آیا از نمای خشک مهارت خود خجالت میکشید؟ اینجا چه باید کرد

طراحی نما در ساختمان اهمیت بالایی دارد ، شما تصور کنید که یک ساختمان از بهترین متریال و تجهیزات ساخته شده است اما فاقد نما باشد در این صورت نه زیبایی دارد و نه نقش مهمی در شهر یا بافت شهری دارد . نمای ساختمانها نقش بسیار مهمی در نمایش چهره و پسزمینه شهر دارد. در کلیپ کوتاه فوق نصب خشک نمای ساختمان نمایش داده می شود. ۸. عدم نیاز به کارگر حرفهای جهت نصب: در سیستم نمای خشک نصب آجر و ریلها تنها به صورت مکانیکی است بنابراین اجرای این سیستم نیاز به کارگر حرفهای ندارد. ۷. عدم ایجاد ضایعات ساختمانی و سروصدا: سیستم نمای خشک بدون برداشتن سطح دیوار موجود، مستقیماً بر روی دیوار قابل اجرا بوده و بنابراین اجرای این سیستم بدون ایجاد ضایعات و زبالههای ساختمانی معمول و همچنین بدون ایجاد سرو صدامیباشد. خشک شدن ملات باعث چسبندگی قطعات سنگ به دیوار پشت نما می­شود. گاهی یک ردیف از سر سنگ یا هره ردیف بالایی دیوار را با ضلعهای مستطیل شکل بزرگ از هر سر سنگ عمود، هم تراز با دیوار کامل میکند. رنگ نمای ساختمان باید در برابر گرد و غبار و دوده مقاومت خوبی از خود نشان دهد و با عدم جذب ذرات معلق در هوا ، طراوت و شادابی خود را تا سالهای پس از اجرای رنگ نما حفظ خواهد کرد.

زیرسازی نمای سرامیک خشک

۱. کاهش وزن تا یک چهارم نمای سنگ طبیعی. یکی از راههای موثر در ایجاد سایه برای فضاهای استراحت، بازی، بام، در و پنجره استفاده از گیاهان و درختان است، چرا که گیاهان باعث کاهش دما، جذب گرد و غبارهای داخل و خارج خانه و افزایش رطوبت در محیطهای بسیار خشک میشود. ۲. کاهش اتلاف انرژی در اجرای نمای خشک: درسیستم نمای خشک ابتدا یک عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به بدنه ساختمان محکم میشود سپس چهارچوب یا اسکلت نگهدارنده که از جنس چوب، فولاد یا آلومینیوم میباشد، به ساختمان متصل شده تا نمای خشک با رعایت فاصله از عایق حرارتی بر روی چهارچوب نگهدارنده قرار گیرد. بعد از آن سعی کنید پرایمر مخصوص را اجرا کنید تا باعث شود. از آن جایی که نیازی به استفاده از ملات برای نصب سرامیک وجود ندارد، شما به سادگی می توانید از این متریال در ساختمان هایی با ارتفاع زیاد نیز استفاده کنید. «شهر قم را، بدین علت قم نامیدند که محل جمع شدن آبها و آب انار بودهاست و آب در آن جا جمع میشده و آن را هیچ منفذ و رهگذری نبوده، در اطراف آن جا علف و گیاهان و نباتات فراوان میروییدهاست و در عرب، جمع شدن آب را قم گویند؛ که بعضی آن را با قمقمه (معرب کمکم) هممعنی دانستهاند و گلاب پاش را نیز نوعی از قمقمه وصف کردهاند و جمع آن را قماقم نامیدهاند؛ با این تفاوت که وقتی در آن نواحی علف زار و سبزه زار زیاد میشد، چوپانان برای چرانیدن گوسفندان خود، برگرد علف زارها خیمه میزدند و خانههایی را بنا میکردند و خانههای ایشان را در فارسی، کومه نامیدند و به مرور زمان کومه تبدیل به کُم شد؛ پس آن را معرب گردانیده و قم نامیدند.

پروژه هایی که به لحاظ بودجه مالی بتوانند هزینه زیرسازی های آلومینیومی که شامل پروفیل های عمودی T vertical profil T و پروفیل عمودی کنج corner vertical profil می شود و هر کدام بین 1 تا 2 کیلوگرم بسته به محاسبات سازه ای پروژه وزن آلومینیوم دارند باید از ابتدای پروژه پیش بینی های مالی مربوط به تامین بودجه تهیه و اجرای نمای خشک را انجام بدهند تا در موعد مقرر جهت تهیه تجهیزات و اتصالات نماخشک با مشکل مالی مواجه نشوند. اما در نمای داخلی زیبایی اهمیت بالاتری دارد زیرا سطح کار باید یکپارچه و بدون تخلخل بوده تا قابلیت رنگ آمیزی و انجام کارهای مربوط به دکوراسیون داخلی را داشته باشد. اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که فرد اجرا کننده کار هم باید از تجربه و حرفه بسیار بالایی برخوردار باشد و در زمان اجرای کار از روش هایی استفاده کند که موجب از بین رفتن جرم ها تا حد ممکن بشود. این روش اصولاً برای پروژه هایی مانند ساخت پل های بزرگ و ساختمان ها به کار می رود و مراحل تولید و بتن ریزی در محل پروژه انجام می شود.  Th is po᠎st h᠎as be​en w​ritten  by G᠎SA Con​tent Gen erator Demov​er si on!

انواع سیستم های نمای خشک

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید یکی از ویژگیهای مهم سرامیک خشک، نداشتن ملات است. ۳. نداشتن تنوع طرح و رنگ. بایرامیکس به صورت ملات بوده و متشکل از مخلوط دانههای سنگ با تنوع رنگ فراوان و دانهبندیهای متنوع، رزینهای طبیعی و مصنوعی و سایر افزودنیها است. این آجر به عنوان نمای ساختمان دارای تنوع بسیار بالا و قیمت هایی متفاوت می باشد، موارد متعددی قیمت آجر نسوز نما ساختمان و کوره را تعیین می کنند. ۳. عدم استقبال از این نما بدلیل ناهماهنگی با بافت فرهنگی و سلیقه ایرانی. مصالح با ظرفیت حرارتی بالا استفاده می شوند مثل بتن ، سنگ ، آجر. مواد و مصالح مورد استفاده در این نما معمولا سنگ، پودر سنگ و سیمان سفید می باشد. این پنل های پیش ساخته را می توان در ابعاد مختلف تولید نمود و در تمام فصول سال مورد استفاده قرار داد. آجرهای نسوز در دسته بندی های متفاوتی تولید می گردند که هر یک از آنها مناسب شرایط آب و هوایی خاصی هستند. • بتن اکسپوز با استفاده از مواد اولیه تولید بتن معمولی ساخته می شود, بنابراین طول عمر بسیار بالایی دارد. • قیمت این بتن ها در مقایسه با مصالحی که برای کفپوش راه ها و پیاده روها استفاده می شود پایین تر است و هزینه آن از نظر اقتصادی در پروژه های بزرگ بصرفه تر می باشد.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از قیمت اجرای نمای خشک دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید