آنچه درباره اجرای نما نمی دانید ممکن است شما را شوکه کند

یکی از موارد مهم طراحی نمای کلاسیک ایجاد تقارن، توازن و هماهنگی بین اجزای آن می باشد که دانش و تجربه در زمینه طراحی نما در این زمینه حرف اول را می زند و به کار اصالت می دهد وگرنه تنها با کنار هم چیدن المان های پرکاربرد این سبک نمی توان به یک نمای زیبا رسید. سیستم نصب می تواند از اجزای زیر تشکیل شده باشد: قلابهای قرار داده شده در نقاطی معین “اتصال دهنده موضعی، یک سازه اتصال دهنده گسترده. قابلیت های مختلف رنگ نمای روناس، کاربرد این پوشش را از مناطق گرم و خشک تا مناطق سرد، معتدل ومرطوب بویژه در شهرهای بزرگ و مناطق متراکم صنعتی با میزان آلودگی بالا، توسعه داده است. در اقلیم معتدل و مرطوب بارندگی زیاد است بنابراین باید از مصالحی استفاده شود که مقاومت آن مصالح در برابر رطوبت بالا باشد. همچنین می توان با روش های خاصی این نوع چوب را در برابر حشرات، رطوبت و آتش مقاوم کرد. همچنین استفاده از این مصالح سنگین تهویه و کوران که یکی از ضروریات در این اقلیم است را کاهش میدهد. ۴- طراحی و اجرای نمای برج: چون این نوع ساختمان های خیلی بلند و بزرگ است باید ایده ای در طراحی و اجرای نمای ساختمان اجرا کرد که با گذشت چند سال از ان نمای ان خسته کننده برای افراد نباشد همچنین نمای برج نباید باعث ایجاد الودگی نیز شود.

آجر نمای خشک

 Post was g​en᠎er​ated wi​th the ​he​lp ᠎of G SA Cont en t Ge᠎nera tor ​DEMO.

کوهستانهای غربی که دامنه های غربی رشته کوه های مرکزی ایران را شامل می شوند با توجه به اینکه میانگین دمای هوا در گرم ترین ماه سال در آنها بیش از ۱۰ درجه و میانگین حداقل دمای هوا در سردترین ماه کمتر از ۳- درجه ی سانتی گراد است، از جمله مناطق سردسیر به شمار می روند، از ویژگیهای این اقلیم، گرمای شدید دره ها در فصل تابستان و اعتدال آنها در فصل زمستان میباشد. تابش مستقیم آفتاب در این مناطق شدید است، آسمان این مناطق در بیشتر مواقع سال بدون ابر می باشد ولی بعد از ظهرها در اثر گرم شدن و حرکت لایه های هوای نزدیک به زمین، مه و طوفان گرد و غبار پدید می آید، رطوبت کم و نبودن ابر در آسمان باعث می شود دامنه ی تغییرات دما هوا در این مناطق نحوه اجرای نمای خشک ساختمان بسیار زیاد شود. در این مناطق، تفاوت دمای هوای سطح خشکی و سطح دریا باعث به وجود آمدن نسیم های دریا و خشکی می شود، و از ویژگیهای دیگر این اقلیم شدت زیاد تابش آفتاب است که در هوای مرطوب این ناحیه خیرگی و ناراحتی چشم را در پی دارد. یکی از نکات مهم در رعایت اقلیم، به کار بردن مصالح مناسب است که در صورت رعایت نکردن پیامدهای مخرب به دنبال دارد.

نمای خشک در اصفهان

انتخاب مصالح برای نمای ساختمان مسکونی یکی از مهم ترین اصول طراحی نما است که باید مورد توجه قرار بگیرد. بسیار مهم است که طرز تهیه بتن اکسپوز بسیار دقیق و مهندسی شده صورت گرفته باشد. از جمله مهمترین عوامل در بالا بردن کیفیت تایل های بتن اکسپوز را می توان به موارد زیر اشاره کرد. از جمله این نماها که زیبایی بی نظیری به ساختمان می بخشد می توان به نمای کامپوزیت لانه زنبوری اشاره نمود. همانطور که میبیند در قسمت نمای بیرونی، کاملا از آجر استفاده شده است که تلفیقی از آجرهای سنتی و آجرهای نسوز میباشد. این آجر های نسوز مزایای بسیاری دارند که به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم. اما دانش ما از گذشته باری است که بردوش ما سنگینی میکند… اما در این اقلیم منابع ایجاد حرارت داخل ساختمان قرارگرفته، ازاینرو در این اقلیم از مصالح با عایق حرارتی معمول استفاده می کنند. از آنجایی که مهمترین قسمت ساختمان که در نگاه اول مشاهده میشود نمای آن است باید از ابعاد مختلف به طراحی آن توجه شود.

تناسبات عناصر ساختمان لازم است با کل ابعاد ساختمان مطابقت داشته باشد. طراحی نمای ساختمان در تمام ادوار تاریخی اهمیت بسیاری داشته و امروزه نیز با پیشرفت هنر معماری و تنوع مصالح ساختمانی نمای ساختمان ها تغییر کرده است. خطوطی با فاصله ۱ تا ۲ متر در جهت عمودی و افقی و با ضخامت دلخواه روی سطح دیوار ایجاد کنید (دیوار یا سطح نما را با استفاده از ایجاد بندهایی به قطعات کوچکتر تقسیم کرده تا ترکها نمای کمتری داشته باشند). در این روش که سریع­ترین روش نصب نمای سنگ خشک به حساب می ­آید، اسکوپ­های نگهدارنده سنگ به صورتی که در معرض دید هستند روی نما قرار می­گیرند. نماهای سنگی، آجری، سرامیک، نمای کامپوزیت و نمای شیشه ای از جمله نماهای پر طرفدار امروزی می باشند که به منظور افزایش جذابیت و جلوه بصری نمای ساختمان می تواند مورد استفاده قرار گیرد. سواحل دریای خزر با آب و هوای معتدل و بارندگی فراوان، از جمله مناطق معتدل محسوب میشود، این منطقه که به صورت نواری بین رشته کوه های البرز و دریای خزر محصور شده از جلگه های پستی تشکیل شده است که هر چه به طرف شرق پیشروی می کند رطوبت و اعتدال هوای آن کاهش می یابد، در این اقلیم رطوبت زیاد هوا و اعتدال درجه حرارت وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید