آیا به اتصالات نمای خشک نیاز دارید؟

مصالح نما در رنگ، شکل، زبری و خشنی نما تاثیر میگذارد. نمای ساختمان تأثیر مهمی بر محیط شهر و روحیهی شهروندان، گردشگران، و مسافران میگذارد. کنج یا گوشه نما در واقع محل برخورد دو نمای عمود بر هم است. از نقاط قوت طراحی نمای کلاسیک یا همان رومی این است که اگر اجرای این نما با دقت حاصل شود نتیجهای که برای کارفرما خواهد داشت، نمایی بسیار زیبا و با ابهت و ماندگار خواهد بود و همچنین نکته قابل توجه این است که باید بدانید از مصالحی که در طراحی این نما استفاده می کنید باید بسیار با کیفیت باشد در غیر این صورت نمای شما از عمر کوتاهی برخوردار بوده و همچنین می تواند ضرر مالی را برای شما به همراه داشته باشد. نماهای خارجی صورت ساختمان هستند و این بخش از ساختمان اهداف مختلفی دارد. اگر سطح زیر کار شما به صورت سنگ است، نباید لق بزند و اگر از ورقهای کامپوزیتی یا شیشه در نما استفاده می کنید باید محکم باشند.  This art ic le was w ritten by behsaznama Content Gen erat or Dem over sion᠎!

نمای سرامیک خشک

قیمت نانو سنگ نما در ساختمان های مختلف و متراژ های مختلف متفاوت است. در طراحی نما ساختمان های بزرگ به سبک پست مدرن از حجم و اشکال هندسی مختلف مثل مکعب، هرم و استوانه کمک می گیرند. عناصر اصلی نما مثل پنجره، در، سطوح و محدوده پایانی سقف و غیره در شکل، رنگ، و مصالحشان با یکدیگر اختلاف دارند. چسب های سیلیکونی که در بازار وجود دارند مثل چسب آکواریوم به دلیل نداشتن مقاومت مناسب در برابر شرایط جوی اصلا توصیه نمی شود. تغییرات در نمای ساختمان علاوهبر بهبود و بهروز شدن شرایط ظاهری، از تخریب و ریزش نما نیز پیشگیری میکند. نمای ساختمان پس از گذشت مدتی ترک میخورد و دچار ریزش و پوسیدگی میشود. از دلایل ترک خوردن نمای سیمانی، نشست ساختمان های نوساز مدتی پس از ساخت می باشد. در سطوح سیمانی، نفوذ بالایی دارد و مانع از ورود آب به مصالح به کار رفته در ساختمان می شود. مصالح ساختمانی به دلیل داشتن خلل و فرج بسیار زیاد و ساختار آب دوستی که دارند جاذب آب هستند؛ از طرفی این خلل و فرج ها به راحتی می توانند مولکول های آلاینده را در خود جای داده و باعث کثیفی و ظاهر سیاه در نمای ساختمان شوند.

جذب آب درونی آنها بسیار کم می باشد و همین مسئله موجب می گردد که وزن نما زیاد بالا نرود. محافظ چند منظوره RX14 در سطوح داخلی و خارجی ساختمان به خصوص انواع نماهای چوبی کاربرد دارد و یک محافظ بسیار قوی برای عایق کردن نماهای چوبی می باشد. روغن گیاهی ترموود (آنتی باکتریال) بر روی تمامی محصولات چوبی و نماهای چوبی قابل اجراست و باعث مقاومت چوب در برابر رطوبت و آبگریز شدن سطح چوب می شود که مانع از نفوذ قطرات آب به داخل بافت چوب خواهد شد. یکی دیگر از محصولات مورد استفاده برای عایق کردن نمای چوبی استفاده از روغن گیاهی ترموود می باشد. برای نمای نئوکلاسیک نمی توانید از گنبد استفاده کنید و سقف ساختمان ها باید صاف یا شیروانی باشد. بعنوان مثال، اگر مدت طولانی در طول سال باران میبارد، بهتر است از رنگهای نمای آلکیدی یا روغنی استفاده کنید تا مقاومت بیشتری در برابر باد و باران داشته باشد.

اجرای نمای خشک سرامیک

پوشش نمای چوبی باعث جلوگیری از ایجاد کثیفی در نما پس از بارش باران می شود. میزان مصرف چسب بتن به عنوان پوشش به میزان حفرهای موجود روی سطح بستگی دارد. در نتیجه مولکول های آب با یکدیگر ادغام، به شکل قطره روی سطح در میآیند و به آسانی از روی شیشه سر میخورند. از جمله مشکلاتی که در استفاده از نمای کامپوزیت وجود دارد، از بین رفتن لاستیک های بین ورقه های کامپوزیت می باشد که باعث نشت آب در داخل نمای ساختمان میشود؛ از طرفی ورود آب به زیر کامپوزیت ها و ورود آن به بتن ها و مصالح به کار رفته در زیر سازی ساختمان، موجب کاهش مقاومت ساختمان میشود. در ساختمای هایی که نمای ساده دارند یکی از راه ها برای افزودن جذابیت بصری، استفاده از نوارهای ال ایی دی مخفی در بالا و پایین پنجره ها است.در هنگام اجرای نما در نورپردازی نما لازم است که تمامی اصول و قواعد رعایت شوند تا ساختمان تبدیل به یک منبع برای تولید آلودگی نوری نشود. متناسب کردن عناصر ساختمان با کل ابعاد ساختمان لازم است. این عناصر این مطلب معناهای متفاوتی دارند. جداسازی عناصر افقی و عمودی تاثیر کلی در نما دارد. علاوه بر این که زیبایی ساختمان تحت تاثیر نوع نمای آن قرار میگیرد در زیبایی و چهره شهر نیز تاثیرگذار میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید