آنها را کاملا با نادیده گرفتن اجرای نما تماشا کنید و درس را مطالعه کنید

نمای سرامیک خشک یکی از انواع نما های خشک می باشد. پرکاربردترین این مواد شامل سرامیک خشک پرسلانی، کاشی و سفالینه، کرتین وال، صفحات آلومینیوم و کامپوزیت است. بهرهمندی از مزایای سرامیک خشک، مستلزم این است که اجرای آن به درستی صورت بگیرد. در ایران نیز با توجه به مزایای این سیستم صنعتی نسبت به سیستمهای سنتی مانند استفاده از دوغاب ماسه و سیمان، چندی است که شاهد اجرای نماهای خشک با استفاده از مصالح مختلف از قبیل سنگ و سرامیک میباشیم. روز جهانی سالمندان چه روزی است ؟ روز جهانی فلفسه چه روزی است ؟ در نتیجه اجرای نمای خشک ساختمان یکی از روشهای اجرایی است که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. امروزه استفاده از سنگ تراورتن به دلیل تنوع در طرحها و رنگها ، جایگاه خوبی در بین انواع سنگها پیدا کرده است که می توان از آنها به عنوان سنگ سنگ استفاده کرد . نیاز به حضور زیبایی در همه ارکان زندگی انسان امروزی نفوذ پیدا کرده است. زیرا شاسی کشی در متریال های مختلف با یکدیگر متفاوت است. نکته مهمی که باید در شاسی کشی در نظر گرفت این است که شاسی کشی اصولی نتیجه انجام تمام مراحل صحیح در پیاده سازی ترازها است. Th​is art​icle h᠎as  been gener ated  with G᠎SA Content Gen᠎erator D em​ov​ersion!

اجرای نمای خشک سرامیک

استفاده از نوع نما را برای زیبایی بیشتر ساختمان پیشنهاد می دهد، همچنین مقاومت و دوام این نوع از نما به این دلیل که چند لایه است بسیار بالا می باشد. در شاسی کشی نمای سنگی به دلیل اینکه وزن سنگ بالا است، بهتر است که در انتخاب اتصالات و نوع پروفیل و … اما به طور کلی به دلیل داشتن طول عمر بالا و سرعت بالای اجرا، تا حد زیادی هزینه ها کمتر می شود. برای شرایط اقلیمی گرم و مرطوب هوای داخل این فضا قابل تهویه است، اما برای شرایط اقلیمی سرد و خشک، طراحی نما طوری انجام می شود که هوا داخل فضای خالی محبوس شود تا عایق بهتری برای ساختمان باشد. چون نمای ساختمان حداقل منفذ را به بیرون داشت جلوی باد و باران، گرما و سرما و نفوذ عوامل حیوانی و انسانی را میگرفت، ولی ساختمان را از نور و تهویه لازم محروم میکرد. برای همین نما تبدیل به رابط میان درون و بیرون شده، باید ورود نور، هوا و میهمان را به داخل تأمین کرده، امکان دید خوبی را به بیرون ایجاد میکرد.

نمای خشک سرامیک پرسلانی

هستند که امکان اجرا آن ها در نما با ملات و به روش سنتی وجود ندارد و نیاز به استفاده از اتصالات خشک در نما است. البته از دیگر مزیتهای روش اجرای نمای خشک که تأثیر زیادی بر زمان تمام شدن پروژهها دارد امکان شروع به کار نمای ساختمان با فاصله زمانی اندک از اتمام شرکتهای نمای خشک در تهران اسکلت ساختمان میباشد. ۲۸۰۰ ( و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد. مهمترین جزء از نمای خشک، همان متریال اصلی است که میتواند سنگ، آجر، فلز، چوب یا هر چیز دیگری باشد. با این حال، ساختارهای کوچکتر سنگی ممکن است تنها به عنوان نشانه برای نشان دان مسیرهای کوه یا مرزهای صاحبان زمین ساخته شده باشند. مصالح نوین دیگری مثل نمای HPL (اچ پی ال) و یا نمای چوبی ترموود نیز که امروزه در طراحیهای مدرن مورد استفاده قرار میگیرند نیز تنها به روش خشک قابل اجرا هستند پس در نتیجه شما برای اجرای نمای مدرن تقریبا انتخاب دیگری جز اجرای نمای خشک نخواهید داشت.

این روش نسبت به سایر روشهای اجرای نما با سرعت کندتری پیش میرود و از طرفی سیمان، دوغاب و ملاتی که استفاده میشود میتواند سبب کثیفی نما شود و همچنین این روش اجرای نما، باعث ایجاد نخاله و ضایعات ساختمانی خواهد شد. این مرحله از اجرای نبشی کشی نما، به نوع مصالح استفاده شده در نما بستگی دارد که اگر به عنوان مثال در نما از سیمان استفاده شده باشد، نیاز به ملات برای اتصال بهتر نما به نبشی ها ضروری خواهد بود. در نماهای سنگی و سیمانی علاوه بر میلگرد از روکش رایتس نیز برای افزایش کیفیت نهایی کار استفاده می شود. کاربرد مصالح ساختمانی سنتی طی چندین دهه، با وجود پیشرفتهای بسیار، نمیتوانست نیازهای یک جامعه پیشرفته و صنعتی را از نظر نماهای شهری به خوبی برآورده سازد. گروه مهندسی نماهای خشک شابلون از سال 1390 با هدف مشاوره ،طراحی و اجرای انواع نمای خشک شامل کرتین وال ،سرامیک خشک، بتن اکسپوز، سنگ خشک، کامپوزیت آلومینیوم و … هدف این کار ایجاد بستر مناسب و سطوحی صاف برای اتصال مصالح نما است. این روش دوام زیادی ندارد و امنیت آن نیز پایین است. از نظر رنگ و جنسیت تنوع زیادی دارد. This was g ener᠎ated  by GSA C᠎ontent Generat or D em ov᠎er sion​!

دیدگاهتان را بنویسید