اتصالات نمای خشک مبانی توضیح داده شده است

وزن های متفاوتی به نمای ساختمان می دهند همچنین دوام و حفظ زیبایی مصالح از آیتم های تاثیر گذار در انتخاب نوع مصالح نما محسوب می شوند. و در مقابل بارهای دینامیکی از جمله زلزله عملکرد بسیار خوبی دارد. زیرا رنگ نمای بیرون ساختمان میزان گرمای ورودی به ساختمان از طریق دیوارها را به مقدار بسیار زیادی تحت تاثیر قرار می دهد و از این طریق، کاهش نیاز به استفاده از سیستم های خنک کننده ی الکتریکی و مکانیکی به کاهش هزینه های انرژی نیز کمک می کند. پروفیل مورد نیاز اجرای نمای ساختمان برای همه انواع ساختمان ها یکسان نیست و بایستی هر پروفیل بسته به نوع متریال استفاده شده برای نما انتخاب شود. بامصالح باکیفیت و طراحی اصولی و استاندارد می توان تا حد زیادی در برابر این نوع بلایا مقابله کرد. یکی از روشهای مقابله با گرمای شدید فضای باز خارج از خانه، طراحی اتاقهای عمیق است؛ بهعلاوه با استفاده از رنگهای سرد میتوان بازتاب گرما در داخل ساختمان را به حداقل رساند. در حیاط مرکزی و گودال باغچه های خانه های قدیمی، برای ایجاد رطوبت در هوای خشک منطقه از سطوح گیاه کاری شده حوض آب و فواره استفاده می شده تا با توجه به سرمای شب در منطقه هوای سرد در طول شب در داخل حیاط نشست کرده و در داخل حیاط و بدنه دیوارها ذخیره شود و در طول روز که شدت تابش آفتاب بالاست و دمای بیرون ساختمان به حداکثر می رسد هوای داخل ساختمان و قیمت نمای خشک حیاط تعدیل شود.

نمای خشکه چین

 Th​is article has be᠎en written ​with behsaznama Co nten᠎t Generator  DEMO.

آجر نمای خشک

در مناطقی با اقلیم سرد و کوهستانی، طراحی و معماری نما و انتخاب آجرنسوز به طور عمده استفاده می شود. گروه معماری کلیاس کویر نیز توانسته در این زمینه موفق باشد و خانه باغی خاطره انگیز در یزد را طراحی و اجرا کند که تصویری از حوض آن را در زیر می بینید. پس از اصلاح و تکمیل نقشه ها، برآورد عملیات ساختمانی در هر یک از آن ها صورت گرفته و در نهایت با جمله بندی نتایج حاصل جدولی به دست آمده که مصرف انواع مصالح ساختمانی را به ازای هر متر مربع زیربنای کل در هر کدام از شیوه های ساختمانی نشان می دهد. با توجه به اینکه امروزه مصالح و متریال های بسیار متنوعی در بازار ساخت و ساز موجود می باشد، افراد می توانند بسته به شرایط هر منطقه و شخصی سازی این شرایط با توجه به سلیقه شان، گزینه مناسب در اجرای نمای ساختمان خود را به راحتی انتخاب و اجرا نمایند و با در نظر گرفتن این مسائل سالیان سال از نگاه کردن به نما از آن لذت ببرند. سنگ های چینی دارای مقاومت بالایی در برابر عوامل جوی بوده و به دلیل استحکام بالایی که دارند از آن ها حتی در ساخت پلکان و کف فرش نیز بهره گیری میشود.

شیدر آلومینیومی

در سایت گروه تولیدی و فروشگاهی کالاساخت، شما همواره می توانید انواع متنوع از مصالح مناسب برای استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف را یافته و نسبت به خرید آن ها اقدام نمایید. سیستم های خشک واجد مزایای بسیار زیادی است که به تفصیل در ادامه در مورد آنها بحث خواهد شد طی سالهای اخیر یکی از دلایل استفاده از اجرای نمای سرامیک خشک در ساخت و سازها این است که توسط اتصالات نمای خشک و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال می شود که این امر باعث طولانی تر شدن عمر نما می شود، همچنین استفاده از این روش باعث دو پوسته شدن نمای ساختمان می شود. در شب هوای سرد مجاور پشت بام بطرف پائین حرکت کرده و در داخل حیاط و جسم دیوارها میماند و به این ترتیب باعث افت حداکثر دمای هوای داخل حیاط در روز میشود در نتیجه در روز هنگامیکه دمای هوای خارجی و شدت تابش آفتاب به حداکثر میرسند هوای داخل ساختمان نسبتاً معتدل خواهد ماند.شهر هایی در ایران مانند: کاشان ، یزد ، شیراز که دارای این نوع آب و هوا هستند با معماری ایرانی در طی سال ها توانسته اند خانه ها و مراکز خود را با این نوع آب و هوا سازگار کنند همانطور که میدانید تعداد خیلی زیادی از بناها باسبک های معماری ایرانی هنوز پا برجا هستند و افتخار هنر و معماری ایران می باشند.

Post was created ᠎by G​SA C onte᠎nt​ Generat or  D​emoversi on​.

ویلای شمس در زرندیه ساوه، الماسی در دل کویر اثری موفق از گروه معماری کارند فضاهای مسکونی مدرن و امروزی است که با بهره گیری از این نکات در طراحی توانسته شرایط آسایش را برای ساکنان خود در مناطق اقلیم گرم و خشک فراهم کند. اگر سری به مراکز تجاری موفق، مجموعههای مسکونی مدرن و مراکز تفریحی امروزی بزنید، همه جا و بیهیچ استثنایی، رد پای شرکتهای صاحب نام این صنعت در میان است. اگر میزان جذب آب کم باشد چسبندگی اتفاق نمی افتد. از اصلیترین مزایای این تایلهای سرامیکی میتوانیم به جذب کم آب و نیز طراحی و برش در اندازه­های دلخواه اشاره کنیم. به همین منظور قصد داریم یکی از شرکتهای با سابقه در این زمینه را معرفی کنیم. این بار قصد داریم به اهمیت کلی نما در ساختمانها بپردازیم. در این مناطق استفاده از کولر ها و فن ها می تواند باعث خنک شدن هوا شود، اما با توجه به تنوع زیاد رنگ در نماهای ساختمان می توان از همان ابتدا از گرم شدن بیش از حد هوای داخل ساختمان جلوگیری کرد. درست است که از ابتدای مقاله بر اهمیت بسیار طراحی نمای ساختمان تاکید کردیم؛ اما لازم است این موضوع را در نظر بگیرید که شما قرار است در آن ساختمان زندگی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید