اجرای نما بدترین دشمن شماست. 10 روش برای شکست دادن آن

۱-طول عمر بالای بتون اکسپوز باعث می شود تا پروژه هایی که در نما یا کف آن از این محصول استفاده شده از ماندگاری قابل قبولی برخوردار بوده و تا مدت ها نیاز به تعمیر و بازسازی نداشته باشند. باید در بتن های اکسپوز از روان کننده یا افزودنی های متراکم کننده استفاده کنیم. این نما در واقع ترکیبی از سنگ های گرانیت و کوارتز با رنگ های طبیعی می باشد که در تولید آن از رزین روان کننده استفاده می شود. از فاکتورهای موثر بر قیمت سرامیک نمای ساختمان می توان به میزان مقاومت سرامیک در مقابل تغییر آب و هوا و شرایط جوی، مقاوم بودن در برابر نم و رطوبت، کیفیت مواد اولیه استفاده شده در تولید سرامیک، نوع برش سرامیک، نوع لعاب استفاده شده، کارخانه و برند تولید کننده سرامیک و عواملی از این دست اشاره نمود. در روش نمایان ابتدا زیرسازی آهنی به صورت عمودی و افقی بر روی نمای ساختمان اجرا می شود سپس سرامیک ها به وسیله کلیپس هایی بر روی نمای نصب می شوند. استفاده از بتن در طراحی نمای ساختمان این روزها بیشتر مورد توجه معماران قرار گرفته است.

نمای بتن اکسپوز – خشک

 Th​is content has ᠎been g​ener᠎ated by behsaznama Content  Generator Demoversion​!

مزایای سیستم نمای خشک آجری

باشد، به این دلیل که هم از لحاظ سرعت در زمان اجرا و هم از لحاط هزینه و کیفیت از امتیاز بالاتری در مقایسه با سایر متریال برخوردار است. مثلا در طراحی نمای هتل بحث توجه به نورپردازی از اهمیت بالاتری به نسبت یک آپارتمان مسی دارد ، چرا که بحث ارائه خدمات در تمام ساعت برای یک هتل وجود دارد . اولین بار بتن اکسپوز در یکی از کلیساهای فرانسه در سال 1922 میلادی (1301 شمسی) ابداع شد. بتن اکسپوز را نسل جدیدی از نماهای ساختمان می دانند که مورد استقبال روزافزون سازندگان و مهندسان بسیاری قرار گرفته است و کسانی که به دنبال نمایی خاص، متفاوت و مدرن هستند قطعا بتن اکسپوز را به عنوان یکی از اولین گزینه های خود در نظر دارند. یکی از اصلی ترین کاربردهای این نوع بتن در طراحی نمای ساختمان می باشد. در معماری مدرن، بتن به عنوان مصالحی مخصوص برای سفت کاری شناخته نمیشود؛ بلکه بسیاری از معماران علاقه دارند با استفاده از بتون اکسپوز، ظاهر و ماهیتی مدرن به طراحی و ساختمان خود بدهند.

تمهای مکمل و یک ظاهر طراحی یکنواخت شرایط امنتری ایجاد میکند. بتن اکسپوز به معنی بتن نما نوع جدیدی از بتن است که با تغییر در مواد ترکیبی و روش تولید آن محصولی جدید با کاربردهای جدید ایجاد شده است. استفاده از این متریال در نمای ساختمان ، نمایی مدرن و زیبا را ایجاد می کند که زیبایی خاص خودش را دارد. این نوع نما از مقاومت بالایی برخوردار است که مجریان نما آن را به عنوان متریالی با کمترین میزان جذب آب اجرا می کنند. نمای مشبک فلزی در انواع طرح های ورق سوراخ دار، صفحات لقمه ای یا مش فلزی تولید می شود. زیرا در اجرای این نما از چهارچوبهای فلزی به عنوان قالب و الگوی اجرای نما استفاده میشود و نیازی به داربست نیست. به دلیل استفاده از عایق حرارتی در سیستم نمای خشک می توان اعلام کرد که این نما جلوی اتلاف انرژی ساختمان را گرفته و باعث کاهش هزینه ها می شود. طراحی اتصالات و نوع مصالح مورد استفاده در نمای خشک علاوه بر مشخصات فنی فوق باید قیمت مناسب، زیبایی نما، سهولت و سرعت در اجرا را در بر گیرد. Art icle has  been generated ​wi᠎th behsaznama Content Generator D᠎em᠎ov​er si on!

۴-سازگاری اب و هوا :در طراحی و اجرای نمای ساختمان باید اب و هوای منطقه و شهر موردنظر را لحاظ کنیم. در این پاورپوینت بطور کامل شهر یزد از نظر معماری بررسی شده است. در مناطق سرد و کوهستانی بایستی از سنگ نمای مخصوص مناطق سردسیر استفاده کرد. نحوه اجرای نمای خشک به دو روش امکانپذیر است. بتن نما را می توان با ملات های چسبنده، چسب و حتی به صورت خشک اجرا نمود. بتن های اکسپوز را می توان برای محوطه سازی پارک و باغ نیز استفاده کرد. به همین دلیل از این بتن می توان برای تمام فصول استفاده کرد. قیمت بتن های اکسپوز نسبت به مصالحی که برای کفپوش راه پله و پیاده رو استفاده می شود، پایین تر است و هزینه آن از نظر اقتصادی در پروژه های بزرگتر بسیار باصرفه تر است. زمان اتمام این نوع از پروژه ها کم است و نتیجه را می توان سریع تر به نمایش گذاشت. به همین دلیل می توان از بتن های اکسپوز در استخرها و حوض های آب استفاده کرد. بتن اکسپوز در برابر شرایط جوی مانند تغییرات شدید دمایی و رطوبت مقاومت قابل قبولی را از خود به نمایش می گذارند.

پول برای نمای خشک نمایان

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد اجرای نمای خشک در ایران لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید