آیا شما اجرای نما بهترین می‌توانید؟ 10 نشانه شکست

این قطعه را از فولاد ضد زنگ می سازند، ابعاد این وسیله به نوع دیوار بستگی دارد که چه اندازه می باشد، هرچه طول دیوار بیشتر باشد از بست سنگ نما با ابعاد بزرگتری باید استفاده شود. معمولا از روش بتن ریزی در محل برای پروژه های بسیار بزرگ که طرحی تقریبا یکدست و یکپارچه دارند و نیازی به تهیه پنل های پیش ساخته ندارد، استفاده می شود. بتن های اکسپوز به روش های متفاوتی ممکن است نصب شوند. نصب بتن اکسپوز بسته به نوع بتن ممکن است متفاوت باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم انواع و نحوه نصب و اجرای بتن اکسپوز را مورد بررسی قرار دهیم. پس از نصب و اجرای پنل های بتن اکسپوز و با در نظر گرفتن تمام تمهیدات لازم، ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم که نیاز به ترمیم بتن اکسپوز داشته باشیم که با توجه به ابعاد کار، ضخامت پنل و نیز محل مورد نظر ، از تکنیک های مختلفی برای ترمیم استفاده می شود. چنانچه امروزه در صنعت سد سازی برای پوشش دیواره های سد می توان از بتن نما استفاده کرد.

اتصالات نمای خشک

اجرای خشک به این معنا است که در اجرا و نصب سنگ از هیچ نوع دوغاب یا ملات و چسب برای چسباندن بتن روی سطح کار استفاده نمی شود. نمای سیمان سفید نیز با استفاده از مخلوط سیمان سفید و پودر سنگ و آب و با استفاده از ماله بر روی دیوار پیرامونی ساختمان انجام میشود. بتن های پیش ساخته پس از درخواست مشتری و انتظارات سازندگان، در سایز و ابعاد دلخواه طراحی و در کارخانه سنگ ساخته می شوند. همچنین با توجه به توضیحاتی که در نوشته “بتن اکسپوز را به رنگ دلخواه رنگ آمیزی کنید” ارائه شد، رنگ ها از جمله فاکتورهای تعیین کننده در زیبایی طرح و نقش یک نما هستند و بتن نما این قابلیت را دارد که هم در حین فرآیند تولید به صورت عمقی رنگ آمیزی شود و هم اینکه پس از نصب پنل های آن شما قادر هستید که این پنل ها را به رنگ دلخواه و مناسب رنگ آمیزی کنید. ابعاد پنل های بتن اکسپوز در دو گروه مربع و مستطیل قرار دارد، با توجه به زیبایی طرح مورد نظر، ابعاد دیوار یا کف و نیز تناسبات فضا می توان ابعاد پنل مورد نظر خود را انتخاب کرد، و همچنین با توجه به بیرون زدگی پنل ها از نمای اصلی و شکست های موجود در نما می توان از قطعات سفارشی ال شکل و یو شکل نیز استفاده نمود تا در این صورت درزهای کمتری در نما ایجاد گردد.

اجرای نمای فریم لس آهنی

اما اگر از بتن در پوشش نمای یک پروژه ساختمانی استفاده شود به آن بتن اکسپوز یا بتن نما گفته می شود. در زیرسازی خشک نمای آجری، از قطعات فلزی مانند ریل، پیچ و انواع پروفیل فولادی استفاده میشود. قبل از خرید پنل های آن باید شیوه نصب مورد نظر را مشخص نمود و با توجه به آن پنل ها را خریداری کرد. این امر در نماهای داخلی از اهمیت بالاتری برخوردار است و به دلیل رنگ خاص بتن و نیز سرد بودن آن، استفاده از آن در کنارمصالح گرم می تواند کنتراست زیبایی ایجاد نماید، چوب و آجر از جمله مصالحی هستند که با توجه به گرم بودنشان، میتوانند حس سردی بتن را خنثی کرده و فضا را متعادل کنند. بتن اکسپوز یکی از مصالح پرکاربرد در ساختمان سازی است که سطح صاف و صیقلی داشته و در سبک های معماری مدرن به فراوانی مورد استفاده قرار می گیرد. بتن اکسپوز ساخته شده در محل پروژه قالب گیری، بتن ریزی و ساخت بتن اکسپوز همگی در محل پروژه انجام می شوند. بتن اکسپوز را می توان با توجه به نحوه نصب و شیوه اجرا به دو دسته طبقه بندی کرد. چه قصد داشته باشید از این متریال در ساختمان خود استفاده کنید، چه صرفاً قصد آشنایی بیشتر با این متریال را داشته باشید، پیشنهاد میکنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید؛ در این مقاله تلاش کرده ایم به تمامی اطلاعاتی که شما از بتن اکسپوز احتیاج دارید، بپردازیم. A rt᠎icle was g​ener ated wi​th t he help ​of behsaznama  C​on​tent G᠎ener᠎at​or DEMO!

قانون 3 دقیقه برای اجرای نما

اصول کلی طراحی و اجرای نمای ساختمان مانند اجرای نمای رومی در مشهد : ۱-نورپردازی: با نورپردازی مناسب نمای ساختمان می توان شب زیبا و تاثیر گذار کرد در نما بیرونی ساختمان نورپردازی خیلی اهمیت دارد ۲- پویایی در نما ساختمان : با ایجاد تغییر و ترکیب در ابعاد مختلف ساختمان در مشهد و استفاده کردن از طراحی و المان های مختلف میتوان پویایی در نمای بیرونی ساختمان مشهد ایجاد کرد.۳- سادگی و خوانایی نمای ساختمان: سادگی و عدم تنوع زیاد نمای ساختمان در مشهد که حتما از ایجاد تنوع زیاد و پیچیدگی در طراحی و اجرای نمای ساختمان جلوگیری کنیم. البته کاربرد بتن نما صرفا منحصر به نمای دیوار بیرونی ساختمان نیست بلکه می توان از آن در نمای داخلی دیوارهای ساختمانی و همچنین کفپوش ساختمان و کفپوش فضاهای بیرونی محوطه ساختمان استفاده کرد. شاسی کشی نمای سیمانی شامل استفاده از میلگرد، رابیتس و پروفیل قوطی آهنی میشود. برای اجرای این روش حتما باید از پنل های سوراخ دار ( حفره بولت ) استفاده نمود، زیرسازی کار توسط قوطی های عمودی در امتداد سوراخ های پنل و روی دیوار اصلی انجام می گیرد، به شکلی که در پشت هر پنل دو قوطی عمودی قرار می گیرد.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد نمای خشک سنگ بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید