آیا می تواند اجرای نمای خشک را بفروشد؟

متریال ها و مصالح زیادی با تفاوت های بسیار برای ساخت نما به روش خشک مورد استفاده قرار میگیرند، که از رایج ترین آنها عبارتند از : سرامیک پرسلانی ، کاشی و سفالینه ، کرتین وال ، صفحات آلومینیوم کامپوزیت و … 2- هزینه نماشویی ساختمان باتوجه بهجنس نمای ساختمان و متریال استفاده شده اعلام میگردد. طبق تحقیقات اخیر، این سنگ در محیط های دارای تشعشع های ایکس، گاما، میدانهای مغناطیسی قوی و مواد شیمیائی قوی به صورت پریودیک (دوره ای) از خود امواج رادیو اکتیو ساتع می کند که باعث آلودگی های خاص و بیماری های سرطانی می شود، به همین علت، اصولا” بهتر است از سنگ های گرانیت در نمای داخلی ساختمان استفاده نشود؛ بلکه این سنگ، در نمای بیرونی و برای فرش کردن سطوحی که رفت و آمد در آن زیاد است مناسب است. برای نماهای آجری بهتر است آجرها را قبل از مصرف تیشه داری نمود منظور از تیشه داری این است که اضلاع آجررا به وسیله تیشه یا ماشینهای تراش مخصوصی کاملاً گونیا می نمائیم برای پهن کردن ملات نماهای آجری معمولاًاز شمشه ملات استفاده می کنند . در موقع دوغاب دادن روی دیوار باید کاملا توجه نمود که دوغاب به قسمت نما ریخته نشود زیرا در اینصورت منظره ناخوشایندی بآن خواهد داد .

نمای خشک نمایان

هم چنین با اجرای پوشش نانو روی بندکشی های کاشی و سرامیک، دیگر رطوبت از طریق بندکشیها به طبقات پایین نفوذ نمیکند و سطح کاشی یا سرامیک ساختمان، کاملا ضد آب میشود. این خواص به وسیله پوشش های فلورایدی یا PVDF تأمین می شوند. Paper Backing : که عبارتست از بکار گیری کاغذ به عنوان زیر لایه، که البته این کاغذ معمولا به منظور افزایش استحکام و مقاومت در برابر رطوبت با موادی پوشش داده می شود. البته گفتنی است که در کنار شرایط فرهنگی و تاریخی، جلوۀ بصری شهر نیز باید در طراحی شما تاثیرگذار باشد، بهگونهای که نمای طراحیشدۀ شما، هم عملکردگرا باشد و هم به زیبایی بصری شهر کمک کند. اگر تصمیم بگیرید که پوستهای را روی نمای پیشین، ایجاد یا نمای جدید را با تخریب نمای پیشین جایگزین کنید، مصالح مورد استفادۀ شما متفاوت خواهد بود. مورد بررسی قرار دهیم، بنابراین اگر شما هم قصد ایجاد تغییرات در نمای ساختمان خود را دارید، حتماً این نوشته را تا پایان دنبال کنید. فرهنگ و تاریخ یک شهر یا منطقه، بر ظاهر ساختمانهای آن تاثیرگذارند، بنابراین لازم است که پیش از طراحی یک ساختمان، به چگونگی نماهای اطراف دقت کنید.  Data has been cre ated with behsaznama C​on​te​nt G en er​at or  Dem oversion.

برای نماهای سنگی از انواع سنگهای پلاک با رنگهای مختلف و اندازه های مختلف استفاده می نمایند مانند سنگ تراورتن – باغ ابریشم – مرمر و یا انواع سنگهای قیچی که دارای سطح ناصافی بوده ودر محل هائی که از لحاظ معماری احتیاج به قدری خشونت در سطح نما میباشد مورد استفاده قرار می گیرد . پیشنهاد ما استفاده از مصالح با کیفیت در طراحی نمای ساختمان و اجرای صحیح آن است . نمای هر ساختمان با گذشت سالها دچار فرسودگی میشود و نیازمند بازسازی خواهد بود. نمای ساختمان پس از گذشت مدتی ترک میخورد و دچار ریزش و پوسیدگی میشود. انجام خدماتی مانند اب بندی نمای ساختمان در هر طرح و نمایی ملزم بازدید میباشد. از آن زمان، شرکتهای معماری بسیاری طراحی و اجرای نمای خشک ساختمان را انجام میدهند. سیستم شیاری (INVISIBL): سرامیک نما جهت زیبا سازی نمای خارجی ساختمان ها استفاده شده و علاوه بر ایجاد زیبایی و جذابیت ظاهری نما، به دلیل قابل کنترل بودن طراحی و نصب سرامیک ها که دارد نظر مثبت بسیاری را به خود جلب نموده است. مقاومت در برابر آتش سوزی: از لحاظ مقاومت در برابر آتش سوزی این مصالح در بسیاری از کشورها به عنوان مصالح ضد احتراق شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند و پس از آتش سوزی نیز برای محیط زیست آلودگی ایجاد نمی کنند زیرا تمامی مواد بکار رفته در ساخت آن بدون CFC هستند.

زمانی که محیط از آب اشباع میشود در محلهای درزبندی شده، آب میتواند نفوذ کند و ممکن است یخ بزند و در نهایت، آجر و یا سرامیک از سطح نما کنده شود. برای جلب اعتماد مشتریان در کسبوکار جدید خود، نیازمند تغییر در ظاهر محیط کارتان هستید. در کنار موارد مربوط به ظاهر و زیبایی، فرسودگی نما میتواند باعث سقوط مصالح شود. بازسازی ساختمان شما، خصوصاً بهرهمندی از ایدههای جدید و بهروز، میتواند زیبایی آن را افزایش دهد. چنانچه یک بنا از اطراف توسط سایر ساختمان ها محصور نشده باشد حداکثر چهار نما دارد. اما محدودیت هایی هم در قسمت های قوس دار وجود دارد که بایستی از یونیت های کوچک برای این قسمت ها استفاده کرد. برای اجرای سنگ ها از اسکوپ استفاده گردد. نمای آلومینیوم کامپوزیت با ضریب انتقال حرارت 230 نسبت به سایر متریال ها از ضریب انتقال بالاتری برخوردار بوده ، بنا بر این مساله نسبت به سایر مصالح نمای خشک کمی نامناسب می باشد. سرامیک پرسلانی زیر مجموعه ای از تایل های سرامیکی است با این تفاوت که در دمای بالاتری (نزدیک به 1400 درجه سلسیوس) نسبت به تایل های رایج پخته و با فشار زیاد و به دو روش اکسترودی و پرسی تولید می شوند.علت تولید پرسلان ها در این دما بوجود آمدن ماهیت هایی چون تخلخل کمتراز 0.1% و حالت زجاجی(شیشه ای) در آن است و این امر آنها را از سایر محصولات سرامیکی تفکیک می کند.

مزیت های نمای خشک

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از اجرای نما دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید