آیا از مهارت‌های اجرای نما خود خجالت می‌کشید؟ در اینجا چه باید کرد

با توجه به این که اجرای صحیح این نما از اهمیت بالایی برخوردار است بایستی حتما در انتخاب پیمانکار خود دقت کرده و بعد از تحقیقات لازم کار را به پیمانکار تحویل دهید. در محفظه خالی می توان روی سازه عایقی برای محافظت از ساختمان در برابر شرایط جوی ، آلودگی های صوتی و سایر مزاحمت هایی که ساکنین با آن مواجه خواهند بود اعمال کرد، همچنین یک محفظه هوا بین دیوار سازه و نما بوجود می آید که این هوا از ورود هوای خارجی به داخل ساختمان و بالعکس جلوگیری خواهد کرد. میتوان تغییرات اخیر در ساخت نمای ساختمان، همچون استفاده از شیشهها به شکلی وسیع را در سالهای دور ریشه یابی کرد. در طول قرن ۱۶ بود که در بریتانیا برای اولین بار استفادهی وسیع از شیشه در نمای ساختمان کاربرد جدی خود را پیدا کرد. استفادهی وسیع از ساختارهای فلزی در کنار شیشه در نمای ساختمان در اولین مراحل تکامل خود مشکلات بسیاری را به وجود آورد. اواسط قرن ۱۹ بود که در شیکاگو و نیویورک معماران به شکلی وسیع از شیشه و ساختارهای فلزی در ساخت نمای ساختمانهای بلند خود بهره بردند. ساختارهای فولادی و ترکیب فلز با شیشه یکی از مهمترین مواردی بود که در آن سالها برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت. Post was generated by behsaznama ​Co nten t Ge​ne​rato᠎r DE MO .

اجرای نمای خشک سنگ

آنها در ساخت ساختمان Empire State Building برای اولین بار از آلومینیوم در ساخت Spandrel استفاده کردند. یکی از مراحل مهم در توسعهی ساخت نمای ساختمان در سال ۱۹۱۸ اتفاق افتاد. یکی دیگر از قدمهای مهم در توسعهی شیوههای ساخت نمای ساختمان توسط معماران Shreve، Lamb و Harmon در سال ۱۹۲۹ اتفاق افتاد. استفاده مهم بتن اکسپوز، اعمال آخرین مرحله سطوح درونی و بیرونی بنا با بافت بتنی است. غبار میکروسیلیس در واکنش با آهک هیدراته حاصل از واکنش هیدراتسیون و تشکیل مواد سیمانی از یک جهت و پرنمودن فضای خالی بین ذرات سیمان و موئینه های بتن موجب افزایش تراکم، دوام و آببندی بتن و ملات می شود. کاربرد این جداسازی در مرحلهی اولیه دور نگه داشتن برف، باران، باد و نور خورشید از فضای درونی است. همانگونه که پیشتر اشاره شد، یکی از اساسیترین کاربردهای نمای ساختمان جداسازی فضای بیرونی از فضای درونی است. یکی دیگر از نمونه های ابزار نما، ابزار نور مخفی است که سبب حفظ سیمکشی و پوشش دهی آن می گردد. Da​ta was c re​ated by behsaznama C onte᠎nt G​en erator D emov ersi​on !

تنوع رنگی بالا با استفاده از انواع رنگ های پودری الکترواستاتیک – آنادایز و طرح چوب با ماندگاری و دوام بالا. اگرچه انواع گوناگون شیشههایی ساخته شدهاند که جاذب حرارت بوده و از ورود تابش خورشید به داخل جلوگیری میکنند، و یا شیشههای دو جدارهای وجود دارند که مقاومت هدایت حرارتی بهتری نسبت به شیشههای یک جداره دارند، اما با این حال هنوز هم نماهای شیشهای نسبت به سایر مصالح ساختمانی دارای ضریب هدایت حرارتی زیاد بوده و باعث اتلاف حرارت زیاد میشوند. اما موضوعی که آنها در آن زمان چندان مورد توجه قرار ندادند مقاومت نمای ساختمان این چنینی در برابر آتش بود. اگر آجرهای نسوز را به اشتباه انتخاب کنید هرگز نمی توانید آنها را تعویض نمایید. طبق نظر کارگروه آجرنمای مشهد، استفاده از آجرهای سفید رنگ در بخشی از فضاهای داخلی ساختمان، حس پاکی و تمیزی را به نمایش می گذارد. اجرای نمای سرامیک یکی از پر طرفدار ترین نماهای ساختمانی در ایران به شمار می رود.

ساختمانی با طراحی نمای بهتر بینندگان زیادی را به خوب جلب میکند و در استقبال مخاطب هنگام خرید ملک تاثیر بسزایی دارد. نمای ساختمانی و طراحی نمای ساختمان مسکونی به منظور نظرگاه شهری شکل می دهد، از این عارض طراحی نماهای متفاوت باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشد. سرامیک های با درجه سختی پایین (درجه 1) در برابر رطوبت، سایش، رفت و آمد و …. پنجره آلومینیومی در مدل های مختلفی تولید می شود و می تواند مطابق با نیاز ساختمان ها باز طراحی و تولید شود. جنس آلومینیومی مصرفی در محصولات دوجداره به دلیل رسانای قوی دما، نمیتواند عایق خوبی در برابر سرما و گرما باشد. از نظر قیمت سرامیک خشک نما، نوع متریال مصرفی و کیفیت انها نیز تاثیرگذار بوده و نقش مهمی در بالا بردن ارزش این محصولات ایفا میکند. به عنوان مثال خرید سرامیک عمده بیشتر به صورت عمده انجام می شود؛ زیرا قیمت محصول در این روش خرید بهتر و مناسب تر است. لذا رنگ نما اگر دارای خصوصیات آب گریزی و خود شوینده باشد ، بهتر است. رنگ نما وینیل جزو رنگ های پایه آب محسوب می شوند که حاوی پلاستیک وینیل (vinyl plastic) در ترکیبات خود است و معمولا برای سطوح کف، دیواره ها و نمای ساختمان استفاده می شوند.

چه کسی دیگر نیاز دارد معمایی پشت نصاب نمای خشک را بشناسد؟

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد نمای خشک در ساختمان بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید