آه خدای من! بهترین نمای سرامیک خشک همیشه!

نمای ساختمان، قسمتی است که از هر طرف از سمت بیرون قابل مشاهده است. پیش از طراحی نمای ساختمان حتما با یک مشاور خوب و مجرب کمک بگیرید و در مورد انتخاب مصالح و نحوه اجرای نما با او مشورت کنید. اگر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید، ما به شما کمک می کنیم تا اولاً مدل نورپدازی مناسب ساختمان خود را انتخاب کنید و در نهایت با طریقه نصب و سیم کشی مربوط به آن آشنا شوید. 3. برای این منظور بین تمام قسمت هایی از روی نما که فکر می کنید بعداً باید چراغ به منظور نورپردازی شود و روی نقشه مشخص کرده اید، یک لوله برق با دو رشته سیم به صورت سری قرار دهید. به منظور اجرای نورپردازی نمای ساختمان لازم است تا با طریقه سیم کشی نما آشنا شوید، پس مراحل زیر را تک به تک اجرا کنید. برای شروع بهتر است تعریفی ازسرامیک ارائه دهیم : بطور کلی به مواد کانی (معدنی) که فلزی نیستند سرامیک می گویند.سرامیک خشک نیز ازآن جهت اطلاق می گردد که در مرحله نصب و اجرای آن مطابق سابق از ملات استفاده نشده بلکه از تجهیزاتی مثل پیچ و مهره یا ریل که از جنس استیل ، گالوانیزه یا آلومینیوم می باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

نمای سرامیک خشک

᠎This da ta w as do ne by behsaznama Con te᠎nt Generator D​emover​sion.

اما امروزه با رشد دو رشته مهم معماری و مهندسی برق، شاهد برق کاری نمای بسیاری از منازل مسکونی و خانه های شخصی هستیم. با افزایش جمعیت و ساخت و ساز آپارتمان ها، شاهد کاهش ساخت خانه های ویلایی یک طبقه هستیم. اگر ساختمان یک طبقه در نزدیکی فضای سبز باشد و ساختمانی به آن مشرف نباشد، میتوانیم میزان شفافیت جداره ها را افزایش دهیم. این ویژگی به عنوان یک خاصیت مکانیکی بیانگر میزان تحمل یک سرامیک در برابر فشارهای استاتیکی و دینامیک بوده و قابلیت سرامیک را برای کاربردهای نما مشخص می سازد.در میان تمام پوشش های مورد استفاده در نمای خشک ،سرامیک پرسلانی به عنوان بهترین محصول از لحاظ استحکام خمشی شناخته شده است. این مورد از این جهت اهمیت دارد که طراحی نما به ویژگی هایی مانند جغرافیای منطقه، اقلیم و بافت منطقهای و همچنین بودجه کارفرما بستگی دارد و همچنین نوع ساختمان شما نیز نمای آن می بایست با کاربری بنا یکی باشد زیرا طراحی نما ها متنوع می باشد. این ویژگی برای مراکز خرید بیشتر اجرا میشود. Th​is w​as gener at​ed by behsaznama C​on​tent  G᠎enerat or Dem over​sion.

طراحی نمای بیرونی برای ساختمانهای ویلایی که در مناطق شمال کشور با رطوبت و بارندگی زیاد قرار دارند، متناسب با همان شرایط تنظیم میشود. یکی از نماهای لوکس که هم در ساختمانهای مدرن و هم کلاسیک قابل استفاده است، نمای سنگی است. همچنین استفاده از آلومینیوم کامپوزیت از لحاظ روان شناختی در ساختمان های تجاری و صنعتی معمول می باشد و استفاده از آن در ساختمان های مسکونی به هیچ وجه منظر خوشی نخواهد داشت. نورپردازی مسطح به نمای یک دست ساختمان بدون هیچ گونه بافت است. نانو شیشه دکترنانو، مقاوم در برابر شوینده ها، کاملا بی رنگ، سازگار با محیط زیست و بدون تغییر در سطح شیشه می باشد. اغلب این چسبها بدون نیاز به ترکیب شدن با آب، موجب پیوستگی و همگنی ترکیب شده با بالا بردن چسبندگی آن مقاومت مکانیکی را بهبود میبخشند. سرامیک فول بادی به سرامیک های اطلاق می شود که میزان جذب رطوبت آن ها کمتر از یک درصد بوده و در نتیجه در برابر یخبندان مقاومت بسیار بالایی دارند. نمای سنگ و سرامیک خشک به دلیل برخورداری از ویزگی هایی چون پایداری دردماهای بالا ، استحکام زیاد ، مقاومت بالا دربرابر خوردگی و عدم جذب آب در بسیاری از پروژه های ساختمانی دردنیا به عنوان نمای اصلی و منحصر به فرد توسط طراحان و معماران انتخاب می گردند. ᠎Post h as been g᠎ener ated by behsaznama C​on tent Gener at᠎or  Demov​ersion!

اتصالات نمای خشک

طراحی نمای مدرن ساختمان از آن دسته طراحی هایی است که با استقبال بی نظیری از جانب معماران و صاحبان سازه رو به رو شده است! مثلاً امکان تابش نور به داخل و یا امکان استفاده از چشمانداز بیرون وجود داشته باشد. این نماها در درجه اول تحت تأثیر شرایط نوری طبیعی، یعنی نور خورشید قرار دارند. توصیه ما در این خصوص استفاده از پروژکتورهایی با زاویه تابش 150 تا 180 درجه بسته به نوع ساختمان است. معمولاً اکثر چراغ های LED معمولی پوشش نور بسیار بالایی دارند و زاویه تابش نور در آن ها بین 120 تا 150 درجه است. مزیت قابل توجه چراغ های ال ای دی در تنوع بالای طرح چراغ و رنگ نور آنهاست. چراغ های دفنی نور را به صورت هاله ای از نور به اجسام تابانده و باعث ایجاد سایه روشن های زیبایی می شوند. وال واشر قطعه ای است که از تعدادی لامپ چیده شده در کنار هم تشکیل شده و تعداد لامپ ها، اندازه آن ها و میزان توان هر یک می تواند بنا به نیاز و نوع ساختمان متفاوت باشد. علاوه بر زیبا بودن، نمای خارجی در بهرهوری از انرژی و ربط دادن طراحی بیرونی به طراحی داخلی نقش بزرگی بازی میکند.

نمای خشک سرامیک

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد منبع بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید