اثبات اینکه نمای خشک به شدت همان چیزی است که شما هستید در جستجوی

بتنهایی که به عنوان نمای بیرونی و داخلی سازه مورد استفاده قرار میگیرند، اصطلاحا با عنوان «بتن معماری» (Architectural Concrete)، بتن تزئینی، بتن اکسپوز یا بتن نما شناخته میشوند. جزئیات زیرسازی در هر سیستم با توجه به نوع سازه اصلی ساختمان مورد نظر و محاسبات سازه ای نما کاملا متفاوت و قابل تغییر می باشد. 6. کاهش فضای مفید ساختمان: در نماهای دو جداره بدلیل اینکه فضای خالی بین دو پوسته از ۲۰ سانتی متر تا ۲ متر بسته به نوع کاربرد سازه متغییر می باشد سبب کاهش فضای قابل استفاده ساختمان می شود. اگرچه انواع گوناگون شیشههایی ساخته شدهاند که جاذب حرارت بوده و از ورود تابش خورشید به داخل جلوگیری میکنند، و یاشیشههای دو جدارهای وجود دارند که مقاومت هدایت حرارتی بهتری نسبت به شیشههای تک جداره دارند، اما با این حال هنوز هم نماهای شیشهای نسبت به سایر مصالح ساختمانی دارای ضریب هدایت حرارتی زیاد بوده و باعث اتلاف حرارت زیاد میشوند. اگر بخواهیم مقایسه ای بین نمای سنگ خشک و سرامیک داشته باشیم به طور کلی میتوان گفت که نمای سرامیک خشک پرسلانی نسبت به نمای سنگی دارای مزیت هایی مثل: دوام بیشتر، جذب کمتر آب، مقاوم در برابر سایش و…

نمای خشک کرتین وال

با استفاده از سنگ ساختمانی می توان علاوه بر دوام بالا به ساختمان، بحث عایق حرارتی و صوتی را نیز بهبود بخشید. و تنها مشکل عایق بندی رو حل میکنه . 3. یکی دیگر از نکات مهم در زمان نصب و اجرای نمای سرامیک، آب بندی است. مصالحی مثل سرامیک، کامپوزیت، شیشه ای، پانچ متال، سمنت برد، GFRC و … در این شیوه از اجرای سرامیک، تایل های سرامیک خشک پرسلانی توسط قطعات کلیپس استینل لس استیل، بر روی ریل های آلومینیومی زیرسازی شده و در فواصل مشخص شده به هم متصل می گردند. تا جایی که ممکن است ناگهان شخص تصمیم بگیرد که روی تمام سطوح بتنی را کاغذ دیواری بگیرد و یا آن را رنگ بزند تا دیگر خبری از این متریال تاریک نباشد. کاغذ طراحی چوب در داخل و خارج ساختمان نیز اعمال می شود و این لایه از یک لایه چند لایه تشکیل شده است. پوشش های رزینی و پلیمری اجرا شده روی نماهای سیمان سفید به دلیل ایجاد لایه و عدم نفوذ در بافت سیمان، به مرور زمان دچار ترک میشوند و پس از مدتی پوسته میشوند. سیمان سفید، یک متریال پر کاربرد است که در ایران به وفور از آن برای اجرای نما استفاده می شود. ᠎This article h᠎as be en w᠎ri᠎tten ​wi᠎th t he ​help ​of behsaznama᠎ Con​tent  Gen​erator DE᠎MO᠎!

اجرای نما خشک در مشهد

در قدیم برای نصب نمای ساختمان فقط و صرفاً از از روشهای ملاتی که شامل سیمان و ماسه و آب می شد استفاده میگردید. مصرف زیاد انرژی و آلودگی هوا:در نماهای شیشهای در اثر تبادل حرارت از طریق جابجایی بین هوای گرم داخل اتاق و سطح سرد شیشه، دمای داخل کاهش یافته و برای حفظ دما در حد آسایش، نیاز به مصرف زیاد انرژی خواهد بود. همچنین مانند بقیه نماهای خشک، نسبت به مصالح هم وزن کمتری دارد و به راحتی می توان آن را روی ساختمان نصب کرد.نمای خشک آجری را می توان به روش ها دیتایل های فنی مختلفی از بازار تهیه کرد. در اجرای نمای سیمانی سفید رومی، قبل از هر چیز باید سطحی متناسب با طرح مورد نظر ایجاد کرد که این امر معمولاً با شاسی کشیهای فلزی به وسیله پروفیل نبشی یا قوطی به همراه توری رابیتس امکان پذیر است. این کار عمدتا از ترکیب توری یا مش های فایبر گلاس با ضخامت و چشمه های مختلف با انواع چسب ایجاد می شود . در این روش ضخاکت چسب یک میلیمتر کافی می باشد و فقط توری باید کاملا به وسیله چسب به سطح سرامیک متصل شده باشد .

به این روش که پس از قراردادن توری بر روی سرامیک چسب را به وسیله کاردک یا لیسه به آرامی بر روی سطح توری و سرامیک پخش می کنیم تا سطح کاملا صاف شود . در این شیوه سرامیک خشک پرسلانی توسط اتصالات آلومینیومی ویژه ای به نام کلمپبر بر روی ریل های آلومینیومی افقی مخصوص این سیستم متصل می گردند. این شیارهای ویژه در دو جهت معکوس توسط دستگاه شیارزن ایجاد می گردند و سپس کلمپ ها به وسیله برجستگی هایی که دارند با چسب مخصوص داخل این شیارها کاملا محکم و استوار می شوند. در نهایت سرامیک ها از طریق کلمپ بر روی ریل استقرار یافته و به وسیله پیچی که بر روی کلمپ تعبیه شده است در محل خود رگلاژ می نحوه اجرای نمای خشک ساختمان گردند. با رعایت نکردن شستشوی نما و در صورتی که در مدت زیادی انجام کار نماشویی و نظافت روی انها انجام نشود به خصوص در فصل بارندگی و بعد از بارش باران های اسیدی جرم بر سطح کامپوزیت رسوب میکند و دیگر حتی با شستشوی نما با مواد و جرم گیر نیز قابل حل نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید