{آیا تا به حال} شنیده اید؟ اجرای نما بزرگترین شرط برای توسعه شماست

نمای اچ پی ال (HPL) یکی از نماها با اجرای خشک است که بعنوان عایق عمل میکند، عملکرد این نما بدین صورت است که، در قسمت پشتی پنل ها فضای خالی جهت زیرسازی وجود دارد، این فضا که فاصلهای بین نما و جداره بیرونی ایجاد میکند، با ایجاد شرایط تهویه دائمی از تعرق صفحات جلوگیری نموده و جلوی ورود سرما و یا گرما را میگیرد. در این روش تایل های سرامیک خشک پرسلانی بوسیله قطعات کلیپس استینل لس استیل ، بر روی ریل های آلومینیومی زیرسازی در فواصل مشخص شده متصل می گردند. 1- سرامیک پرسلانی چیست و چه خصوصیاتی دارد ؟ نمای شهر چه تأثیری بر روحیه شهروندان دارد؟ بر این اساس گفته می شود هر چه تزئینات و جزئیات نما، طراحی داخلی و خارجی ساختمان بیشتر باشد نشانه تمایل مالکان آن به تجمل گرایی است. واضح است که استفاده از متریال باکیفیت و مناسب نیز مکمل طراحی حرفهایست و جذابیت آن را دوچندان میکند. This h as  been creat ed wi th the  he lp ᠎of G SA Con tent Generator Dem​oversi​on!

المان هایی هستند که در معماری رومی کاربرد فراوان دارند.

ورق های اچ پی ال (HPL) که به فرمیکا نیز مشهورند، از لایه های متعدد کاغذ کرافت تشکیل شده اند. ورق کامپوزیت برای اولین بار در کشور آلمان ابداع شده و مورد استفاده قرار گرفت . در قرن 15 و 16 میلادی که دوره معماری رنسانس در فرانسه، ایتالیا و انگلستان بود، برخی معماران به سمت ساخت بناهایی الهام گرفته از معماری روم و یونان باستان پرداختند که مورد توجه قرار گرفت. نمای رومی الهام گرفته از معماری کلاسیک و سبک ساختمان های روم و یونان باستان است. المان هایی هستند که در معماری رومی کاربرد فراوان دارند. در این دوران با بهره گیری از عناصر و المان های تداعی کننده معماری های سنتی روم و یونان، ساختمان هایی طراحی می شد که نمایانگر شکوه و عظمت، زیبایی، استحکام و اصالت بود و به زودی به آمریکا راه یافت. نمای اچ پی ال (HPL) یکی از نماهای ایده آل برای طراحی نمای ساختمان است که آزادی عمل مناسبی در اختیار طراح قرار می دهد.

نمای خشک ساختمانی

ترکیب مذکور پس از قرار گرفتن در دمای 180 درجه سانتی گراد و بالا تر و تحت فشار 80bar تبدیل به صفحاتی محکم می شوند . سنگ های طبیعی در لایه های زیرین زمین در ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد و در اعماق زمین ذوب می شوند و اگر به سرعت سرد شوند به صخره های آتشفشانی و اگر به آرامی سرد شوند به صخره های آذرین تبدیل می شوند. در طراحی نمای رومی بیشتر از سنگ های گران قیمت استفاده می کنند و سنگ تراورتن، مرمر و گرانیت از جمله سنگ های پر استفاده در اجرای این نوع نما می باشد که به نمای رومی سنگی شناخته می شود. سرامیک نما انواع مختلفی دارد و مشتریان می توانند از این محصول بر حسب سلیقه خود استفاده کنند. برخی طراحان و نماکاران برای کاهش هزینه ها، از سیمان سفید به جای سنگ استفاده می کنند که به نمای رومی سیمانی معروف است و بیشتر برای ساختمان های ویلایی به کار برده می شود. و چگونه کار میکند؟ دسترسی با طناب یا کار در ارتفاع با طناب به مجموعه ای از تکنیک ها گفته میشود که در آن از طناب ها و سخت افزار ها و اتصالات ایمن تخصصی به عنوان اصلی ترین وسیله دسترسی به مناطق دشوار و یا نمای ساختمان استفاده میشود در این سیستم کاری از دو طناب برای انجام کار استفاده میشود که طناب اصلی وزن تکنسین را تحمل میکند و طناب بکاپ یا shunt از سقوط وخطرات احتمالی محافظت میکند.

کسب و کار پر رونق می خواهید؟ از اجرای نما اجتناب کنید!

راه دسترسی به این اتاق ها در طبقه اول از طریق پلکان های داخل حیاط صورت می گیرد. سالهای چهل و پنجاه هجری اوج شفاف کردن نمای جنوبی خانهها بود و پنجرههای شیشهای سراسر نمای رو به حیاط را پوشاند، ولی ساکنان خانه با فضای بیرونی ارتباط نداشتند و باز هم زندگی خود را در پشت پردههای ضخیم و کرکرههای فلزی ادامه دادند. پیشینه معماری کلاسیک به دوران قرن هشتم تا پنجم قبل از میلاد و زمان شکوفایی و ثبات تمدن و هنر یونان باز می گردد، در این دوران تمدن و فرهنگ یونان تاثیر عمیقی بر تمدن روم بر جای گذاشت. با گسترش قدرت رم در سراسر اروپا در قرن های 9 تا 12 میلادی، معماری رومی در اروپا رایج شد و کلیساها و قصرهای زیادی با دیوارهای بلند و طاق های بلند و گرد ساخته شد. تغییر سبک زندگی مردم و رواج تجمل گرایی دلیل دیگری برای تمایل مردم و پیمانکاران به اجرای نمای رومی بوده است تا جایی که برخی جامعه شناسان معتقدند گسترش نمای کلاسیک پاسخی به نیاز سندروم کاخ نشینی برخی ایرانیان بوده است. ریشه این مسئله به زمانی بر می گردد که ساختمان های کلاسیک رومی با قیمت های بالایی در شهرهای مختلف فروخته می شد و به همین خاطر برخی ثروتمندان به ساخت نماهای کلاسیک روی آوردند و نمای رومی تبدیل به نمادی برای قشر مرفه جامعه شد.

معایب نمای سرامیک خشک

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت مجموعه ها.

دیدگاهتان را بنویسید