آنچه همه باید درباره نحوه اجرای نمای خشک ساختمان بدانند

انتخاب و گزینش بهترین نوع رنگ نما برای رنگ آمیزی سطوح خارجی ساختمان چندان فرآیند دشواری نیست ، تنها لازم است که محصولات موجود در بازار را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید که کدام نوع مناسب ویژگی های مورد انتظار شماست. بنابراین بررسی مقاومت حرارتی مصالح مصرفی و مقایسه آن با مقاومت حرارتی مورد نیاز در شرایط بحرانی هوای خارج میتواند در امر انتخاب مصالح بسیار مفید باشد. منظور از شرایط بحرانی هوای خارج، درجه حرارتی است که به عنوان حداقل دمای هوا در محاسبات مطرح میشود. به طور کلی برای سنگ های با قطر ۱.۵ الی ۲ سانت از پیچ گالوانیزه ی ۵ سانت و برای سنگهای با قطر بالا تر از ۲ تا ۳ سانت از پیچ گالوانیزه ۷ سانت و برای سنگهای با قطر ۳ تا ۴ سانت از پیچ گالوانیزه ۸ سانت استفاده میشود. به طور کلی اصل سیستمهای خشک آجری بر اساس ساختمانها سبز و پایدار طراحی شده و به همین دلیل نظرات مثبت طرفداران محیط زیست را نیز به خود جلب کرده است. انتقال حرارت از داخل به خارج ساختمان در ساختمانهایی که به طور دائم گرم می شوند به حد ثابتی می رسد. This w as cre ated  with the  he​lp  of behsaznama C ontent  G en᠎erat or  DEMO᠎.

اجرای نمای خشک

هدف از این تحقیق بررسی وضعیت آسایش حرارتی ساختمانی اداری با نمای تمام شیشه ای در اقلیم گرم و خشک در قسمت جنوب و جمع بندی معایب ساختمان در برابر اتلاف حرارت و در نهایت ارائه یک طرح ایده آل با راهکار مناسب می باشد. و در نهایت هرگونه جرم و آلودگی را از سطح مورد نظر می زداید . باتوجهبه مواردی که در بالا اعلام کردیم، استفاده از یک سیستم نما خوب که از خطرات نام برده حفاظت کند باید در اولویت شما قرار گیرد، البته همین مورد در عین حال حفاظت از ساختمان باعث جلوگیری از هدر رفتن انرژی و کاهش هزینههای جانبی ساختمان نیز میشود. از این رو دستهای دیگر از تقسیمات اقلیمی مطرح میشود. از این رو پیشنهاد می کنیم از مصالحی در نمای ساختمان مسکونی استفاده نمایید که در شهر شما و یا نهایتا در استان های مجاور به راحتی قابل دسترس باشد. انواع نما برای نمای سرامیک خانه یکی از جبهه های خشک است و می توان از آن برای نمای ساختمان های مسکونی ، اداری یا تجاری استفاده کرد. بنابراین انتخاب مناسب مصالح نما با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه، در جهت کاهش تبادل انرژی حرارتی داخل و خارج ساختمان مفید میباشد.

با توجه به نمودار ارائه شده، چوب (چندلایه) مناسبترین مصالح در فصل سرما است.از میان مصالح فوق تنها استفاده سنگ نما به علت آنکه مقاومت آن از حداقل مقاومت مورد نیاز مصالح کمتر میباشد، از نظر اقلیم شهر تهران مردود میباشد. برای رسیدن به هدف ابتدا عوامل موثر بر اتلاف انرژی ساختمان مذکور مورد بررسی و بعد از آن تست درجه حرارت به صورت برداشت تجربی به وسیله دماسنج انجام گرفت و سپس به وسیله شبیه سازی با نرم افزار انرژی پلاس به تحلیل و بررسی وضعیت انرژی در ساختمان پرداخته شد . لذا پس از بررسی، مطالعات و شبیه سازی های انجام شده نشان داد که پوسته ی نمای چنین ساختمان هایی به داشتن مشکلاتی از قبیل آسایش حرارتی، تهویه طبیعی و خیرگی شناخته می شوند. پس از ورودی یک هشتی زیبا قرار دارد. حیاط این بنا در جنوب آن و فضاهای سرپوشیده در شرق و غرب خانه قرار دارد. ویژگی فوق العاده ای که سنگ را از اکثر متریال های طبیعی متمایز می کند، مقاومت و پایداری آن در برابر شرایط جوی است. همانطور که عنوان شد نمای ساختمانها، نمای شهری را ایجاد می کند، اما بهدلیل ضعف قوانین موظف کننده طراح و سازنده در این ارتباط، نمای ساختمان در کمترین اهمیت قرار گرفته است.

زیرسازی نمای سرامیک خشک

بنابراین تعیین دقیق حوزههای اقلیمی در سطح کشور و دستیابی به مشخصات اقلیمی مناطق مختلف در ارائه طرح مناسب و هماهنگ با اقلیم منطقه اهمیت فراوانی دارد. در فصل تابستان نیز تأثیر مقاومت حرارتی مصالح مانند فصل زمستان است ولی چون در این حالت اختلاف بین میانگین هوای داخل و خارج نسبت به نوسان دمای روزانه کم است نسبت اهمیت مقاومت حرارتی کم شده و ظرفیت حرارتی مصالح اهمیت بیشتری مییابد. با توجه به شکل گیری و ترکیب معماری بومی مناطق مختلف ایران در می یابیم که ویژگی های متفاوت هریک از این اقلیمها تأثیر فراوانی در شکلگیری شهرها و ترکیب معماری بناها در این مناطق داشتهاند. در مناطق سرد هدف اصلی حفظ حرارت در داخل ساختمان است و عمدهترین عامل در این مورد، مقاومت حرارتی دیوار جانبی و نمای ساختمان میباشد. بنابراین هر لایه از دیوار حرارت کمتری نسبت به لایه قبلی خود دریافت میکند. این دسته بندی با استفاده از جدول زیست-اقلیمی اولگی3 (که شرایط آسایش فیزیکی انسان را با توجه به شرایط اقلیمی پیرامون بیان میکند) کشور را به پنج اقلیم تابستانی و شش اقلیم زمستانی تقسیم میکند. این نما از تراکم رطوبت و نم کشیدن دیوارهای بیرونی جلوگیری میکند.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد منبع لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید