اجرای نما ارزیابی

از زمانی که زیبایی ظاهری، آسایش دمایی و صوتی و ایمنی هر چه بیشتر محل زیست بشر و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی برای ویلا ها مد نظر قرار گرفت، ایجاد نما با مصالح و شیوه های اجرایی متفاوت و متنوع در دستور کار سازندگان قرار گرفته است. این نوع مصالح در برابر آتش سوزی نیز مقاوم بوده و با خیال راحت می توان از آن ها استفاده کرد. برای مثال اگر در شهری مثل یزد قصد نماسازی دارید استفاده از مصالح سنتی مانند آجرنما بهترین انتخاب است. قابل ذکر است ورقه کامپوزیت ترکیب و مخلوطی از لایه های مختلفی همچون پلاستیک فشرده و فلز آلومینیوم می باشد. کاربران برای این نوع از ساختمان ها موظف نیستند تا از مصال درجه اول شناخته شده در بازار استفاده کنند، برخلاف ساختمان های چند طبقه که می بایست حتما از فولاد و بتن و سیستم های ساخت و سازی استفاده کنند. Artic le has been gener ated by GSA Conte nt G ener​at or Dem᠎oversion.

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

با توجه به پیشرفت ماشین آلات در زمینه ساخت شیشه، کاربرد شیشه نیز در نماهای مدرن ویلا به طور روز افزونی افزایش یافته است بطوریکه نما های تماما شیشه از دوران معماری مدرن به عنوان پوشش ساختمان ها به کار گرفته می شدند. با الهام از طبیعت، طراحی و اجرای نمای ساختمان هندسی سالن کنسرت هارپ از ویژگی های سازه های بازالت محلی این منطقه طراحی شده است. نمای آجری از انواع نمای ساختمان می باشد که با بکارگیری این نوع فضای ساختمان دلنشین خواهد شد و به دلیل دارا بودن ضریب انتقال حرارتی کم و پایین نقش مهم و پررنگی در ایجاد عایق حرارتی در یک سازه و ساختمان ایفا می کند. لوور آلومینیومی با مقطع مستطیلی قابلیت نصب و اجرا در طول های بلند بدون دستگاه های نگهدارنده و در زاویه های مختلف را دارا است. اجرا و نصب آن طولانی و زمان بر می باشد. بر اساس اتصالاتی که در آن به کار می رود، سیستم نمای خشک به دو نوع تقسیم می شود، یکی از آنها مشهود و دیگری نامشهود است. امروزه می توان از طریق روش ها و متریال های مختلف و متعدد نمای ساختمان را بر اساس نوع کاربرد آن اجرا نمود. این مسئله به این دلیل است که در زیبایی ساختمان ها در مرحله ی اول, نمای بیرونی ساختمان قابل مشاهده است.

نحوه نصب نمای خشک

از زمانهای قدیم نمای ساختمان در معرض دید بیشتری بوده است و از اولویت زیادی نیز برخوردار است؛ همانطور که میدانید جذابیت جلوههای بصری نما ساختمان در زمان اولین دیدار تاثیر بهسزایی در دید مراجعه کنندگان میگذارد. قابل ذکر است نمای رومی از سبک نماهای کلاسیک است که در طراحی و اجرای این نما از سنگ هایی همچون: سنگ مرمر، تراورتن و گرانیت بهره برده می شود. شاید بتوان سبک مدرن را پایه گذار استفاده از نمای شیشه ای دانست. شیشه نقش مهم و پر رنگی را در اجرای نمای ساختمان و زیبایی ظاهر آن ایفا می کند. اما امروزه در ایران رایج ترین سبک در طراحی نمای ساختمان ، نمای کلاسیک و نمای مدرن است و اصولا نمی شود یکی از دو سبک طراحی را بر دیگری ، برتر دانست. این ویژگی از گذشته تا به امروز یکی از مهمترین المانهای طراحی بناها به سبک رومیان است. از آنجایی که سنگ یکی از پر کاربردترین ابزارها در ساخت نمای خارجی و تزیین نمای داخلی محسوب می شود که از گذشته تا امروز مورد استفاده و اجرا در نمای ساختمان توسط معماران و مهندسان قرار گرفته است. تا اواخر قرن بیست میلادی نماهای با عملکرد بسیار بالا آن چنان پیچیده شده بودند که رفته رفته مهندسی نما به عنوان یک دانش تخصصی ظهور پیدا نمود (Ledbetter, 2001). باید گفت که عملکرد و ساخت نماهای ساختمانی به ندرت توسط معماران مدرن به درستی درک شده است.

کیفیت و شفافیت شیشه و عایق صوتی و حرارتی بودن آن بسیار مهم و حائز اهمیت است. جنس چهارچوب و متریالی که در ساخت و نصب اجرای نمای خشک استفاده میشود، یکی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت سرامیک خشک نما است. یراق نصب سرامیک خشک و زیرسازی فلزی نما بستری مناسب جهت نصب اصولی و استاندارد سرامیک می باشد. صرفهجویی در هزینهها: قیمت انواع متریال برای استفاده در نماهای خشک متفاوت است، اما اگر طول عمر این نماها را در نظر بگیریم، متوجه بهصرفه بودن آنها میشویم. اگر بخواهیم به دلایل اهمیت طراحی نمای ساختمان اشاره کنیم، مطمئنا در رده اول این موضوع قرار میگیرد که نمای یک ساختمان نمایانگر اتفاقاتی است که داخل یک بنا میافتد و اشاره به هویت ساکنین یک ساختمان دارد. نمای ساختمان چارچوبی برای طراحی سایر اجزای ساختمان است و همچنین نمای بیرونی ساختمان می تواند باعث بالا رفتن ارزش مادی و جذابیت شرکت های نمای خشک ظاهری ساختمان شود.

دیدگاهتان را بنویسید