آیا شما اجرای بتن اکسپوز موثرترین شما ممکن است؟ 10 شاخص شکست

حال در اینجا پرسشی که ممکن است در ذهن شما نیز بوجود آمده باشد این است که بین تعداد زیاد سنگ های تراورتن بهترین سنگ تراورتن نما رومی چه ویژگی های دارد و چگونه باید باشد؟ بنابراین می توان گفت بهترین سنگ تراورتن نما رومی به صورت بی موج و در رنگ های کرم و سفید است. شهرداری تهران طی مصوبه «الزام شهرداري تهران به ارائه لايحه دستورالعمل ساماندهي نماهاي شهر تهران» – ابلاغي به شماره 160/1886/6254 مورخ 1393/03/13 ضوابطی در جهت کنترل طراحی و اجرای نماهای تهران و برای ارتقا سیما منظر شهری تعیین کرد. برای انتخاب ابعاد مناسب باید به زیبایی شناسی طرح، عرض دیوار، تناسب چیدمان سقف و کف با دیوار توجه کرد. خیلی از کسانی که در مناطق بارانی، با آبوهوای معتدل و شرجی با رطوبت زیاد زندگی میکنند، اطلاعات کافی برای انتخاب سنگ مناسب مختص انواع نماکاری داخلی و خارجی ندارند و سهوا سنگی را خریداری میکنند که اصلا با شرایط محیطی مطابقت ندارد و درنتیجه علاوه بر ضرر مالی و گاها آسیب به خود ساختمان، مشمول هزینه مازاد برای ترمیم و یا حتی حذف نمای قبلی و جایگزینی نمای جدید خواهند شد. اسکوپ گذاری پیش از اجرای نمای سنگی به ویژه رومی و اجرای پیچ رولپلاک پس از اجرای نما از جمله راههای پیشگیری از سقوط سنگ نما است که باید به درخواست کارفرما در حین اجرای نما یا پس از آن انجام شود. ​Art​icle w as c​re᠎at​ed wi th behsaznama  Content G en er at᠎or Dem᠎ov​er sion .

نمای خشک با سرامیک

نصب درب و پنجره باید توسط متخصصان آموزشدیده در این زمینه انجام شود. رنگ کلیپس ها با رنگ سرامیک انتخابی بوسیله رنگ پلی استر با روش الکتروستاتیکی یکسان می گردد و در محل اتصال سرامیک به ریل نیز ، لاستیک های EPDM با کیفیت بالا جهت جلوگیری از لغزش سرامیک ها قرار می گیرند. زیرا از آنجا که نمای رومی دارای جزییات و اجزای مختلفی مانند ستون ها و سرستون ها،صراحی، گل ها و طرح های از پیش ساخته شده سنگی زیادی است، و سنگ تراورتن هم علاوه بر چسبندگی بالا از تراش پذیری خوبی نیز برخوردار است و در برابر ضربه و تراش خوردن مقاومت خوبی دارد و نمی شکند و بهترین گزینه برای ساخت این جزییات(در واقع مصنوعات سنگی)، می باشد. با توجه به کیفیت بالای سیمان سفید ساوه و همچنین سفید بودن پودر سنگ جوشقان ترکیب این دو منجر به حصول بهترین نتیجه خواهد شد. سنگ انتخاب شده برای نماهای رومی اغلب رنگ های روشن سفید و کرم است. ولی معماران زیادی هم هستند که سنگ های تراورتن سفید(البته نه سفید خالص) را به این منظور انتخاب می کنند.

نصاب نمای خشک

حال در اجرای نمای رومی نیز از سنگ تراورتن بی موج استفاده می شود. زیرا به طور کلی سنگ در نما علی الخصوص نمای رومی شکوه و زیبایی خاصی به ساختمان می بخشد و از دوام و ماندگاری بالایی نیز برخوردار است. نمایی که با دیدن آن حس شکوه ، تجمل و ابهت به هر بیننده ای القا می شود و طرفداران بسیاری پیدا کرده است. استفاده از فلز در نمای ساختمان به شرطی مفید و کارآمد خواهد بود که با دید درست نسبت به فلز مورد نظر آن را انتخاب کرده باشیم. البته بین این دو رنگ، اگر دقت کرده باشید اکثر نماهای رومی از رنگ کرم استفاده کرده اند شاید علت اون هم این باشد که این رنگ جزییات نما را زیباتر به نمایش می گذارد و تمایزی بین نمای رومی سنگی و سیمانی ایجاد می انواع روش های نمای خشک کند. ایجاد ارتباط بین درون و بیرون ساختمان جهت ورود نور و هوای تازه از طریق درب و پنجرهها که عنصری از نما محسوب میشود و همچنین ایجاد دید محیط بیرون برای ساکنان داخل ساختمان. استفادهی نادرست از این متریال سبب ایجاد سطحی نامناسب و مانند سطوح پرداخت نشده خواهد شد. به طور کلی به منظور انتخاب صحیح متریال انواع نما از جمله نمای رومی، لازم که چند فاکتور اساسی مانند طول عمر و دوام، سازگاری با شرایط آب و هوایی، زیبایی و داشتن همخوانی با فضا، هزینه و…

همچنین با داشتن تیم تکنسین ماهر ما می توانیم اجرای بتن اکسپوز در تهران و شهرستان را به صورت نمایی کاملا اجرا داشته باشیم. همچنین در آخر نیز به معرفی تعدادی از مهم ترین سنگ های نمای رومی به همراه بیان رنج قیمت آن ها می پردازیم که شما می توانید با توجه به بودجه و نیاز خودتان سنگ موردنظرتون را انتخاب کنید و با کارشناسان ما تماس بگیرید. همچنین باید سنگهایی را تهیه کنید که در برابر انقباض و انبساط ناشی از تغیر دما در طول شبانهروز مقاوم باشد. آجرهای عایق دما و صوت در انواع مختلف برای نمای داخلی خانه و نمای بیرون ساختمان کاربرد دارند. به دلیل تاثیرات فرهنگی این دو امپراطوری بزرگ ، تلفیقی از معماری شرق و غرب بوجود آمد که در واقع همین نمای کلاسیکی است که به نام نمای رومی ترویج یافت . اما با گذشت زمان به علت در دسترس بودن مصالح آن و ارزشی که به ساختمان می بخشد، استفاده از این سبک نما افزایش یافت و امروزه شما می توانید انواع نمای رومی را به صورتهای نمای رومی ساده، نمای رومی ساختمان دو طبقه، یک طبقه، نمای رومی ویلایی و… از آنجا که نمیتوان مادهای یافت که همه خواص مورد نظر را دارا باشد، باید به دنبال چارهای دیگر بود.

دیدگاهتان را بنویسید