اجرای نمای خشک چیست

شیشه کرتین وال . در واقع نمای کرتین وال بهترین نمای شیشه ای ساختمان به لحاظ مسائل سازه در ارتفاع محسوب می شود. اصلی ترین تفاوت میان دو گونه رومی و یونانی ظاهر شدن سیمان پوزولانی ، شن در ترکیب با آهک بود که این مخلوط سیمانی را شکل می داد که پس از ترکیب با آب به شدت غیرقابل نفوذ می شد. ما با مشاوره اولیه در مورد کسب و کار شما را بررسی می کنیم. بهترین مسیر های راه اندازی کسب و کار اینترنتی را به شما معرفی می کنیم. در ادامه مهم ترین مزایای اجرای نما خشک ساختمان را معرفی می کنیم. قسمت عمده و قابل توجه تاریخ معماری با ساخت نمای با وزن زیاد و سنگین مانند نمای گلی، کاهگلی ، نمای سنگی که توسط رومیان باستان احداث می شد و یا نمای آجری که امروزه بعنوان نمای سنتی شناخته می شود همراه بوده است . درسرامیک پرسلان به علت آماده سازی پیشرفته مواد اولیه و همچنین مخلوط کردن مواد اولیه متناسب با همدیگر برای ایجاد فازهای عالی تر جهت بالا بردن ویژگیهای پرسلان،یک ترکیب کاملاً مخلوط شده در آسیاب های بالمین که باعث یکنواختی کلی خواهد شد تولید می گردد. با توجه به صنعتی شدن روز افزون تمامی بخش های زندگی در دنیای امروزی و درگیر بودن تمام افراد با این مقوله وهمچنین حس زیبایی شناسی و گرایش انسان به سمت زیبایی ، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی دهه های پایانی قرن بیستم تاکنون با شتابی روز افزون دچار تحول گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش می رود که بطور مشخص نمای ساختمان ها نیز تأثیر زیادی را پذیرا بوده که ایجاد و توسعه انواع روش های اجرای نمای خشک و مدرن در نماسازی از محورهای آن بوده است و موارد بسیار زیادی را در طراحی و انتخاب یک نمای اصولی باید در نظر داشت، ازجمله زیبایی نما، مصالح مورد نیاز برای اجرای نما، هزینه های پروژه، دوام و پایداری نما می باشد که البته سیستم های نمای خشک دارای مزایای بسیار زیادی می باشد که به تفصیل در ادامه در مورد آنها بحث خواهد شد.

اجرای نمای خشک

 A rticle has been cre​at᠎ed  with the he lp of G​SA C​ontent Gener᠎at᠎or᠎ Demov er sion᠎.

چگونه با انجام کمتر، اجرای نمای خشک بیشتری بدست آوریم

در این روش بر خلاف روش های قبلی غیرنمایان که شیار یا سوراخ پشت تایل ایجاد می شد، شیارهایی در ضخامت تایل های سرامیکی ایجاد و تایل از قسمت فوقانی و تحتانی مهار می شود. اجرای نمای خشک یک روش جدید است که مزیتهای زیادی به همراه دارد و بسیاری از مشکلات موجود در نماسازی سنتی را برطرف کرده است. وضعیت نمای ساختمان و ظاهر ساختمان باتوجه به معماری اقلیمی و منطقه ای هر مکان و همچنین محدودیت های مربوط به آن و منابع موجود در همان منطقه از قبیل مصالح و متریال های موجود و شرایط فرمی و ساختاری که منطقه در اختیار معماری قرار می داد را مشخص می کرد. از جمله مهم ترین متریال و اجرای آن درنمای ساختمان می توان به اجرای نمای سنگ خشک ، اجرای نمای سرامیک خشک، اجرای نمای کامپوزیت، اجرای نمای کرتین وال ، اجرای نمای بتن اکسپوز ، اجرای نمای ترمووود و… یکی از مزیت های دیگر نمای خشک این است که در آن از هر نوع مصالحی از جمله کامپوزیت، سنگ، سرامیک، آجر، ترمووود، چوب پلاست و… از مصالح به روز تری مانند سرامیک خشک پرسلانی، ورق کامپوزیت، کرتین وال ها و تایل تراکوتا و… Post h as be​en c​re​ated ​by G᠎SA Con tent Gen᠎erat᠎or  D em oversi on!

اجرای نمای خشک در یک نگاه

نحوه اجرای نمای خشک دارای مراحل و لایه های مختلفی است که اولین لایه آن زیرسازی و شاسی کشی است که با استفاده از پروفیل و شاسی های فلزی و انواع مختلف پیچ و پرچ انجام میشود و در واقع نگهدارنده وزن نما این پروفیل ها و قاب های فلزی هستند که به سازه اصلی ساختمان متصل شدهاند و نحوه عملکرد آنها براساس دیتیل اجرایی نمای خشک متغیر است. طی سالهای اخیر بنا به پیشرفت علم و تکنولوژی همه علوم پیچیده و متنوع شدند از طرفی صنعتی شدن روزافزون تمامی بخش های زندگی و درگیر بودن مردم با ساختمان و معماری، حس زیباشناختی آن مورد توجه افراد و مهندسان قرار گرفت و بطور مشخص تنوع بسیار در نما و سازه بوجود آمد. با توجه به اینکه ظرفیت ها و پتانسیل های آجر و آجرنما بسیار زیاد است، امروزه طرح های بسیار شیک و متنوع را می توان با این مصالح اجرا کرد. اولین نمونه های دیوار با تکنیک های مشهور یونان باستان با بیش از یک متر ضخامت از قرن هفتم قبل از میلاد ساخته می شدند و با تنظیم دقیق دهانه دو ستون، بدون استفاده از ملات که به طور کامل با نمای خارجی منطبق می شدند که در نتیجه بخش داخلی دیوار که خلل و فرج کمی داشت با سنگدانه و ملات آهکی پر می شد.

واقعیت این است که تو نیستی فرد شخص درگیر درباره اجرای نمای خشک

بعد ها با شروع قرن دوم بعد از میلاد رومی ها دیوارهای سنگی را ضمن بکارگیری از ساختار مورد استفاده یونانی ها خلق کردند . با تولید صنعتی مقاطع زیرسازی نما از جمله: پروفیلهای آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و استیل و همچنین مصالح رویه نما، به طور جد امکان خطای انسانی به ویژه در قسمتهایی مانند: درصد اختلاط ملات و… کاشی های پرسلانی با خصوصیاتی منحصر به فرد تولید می شود. معایب اجرای نمای خشک در مقایسه با روش سنتی آنقدر ناچیز است که می توان از آن چشم پوشی نمود. بدین ترتیب می توان سیستم اجرای نمای مدرن را به عنوان بهترین روش اجرای نما معرفی کرد . نمای خشک به دلیل مزایای متعدد و ویژگیهای مثبت که دارد بسیار پرکاربرد و رایج می باشد در ادامه معرفی مزایا و ویژگی های این نوع نما میپردازیم با ما باشید . 5. نمای خشک مورد استفاده بنا به نوع اتصال با بدنه ساختمان استحکام مییابد. نما خشک ساختمان با در نظر گرفتن متریال استفاده شده در اجرای آن به انواع مختلفی تقسیم می شود.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مطالب بشتر لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید