آه خدای من! کامل اتصالات نمای خشک همیشه!

اجرای نما بصورت خشک می باشد که جایگزین اجرا بروش سنتی مصالح با ملات می باشد. رنگ کاری میگردد تا در نما بصورت یکدست دیده شود. شکسته شده بصورت سریعتر و آسان تر اشاره نمود. ضخامت سرامیک های مجوف در این سیستم کمتر و در نتیجه وزن تمام شده نما سبک تر خواهد بود. تمایل رو به افزایش در کاهش ضخامت تکه های پوشش نما و بکارگیری پوشش های نمای با ضریب الاستیسیته بالاتر در سازه ساختمان های رایج، نوع بند باز را راه حل بهینه کرده است. وضعیت فوق الذکر باعث کاهش وزن بخش پوشش نمای خشک می شود. در قدیم برای نصب نمای ساختمان فقط و صرفاً از از روشهای ملاتی که شامل سیمان و ماسه و آب می شد استفاده میگردید. نبود تخلخل در این سرامیک مانع از نفوذ آب در بدنه سرامیک شده و بدین ترتیب مکانیسم انجماد را مختل می سازد. صرف نظر از اینکه چه نوع طرحی را برای طراحی نما شهری و ویلایی می پسندید، باید این نوع طراحی در کل ساختمان پیوسته باشد. نمای اسپایدر نوعی از نماهای مدرن شیشهای خود ایستا است؛ در این سیستم، شیشه به وسیلۀ اتصالات نقطهای به سازۀ اصلی ساختمان متصل میشود و نمایی کاملاً شفاف و مدرن را برای سازههای مختلف ایجاد میکند.

6 سریع داستان شما نمی دانستم درباره نمای سرامیک خشک

اشاره کرد. این در حالی است که این نما را از نظر نوع اتصالات نمای خشک به دو دسته اتصالات نمایان و اتصالات غیر نمایان تقسیم بندی می کنند. در سیستم انکر حتی اگرسرامیک شکسته شود در اثر نیروهای وارده مثل ضربه یا زلزله به بیرون پرتاب نخواهد شد زیرا قطعات به هیچ وجه از انکر جدا نمی شوند بعلاوه بعلت زیبایی ، یکپارچه بودن نما و عدم رویت اتصالات مناسب ترین سیستم جهت استفاده در مورد ساختمان هایی می باشد که نمای نزدیک دارند. در این سیستم از انکر و براکت های مخصوصی استفاده می گردد که هیچ کدام از قطعات اتصال قابل رویت نیستند. در این روش در قسمت پشت سرامیک ها سوراخ هایی تعبیه شده ( توسط دستگاه مخصوص کیل و مته) که محل اتصال انکرهایی از جنس استیل 304 می باشد .سپس توسط پیچ کلیپس های آلومینیومی به انکرها ثابت می شود و کلیپس ها باعث قرارگیری سرامیک روی رانرهای آلومینیومی افقی می گردند و سرامیک به شکل هنگ نصب نهایی می گردد. مهندسان و طراحان ساختمانی که اجرا و نصب نمای سرامیک خشک را بر عهده دارند به خوبی با نحوه قرار دادن این نما روی ساختمان آشنا هستند. ᠎A᠎rticle w as g en erated by behsaznama C᠎ontent G​en erator  DEMO᠎!

رنگ مستقیما روی جلوه بصری ساختمان اثر می گذارد و اگر به درستی انتخاب نشود زیبایی آن را از بین می برد. البته هدایت مسیر نور باید به درستی انجام شود تا نما گیج کننده نشود. بسیاری از افراد تصور می کنند نمای ساختمان اهمیت کمتری نسبت به فضای داخلی آن دارد. انتخاب نوع سیستم نصب عایق بستگی به این مطلب وضعیت ساختمان دارد. از این رو مدیران ارشد شرکت ها علاوه بر روش های نوین تبلیغات می کوشند تا نوع، محل و بویژه نمای ساختمان مرکزی سازمان خود را به گونه ای طراحی و انتخاب نمایند تا نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد. در صورت اجرای مناسب، این متریال میتواند تا مدت طولانی ظاهر خود را حفظ کند. این سرامیک خشک پرسلانی به جهت داشتن سوراخ هایی در ضخامت خود خاصیت عایق بندی بیشتری دارند. به دلیل وجود سوراخ در ضخامت سرامیک، کاهش وزن بیشتری در نما رخ می دهد. کلیپسی از ایمنی بیشتری برخوردار است. بنابراین می توان گفت بررسی اختصاصی اقلیم یکی از مهمترین اصول طراحی نما ساختمان است. بنابراین برای نصب کردن آنها نیز به تخصص خواهید داشت که بدون شک در این زمینه طراحان و مهندسان ساختمانی به بهترین نحو ممکن عمل می کنند. بهترین متریال برای طراحی نما ایرانی یا سنتی به شکل غیر تلفیقی، شیشه و آجر است.

2. با استفاده از انکرهای مخصوص به روش انکر از پشت که در این روش ضخامت سنگ تا ۱٫۵ سانتیمتر مناسب است و حتی میتوان آن را کاهش داد. 1. با استفاده از بست های پین دار که در این شیوه نصب، ضخامت سنگ های مورد استفاده باید حداقل ۲٫۵ سانتیمتر باشد. اگر بخواهیم مقایسه ای بین نمای سنگ خشک و سرامیک داشته باشیم به طور کلی میتوان گفت که نمای سرامیک خشک پرسلانی نسبت به نمای سنگی دارای مزیت هایی مثل: دوام بیشتر، جذب کمتر آب، مقاوم در برابر سایش و… مقاوم باشند استفاده شود. برای افزایش ایمنی ساخت یا عایق کردن ساختمان در برابر صوت، حرارت و برودت از این سرامیک­های خشک استفاده می­کنند. برای شروع بهتر است تعریفی ازسرامیک ارائه دهیم : بطور کلی به مواد کانی (معدنی) که فلزی نیستند سرامیک می گویند.سرامیک خشک نیز ازآن جهت اطلاق می گردد که در مرحله نصب و اجرای آن مطابق سابق از ملات استفاده نشده بلکه از تجهیزاتی مثل پیچ و مهره یا ریل که از جنس استیل ، گالوانیزه یا آلومینیوم می باشد مورد استفاده قرار می گیرد. این نما ترکیبی از شیشه و آلومینیوم است که ضمن دوام و عمر بالای آن به دلیل آب بندی های مهندسی و حرفه ای در برابر شرایط جوی عایق بوده و انرژی داخل ساختمان به راحتی قابل کنترل می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید