اجرای بتن اکسپوز – شش تعیین مشکل

این نما جزء یکی از مدرن ترین نماهای ساختمانی دسته بندی می شود و ساختار آن به شکل خود ایستا می باشد ؛ به عبارتی گویا تر سنگینی وزن شیشه را با استفاده از سازه کرتین وال تحمل و نگهداری می کند. چنانچه در اجرای زیرسازی، از ملات و دوغاب برای نگهداری نما استفاده نشود، روش یادشده زیرسازی خشک نامیده میشود. همچنین دو نوع اجرای تر (ملات ماسه و سیمان) و اجرای خشک ( آهنکشی و نصب تایل های بتنی) را می توان در اجرای بتن اکسپوز در شیراز نام برد. پیشنهاد می گردد، جهت سهولت نصب دستک ها ابتدا، شروع و پایان مسیرهای مستقیم جوشکاری دستک صورت پذیرد و با استفاده از ریسمان می توان در فواصل مشخص شده مابقی دستک ها را نیز نصب نمود. از این جهت می توان گفت که هیچ گونه بار مرده ای را به وزن کلی ساختمان نمی افزاید. وجود این اختلاف سایز در طول لامل ها به این خاطر بوده که بیشتر بار شیشه بر روی لامل های عمودی (مولیون) خواهد بود، اما در افق دید بعضی از طراحان و آرشیتکت ها و به دلیل بالا رفتن سطح زیبایی بصری نما از داخل ، اندازه طولی ترنسم و مولیون را با یکدیگر برابر در نظر می گیرند که این بسته به ظرافت در طراحی نما و معماری می باشد.

هشت نمونه های خیره کننده از روش های نمای خشک زیبا

درواقع نمای کرتین وال نوعی از انواع نماهای شیشهای است که بیشتر از سازههای آلومینیومی که همان لامل است و شیشه در آن استفاده شرکت های نمای خشک میشود. امروزه در شهرهای بزرگ و صنعتی همچون تهران، اصفهان، شیراز و سایر شهرهای بزرگ ساختمانهای بزرگ و پیشرفتهای وجود دارند که از نماهای شیشهای برای جلوه بیرونی این ساختمانها استفاده شده است که در این ساختمانها شیشههای بهکار رفته در این نماها به وسیله سازههای آلومینیومی بهصورت منظم در کنار یکدیگر چیده شدهاند که به این نماها، نمای کرتین وال گفته میشود. شهرهای بزرگ و صنعتی عموماً با هوای آلوده مواجه هستند و این آلودگی در روزهای بسیاری از سال ماندگار است. اما سالیان سال است که نمای ویلا با آجر به عنوان یک پوشش دهنده قوی کارایی دارد. خوب است بدانید که چندین دهه از تولید شیشه و مصارف آن در تمامی اجزای ساختمان می گذرد و در طی چند سال اخیر استفاده از شیشه در ساخت نمای ساختمانی مرسوم شده است. Th᠎is post was w​ri tten ​wi᠎th the  help ᠎of behsaznama Content Generat or​ D​emov​er sion​.

لازم به ذکر است قسمت میانی سطح خارجی لامل در میان دو قسمت لاستیکی خور دماغه نام دارد که این دماغه لامل محل قرار گرفتن شیشه بر روی لامل است. با ما همراه باشید تا پاسخ هر یک از این سوال ها را بیابید و بتوانید در زمینه نمایش شیشههای ساختمان بهترین انتخاب و تصمیمگیری را تجربه نمایید. اگر کنجکاو هستید که بدانید نمای کرتین وال لامل چیست، پیشنهاد میدهم که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا نمای لامل را به شما معرفی کرده و شما را با این نما آشنا کنیم. به عنوان یک مقدمه کلی برای مقاله پیش رویتان به اجمال و اختصار نمای کرتین وال و نمای فریم لس را معرفی خواهیم کرد. اکنون نوبت به معرفی کلی نمای فریم لس رسیده است. نکته مهمی که به هنگام استفاده از سنگ برای نمای سازه بایستی به آن توجه شود، این است که سنگی استفاده گردد که چسبندگی کافی را با بدنه نما بدست دهد.

اکنون برای این که شما با هدف کلی مقاله پیش روی تان آشنا شوید، سوال های احتمالی که ممکن است در ذهن تان پیش بیاید را با هم بررسی خواهیم کرد و به هر یک از آنها پاسخی معقول و مطلوب خواهیم داد پس با ما همراه باشید. استفاده از نمای کرتین وال چه مزیت هایی را به همراه دارد؟ یکی از مزیتهای بسیار مهم در خصوص استفاده از نماهای شیشهای این است که علاوه بر ظاهر زیبا و جذابی که دارد بلکه منجر می شود تا اجزای داخلی ساختمان از حداکثر نور خورشید بهره ببرد. همچنین از نماهای سرامیکی در مکان های شلوغ به دلیل انعکاس شدید نور استفاده نمی شود. این سنگ صیقل یافته دارای قابلیت جلا پذیری بوده و می تواند به راحتی نور را انعکاس دهد. نمای لامل قابلیت اجرا تا ارتفاع حداکثر حدود ۴ متری را دارد و عرض آن در حدود ۳۴ میلیمتر تا ۵۰ میلیمتر متفاوت است و این ارتفاع و عرض معمولاً به وسیله سفارش مشتری و متناسب با خواسته او تعیین میشود. شیدر دوکی آلومینیومی، با توجه به قابلیت نصب در زوایای مختلف، کمک شایانی در مبحث اتلاف انرژی در کنار زیبایی بخشیدن به نمای ساختمان نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید