آیا می‌خواهید نمای خشک جذاب‌تر داشته باشید؟ این را بخوان!

سیستم های نصب خشک به دلیل کم تر کردن وزن نما نسبت به روش ملاتی، مقاومت ساختمان در برابر زلزله را بالا میبرد. بررسی های انجام شده مربوط به اقلیم و معماری، نتایج بسیاری را به دست داده که ما در اینجا تنها به مواردی که در خصوص معماری داخلی مناطق گرم و خشک اشاره خواهیم کرد. از آنجا که بخش اعظمی از وسعت خاک کشورمان ایران، در دسته بندی های اقلیمی به عنوان منطقه گرم و خشک شناخته می شود، چیدانه در این مطلب قصد دارد تا مروری داشته باشد بر راه حل های معماری داخلی برای ساختمان ها در این مناطق کشور. نواحی فلات مرکزی ایران، دارای آب و هوای گرم و خشک هستند. غالبا در دور تا دور حیاط مرکزی و همچنین در یک و یا دو سمت خارج بنا ایوان های وسیع و مرتفع وجود دارد. ایوان در این منطقه از سایر نواحی بزرگتر است و فضای بسیار مهمی در ساختمان محسوب می شود . C onte nt was gener᠎ated by behsaznama Conte nt G enerat or  DE MO !

نه حقایق عجیب درباره سرامیک نمای خشک

آشنایی با مزایا و معایب این متریال ها و در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منطقه کمک میکند تا بهترین متریال را برای طراحی نما در نظر بگیریم. در سیستم نمای خشک متریال نما توسط زیر سازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال شده که باعث طولانی شدن عمر نما می شود و در صورت نصب صحیح و مهندسی این اطمینان را به شما خواهد داد که در شرایط سخت نیز به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد. 2. استفاده ازایوان های وسیع و مرتفع نمای سنگ در این مناطق. در خانه های بومی این منطقه مصالح بومی به کاربرده شده، در دیوارها سنگ، خشت و یا آجر می باشد و پوشش سقف نیز از تیر چوبی، حصیر خرما و کاه گل است. همه لایه های متفاوت بر روی ساختمان در نما خشک با استفاده از اتصالات فولادی و آلومینیومی سر جای خودشان محکم میشوند. این المانها علاوه بر اینکه ارزش مالی یک ساختمان را بالا میبرند، باعث میشوند تا فضایی لوکس و زیبا داخل ساختمان شما به وجود آید. در صورتی که از متریال نامناسب برای نما استفاده شود قطعا ارزش ساختمان و سازه بسیار کمتر خواهد شد.

انتخاب مصالح باکیفیت و مرغوب بهمنظور افزایش استحکام و بهبود ظاهر ساختمان. به همین دلیل در مواردی که به استحکام بالاتری در اجرای نما نیاز باشد، از میلگرد استفاده میشود. در صورتی که دارای روف گاردن و یا حیاط در ساختمان خود هستید توصیه میشود حتما از بتن اکسپوز برای ساخت محوطه استفاده نمایید. در صورتی که علاقهمند باشید، میتوانید از این بافت در دیوارهای داخلی ساختمان نیز استفاده نمایید. برای محوطهسازی برای حیاط و روف گاردن توصیه میشود حتما از این نوع بافت استفاده نمایید تا فضای طبیعی و زیبایی را ایجاد کنید. این نوع از آجر نسوز دارای ساختار متفاوتی بوده که به درخواست شرکت ها بستگی دارد و فرایند شکل دهی و پخت در دمای بالا حذف میشود. خشت با مدت زمان تاخیری 7 الی9 ساعت گرمای بیرون را در طول روز در داخل دیوار ذخیره کرده و در هنگام شب که هوا سرد است، با از دست دادن حرارت باعث تعدیل دمای داخل ساختمان می شود. میزان بارندگی کم و اختلاف دمای شب و روز در این مناطق زیاد است. در این مناطق،بهترین نتیجه زمانی حاصل می شود که قسمت هایی از ساختمان که هنگام روز مورد استفاد قرار می گیرد، با مصالح ساختمانی سنگین و قسمت های مورد استفاده هنگام عصر و شب، با مصالح سبک و با ظرفیت حرارتی کم ساخته شوند. ᠎This w​as g ener ated by G​SA  Content Generator Dem​ov ersi᠎on !

در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. چنانچه سطوح دیوار لکه های زردی یا سیاهی دارد آن را با مقداری رنگ رقیق سفید بپوشانید زیرا این لکه ها ممکن است از زیر برخی انواع نازکتر کاغذ دیواری (مثل non-woven) خود را نشان دهد. در آخر باید به این نکته توجه کرد که علاوه بر نمای اصلی ساختمان، دیوار های پشتی، فضای بین بالکن ها و قسمت بام نیز جزیی از طراحی نما هستند و باید به طراحی این قسمت ها نیز توجه شود. البته توجه داشته باشید که انتخاب بافت باید به صورت کاملا تخصصی و حرفهای انجام گردد. از دیگر عواملی که باید در هنگام انتخاب سنگ نما به اون توجه داشته باشین آب و هوای محیط اجرای سنگ نما هست. دراین صورت افراد بسیار آسان تر و بهتر میتوانند به طرح مورد نظر خودشان برسند و آن را اجرایی کنند.پس اگر تصمیم گیری و انتخاب در این زمینه برایتان دشوار است نمای سنگ و آجر با توجه به تنوع و طرح بالا گزینه ی مناسبی برای شما می باشد. ​Artic᠎le h᠎as  be en c᠎reated by G​SA ᠎Cont en᠎t Ge ne᠎rator DE MO​!

دیدگاهتان را بنویسید