اثبات اینکه اجرای نما Is دقیقا همان چیزی است که شما هستید در جستجوی

همچنین نمای خوب یک ساختمان می تواند روی ارزش اقتصادی آن ساختمان نیز تاثیر بگذارد و این خود نیز یکی از مهمترین علت هایی می باشد که باید با توجه به آن نما را طراحی نمود. یکی دیگر از نکاتی که هنگام طراحی نما باید به آن توجه نشان داد بافت، فرهنگ و تاریخ یک منطقه می نمای خشک در ایران باشد. همانطور که گفتیم این نکته یکی از مهمترین نکات قابل توجه برای طراحی نمای یک ساختمان می باشد. روستای اندبیل و روستای خانقاه در حومه شهر خلخال مبدا پیادهروی در این طبیعتگردی هستند. برای مثال در شهر یزد که به ثبت جهانی رسیده و دارای بافتی ارزشمند و تاریخی می باشد نمی توان ساختمان هایی مرتفع با نماهایی مدرن یا کلاسیک اروپایی طراحی نمود. از بارزترین مشخصه های هویت شهر نمای ساختمان است که باید همگون با نمای شهری و بافت نمای ساختمان های مجاور طراحی شود. مقاومت بالا و امکان اجرا در اقلیم های مختلف نیز مهم ترین مشخصه نمای سنگی است. نمای شیشه ای، آجری، سنگی و سمنت برد از رایج ترین نماهای موجود در ایران هستند. هزینه بهینه و مقاومت و دوام بالا نیز از ویژگی های نمای سمنت برد است که در آن از صفحه های سیمانی نسوز استفاده می شود.

نحوه نصب نمای خشک

از الزامات طراحی نما می توان به استفاده از مصالح مرغوب و با کیفیت، پوشاندن درز انقطاع با ساختمان های مجاور و توجه به هماهنگی رنگ و جنس با نمای مجاور اشاره کرد. منظر شهری به دلیل ماهیت عینی خود به نحوی با حواس انسان درگیر و برای انسان قابل درک است اما در بیشتر موارد رنگ و مصالح نامناسب و ناهمگون در شهرها، الگوی شهری نامتناسب ایجاد کرده است. به دلیل وجود منافذ ریز در سطح آجر به مرور زمان آلودگی را جذب و سطح را تیره می کند. به همین دلیل می توان گفت نمای یک ساختمان مورد قضاوت افراد زیادتری قرار می گیرد و از همین رو به طراحی آن و یا بازسازی نما باید اهمیت بیشتری داده شود. طراحی نمای ساختمان های ویلایی نیز با توجه به کاربرد آن ها به صورت یک فضای تفریحی انجام شده و به جذابیت بصری و راحتی و گستردگی فضا به شدت توجه می شود.

چوب و آجر از جمله مصالحی هستند که میتوانند حس سردی بتن را خنثی کرده و با ماهیت گرم خود فضا را متعادل کنند. این آجر باید به درستی و خوبی در کوره تحت حرارت مناسب پخت شده باشد. آجر نسوز در همه فرایندهای با حرارت بالا مخصوصا در صنعت تولید فلزات ، سیمان ، شیشه و سرامیک ها جزو مواد کاربردی و ضروری محسوب می شود. در ادامه به مزایای روش های مختلف اجرای نما آجر ساختمان پرداخته می شود. این متریال در دسته انواع آجر نسوز قرار دارد و از آن هم به عنوان آجر نما و هم در طراحی داخلی استفاده می شود. فولاد و شیشه مواد هم افزایی (با هم به خوبی ترکیب میشوند) هستند و اغلب در نما و سقف ساختمانهای چند طبقه استفاده میشوند. این قطعه را از فولاد ضد زنگ می سازند، ابعاد این وسیله به نوع دیوار بستگی دارد که چه اندازه می باشد، هرچه طول دیوار بیشتر باشد از بست سنگ نما با ابعاد بزرگتری باید استفاده شود. همچنین در سال های 1945 تا 1950، تایل های بتن نما برای دیوار و به عنوان پوشش استفاده شد. معمولا از بتن اکسپوز در نمای ساختمان استفاده می شود. استفاده نماییم. برای مثال می توان با بررسی ساختمان ها در جنوب و شمال کشور متوجه شد که در ارتفاع طبقات آن ها، میزان بالکن و بازشو، مصالح و دیگر عناصر متفاوت می باشند. Post was c᠎reat ed  with the he᠎lp of behsaznama Con te nt G ener at᠎or  Dem ov​ersi on!

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

درواقع برای طراحی بنا باید به نکات مختلفی مانند اقلیم و آب و هوای منطقه، شرایط فرهنگی و تاریخی آن، منطقه ی ساختمان، شرایط اقتصادی ساکنین، سلیقه ی آن ها، عملکرد ساختمان و دیگر موارد توجه نمود. پنلها را می شود طوری ایجاد کرد که بشود به سهولت و راحتی آنها را به سایر عناصر مانند لایههای عایق و پنجرهها وصل کرد. 2. مقیاس کلی به معنای خوانایی عناصر از فاصله دورتر است، به طوری که ساختمان در کنار ساختمانها و عناصر شهری دیگر و مجموع آنها به صورت یک کل در کنار هم دیده میشوند. برای کاهش هدر رفت انرژی و تأمین آسایش ساکنان ساختمان یک لایه عایق آکوترم بر اساس فاصله های عمودی نصب سازه ها در ابعاد موردنظر تولید و به محل پروژه جهت نصب ارسال می گردد. در حین نصب این چهارچوب ها به شدت باید به فاصله گذاری مناسب و دقیق بین آنها دقت فراوان کرد، زیرا کوچکترین بی دقتی می تواند باعث تخریب نما هنگام باد و طوفان و برف شود. سازگاری با شرایط اقلیمی مانند شرایط آب و هوایی، زلزله خیز بودن منطقه، میزان آلودگی هوا، شدت باد و طوفان منطقه و غیره برای انتخاب مصالح مناسب در طرح نمای ساختمان. 4. مقاومت بالا در برابر عوامل جوی و محیطی: متریال بتن اکسپوز با توجه به مقاومت بالایی که در برابر رطوبت دارد، قابلیت اجرا در هر فصلی از سال و هر اقلیمی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید