اجرای نمای خشک Gets طراحی مجدد

در این شرایط، متریال و مصالح مورد استفاده در بناهای معماری نیز از قافله تغییرات و تحول عقب نمانده اند و متناسب با معماری و نیازهای انسان در هر دوره ای رشد کرده اند. سیستمهای به روز نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه هفتاد میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت برجهای بلند طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روشهای نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها در دهه هفتاد خورشیدی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفتهای چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است. این قابلیت در بسیاری از انواع نماهای دیگر وجود ندارد و در صورت آسیب دیدن قسمتی از نما مجبور به تقبل هزینه ی زیادی برای تعویض کامل آن خواهید شد. در این کارگاه ارائه خواهد شد. Curtain Wall در زبان فارسی به معنی دیوار پرده ای است که لغت شناسی این کلمه هم ذهن ما را به دو قسمت این کلمه یعنی دیوار و پرده هدایت می کند.  Th​is da ta w​as gener​at​ed  by behsaznama Content᠎ G enerator Demover si᠎on​!

اجرای نمای خشک

سطح صاف و صیقلی که در نهایت پس از اجرای بتن اکسپوز باقی میماند، باعث میشود نمایی مدرن داشته باشید که زیبایی بسیاری به محیط می بخشد. توجه داشته باشید که هزینه ساخت و اجرای این نوع نماسازی به عوامل متعددی همچون ابعاد سطح و کیفیت مصالح بستگی دارد. این روش مطمئن ترین ، ارزان ترین و راحت ترین سیستم نصب سرامیک به روش خشک می باشد .در زیرسازی کاراز ریل های آلومینیومی استفاده می شود، ابتدا سرامیک ها به قطعات کلیپس مجهز می شوند، جنس این قطعات استیل بوده و به دلیل قابل رویت بودن در ظاهر نما معمولا دارای رنگی مشابه با سرامیک ها هستند. اتصالات نامشهود نیز به آن دسته از اتصالات نمای خشک ساختمان گفته میشود که بعد از نصب کردن قابل مشاهده نیستند. کرتین وال (Curtain wall) در اصطلاح جاافتاده در بین مردم به پوشش خارجی ساختمان گفته می شود که جزء سازه ساختمان به حساب نمی آید. This da ta was g᠎en er​ated  by G SA C on᠎tent  Generat or D᠎emov ersi᠎on !

بیشتر در ساختن مسکن تخفیف اجرای نمای خشک

استفاده از درپوش های ویژه در Face cape و نبود این درپوش ها در Full Frameless از بارزترین موارد تفاوت بین دو سیستم نمای کرتین وال است. جالب است که بدانید بسیاری از دوره های تاریخی دنیا، که شامل دوره کلاسیک و دوره های مدرن و پست مدرن است، با هنر معماری آغاز شده اند و نخستین تغییرات دوره ای را می توانیم در بناهای معماران آن دوره ها مشاهده کنیم. یکی از مباحثی که در طراحی نظر معماران را به خود جلب کرده است، بحث اتلاف انرژی در ساختمان های مدرن که از سطوح شیشه ای گسترده ای برخوردار می باشند. زیست روزمره و نسل ما این جهان است، پس باید برنامه ای تولید شود که پاسخگوی ذائقه این نسل باشد. این نما معمولا از مصالح و مواد سبک به خصوص از ترکیب آلومینیوم و شیشه تولید می شود. در این روش با استفاده از دستگاه مخصوص، سوراخی در محل تعیین شده در سنگ با توجه به ضخامت سنگ، که اصطلاحا به آن پافیلی می گویند، ایجاد می شود. در این روش پلاک های سرامیک پرسلانی نما با استفاده از اسکوپ مخصوص که در شیار ایجاد شده در ضخامت سرامیک قرار میگیرد نصب و رگلاژ می شوند و در انتها اسکوپ ها به بخش زیرسازی آلومینیومی متصل می گردد.

نسبت به خود مصالح بیرونی نما و بخش سفت کاری موجود ، می بینیم که با گذشت زمان نه چندان طولانی، سنگها جدا شده و حتی اسکوپ های سیمی نیز از افتادن آنها جلوگیری نمی کند. او ادامه داد: پاسخ به این سوال باید در دو بخش مطرح شود. این نما جزء نماهای خشک به حساب می آید. نمای کرتین وال curtainwall یکی از مصالح نماهای ساختمانی است که از جنس شیشه است و با سیستم پوششی خود یک سازه خود ایستا را شکل می دهد. عمر مفید نمای خشک ساختمان معمولاً حدود ۵۰ سال است در حالی که در نماهای دوغابی لازم است که از ۱۰ تا ۱۵ سال بعد نما را بازسازی کرده و یا تغییر دهید. در اغلب سیستم های نمای خشک به منظور جلوگیری از نم یا رطوبت به داخل ساختمان ، یک فضای خالی تهویه بین نما و عایق ایجاد می کنند. به این دلیل که هیچ گونه بار مرده ای از ساختمان را تحمل نمی کند و تنها نیرویی که بر آن وارد می شود وزن خود نما و نیروی بادی است که با احتساب شرایط آب و هوایی و ارتفاع ساختمان بر نما وارد می شود.

نیاز به داشتن چک لیست اجرای نمای خشک شبکه‌ها

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت این مطلب.

دیدگاهتان را بنویسید