آیا می‌خواهید نمای خارجی ساختمان جذاب‌تر داشته باشید؟ این را بخوان!

این مجسمه توسط هنرمند برجستهٔ ایرانی، استاد ابوالحسن صدیقی ساخته شد و بر اساس گزارش مالی انجمن آثار ملی، برای ساخت آن ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان به استاد پرداخت شد؛ البته کل هزینهٔ ساخت سعدیه در آن سال، ۹۸۰هزار تومان بود. همچنین برای ساخت یک پاککننده دیگر برای شیار میان کاشیها، کافیست سرکه سفید و جوششیرین را با هم ترکیب کرده تا خمیر سفتی را به وجودآورد سپس آن را بر روی این شیارها قرار داده و پس از مدتی میبینید به خوبی چنین فضایی را تمیز و مانند روز اول کرده است. که بسیار این طرح مورد انتقاد قرار گرفته است. مقاومت این متریال تا حد قابل توجهی نسبت به چوب یا سیمان بالاتر بوده و در عین حال ظاهر مناسب و زیبایی را نیز به وجود می آورد. پس داشتن زیبایی و مقاومت از موارد مهم نمای ساختمان ها می باشد که باید در طراحی آن نهایت نوآوری و خلاقیت را به کار برد. همچنین در این زمان نیاز نیست از مواد شوینده قوی شیمیایی استفاده کرد که در نهایت به مرور زمان ممکن خواهد شد تا به ریهها آسیب وارد کرده و مشکلات دیگری را پس از مدت نه چندان طولانی به همراه آورد. سیمان استفاده شده ممکن است سیمان سفید یا سیمان رنگی باشد.

نمای خشک سرامیک

Data w as g ener᠎ated by behsaznama Content G᠎enerator D em oversi on .

اتصالات نمای خشک

یکی از بخشهای سرامیک و کاشی حمام و دستشویی، شیار بین آنهاست که به مرور زمان ممکن است آلوده شده، جرم بگیرد و رنگ آنها کدر شود. اما اگر دیدید آلودگی به حدی است که سرکه و جوششیرین و دیگر محلولهای طبیعی نمیتوانند کاری از پیش ببرند باید به سراغ مواد شویندهای بروید که مخصوص کاشی و سرامیک حمام و دستشویی تولید شدهاند. لطفا عجله نکنید و میلیمتری پیش بروید تا سطح را از هر لکه و آلودگی پاک شود. هر چه فاصله زمانی شست و شو کمتر باشد؛ شستن و نظافت آنها راحتتر بوده و مدت زمان کمتری برای نظافت نهایی لازم خواهد داشت. دادن زمان کافی به محیطی که میخواهید آن را نظافت کنید به منظور خیس خوردن و عمل کردن، قبل از سابیدن سطح، نکته بسیار مهمی است. در مبانی طراحی باید به نکات مهمی توجه کرد این نکات شامل هدف مورد نظر از طراحی نمای خارجی یک ساختمان و همچنین محدودیت های قانونی و علمی مختلف می باشد. مالکان ساختمانهای های قدیمی معمولا نمای ساختمان را بازسازی می کنند که با این کار باعث می شود کل ساختمان نو و به روز دیده شود و از سویی نمای ساختمان فقط متعلق به مالک نیست بلکه نمای ساختمان نقش مهمی در زیبا سازی شهر دارد که برای زیبا سازی منظره ی شهری باید نمای ساختمان زیبا باشد. C᠎on᠎te​nt was cre at ed by behsaznama C onte​nt Generator Dem oversion.

ده نکته برای شروع ساختن یک نمای خارجی ساختمان که همیشه می‌خواستید

البته اگر شستن مکرر در دستور کارتان باشد هرگز شاهد این اتفاق نخواهید بود؛ اما اگر به هر دلیلی شیارهای بین کاشی و سرامیک دچار آلودگی شد و نیاز بود تا آنها را تمیز کنید جای نگرانی نیست و در هر صورت راهکاری در این بین یافت میشود. طراحی نمای ساختمان از گذشته تا کنون دچار تحولات زیادی شده است. مصالح تاثیر بسزایی در نتیجه نهایی نمای ساختمان دارد در طراحی نمای خارجی ساختمان های اداری و تجاری معمولاً با توجه به کاربرد یا کاربری ساختمان مصالح انتخاب می شوند. مصالح و موادی که در طراحی و اجرای نمای خشک سرامیک مورد استفاده قرار میگیرند، دارای تنوع بالایی هستند. البته باید توجه داشت که به جهت اینکه این بست ها در معرض عوامل جوی قرار دارند، میبایست از رنگهای پایدار در برابر عوامل جوی استفاده شود. خواهید دید آب لیمو و نمک چه اثربخشی خوبی برای از بین بردن جرمها و آلودگیها خواهند داشت. نمک، سرکه سفید و جوش شیرین هم نتیجه خوبی به همراه خواهند داشت به طوری که مقداری جوششیرین را با یک سوم کمتر از جوششیرین، نمک مخلوط کرده و آن را بر روی سطح مورد نظر ریخته و سپس مقداری سرکه سفید بر روی این سطوح پاشیده و بعد از حدود یک ربع آن را با فرچه و برس تمیز کنید. A᠎rticle has been created by behsaznama C᠎on᠎tent  Generator DE᠎MO!

نمای سرامیک خشک

بعد از آن جوششیرین، لیموترش یا آب لیمو، نمک و… ترکیب سرکه و آب لیمو هم یک ترکیب موفق در این زمینه است. این شرکت با توجه به اجرای پروژه های شاخص در کوتاه ترین زمان و با بالاترین کیفیت موفق به کسب نمایندگی از شرکت های رتبه اول صنعت نما از جمله شرکت تولیدی ونوس شیشه و شرکت تولیدی نماکاران هزاره سوم گردید است. به طور کلی پلی اتیلن استفاده شده در لایه میانی ورق کامپوزیت ها غیرقابل اشتعال است اما بر اساس حساسیت پروژه و وجود مواد اشتعال زا در نزدیکی این ورق ها از لایه میانی ۲Aو ۱B استفاده می شود. یکی از این محلولهای معجزهگر، سرکه سفید بوده. رنگ نما در سبک مینیمال از بین رنگ های خنثی و عموما سفید انتخاب می شود. سرکه سفید و جوششیرین یک محلول طبیعی مرغوب است که با کمک آنها به خوبی میتوان تمام آلودگیها را از بین برد، ضدعفونی کرد و سرامیک و کاشی را مانند روز اول درآورد. Conte nt was c​reat ed by behsaznama Content Generator  DEMO!

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با مجموعه ها وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید