اجرای نما توضیح داده شد

پس وسیله ی ارتباطی جدید و ساده ای ابداع کردیم که اساس آن جدولی بود که تمام اطلاعات مورد نیاز برای ساخت نما را در بر می گرفت. معمولا تولید کنندگان درب و پنجره معمولا بر اساس متریالی که بروی آن تمرکز دارند شما را راهنمایی می کنند. برای مثال در شهر اصفهان و بر اساس بافت سنتی شهر، استفاده از آجرهایی به رنگ بژ، کرم و آجرهای سنتی امکان پذیر می باشد. از مزایای استفاده از این روش قالب بندی که معمولا برای دیوار های بلند استفاده می شود، این است که به تعداد دفعات بیشتری می توان از قالب استفاده کرد و سرعت عمل آن نیز بیشتر می باشد. یکی از روش های رایج در اجرای بتن نما به روش دوغابی، استفاده از اسکوپ می باشد. میخ هم یکی از فیکس کننده های قطعات می باشد که در اجرای نمای خشک به کار می رود. این شرکت نماینده انحصاری فروش و اجرای فایبرسمنت و تولید کننده فایبر سمنت برد در ایران می باشد. بتن اکسپوز درجا بیشتر در اجرای ساختمان های بزرگ، ساخت پل ها و غیره کاربرد دارد.

نمای خشک ساختمانی

سمنت برد به سبب وزن سبک خویش، هیچ وزن اضافهای را به ساختمان تحمیل نمیکند. سبک مدرن بر فرمهای تمیز و شسته رفته ، استفاده از مواد طبیعی و یکپارچه کردن فضای بین داخل و خارج تأکید و ترکیبی از آسایش و شیک بودن را به همراه دارد. در صورت انتخاب غیر تخصصی ممکن است فضای موجود جلوه خوبی را نداشته باشد. در صورتی که قصد استفاده از این روش را دارید، در انتخاب چسب حساسیت به خرج دهید و کیفیت آن را بررسی کنید. همانطور که گفته شد یکی از روش های استفاده از بتن، استفاده از قطعات پیش ساخته در کارخانه می باشد که در ابعاد و اندازه های مختلف و با کیفیت بالایی تولید می شوند. همانطور که اشاره شد، بتن نما به دلیل سطح یکپارچه و بدون تخلخلی که دارد موارد استفاده متفاوتی داشته و در نماکاری سازه ها استفاده می شود. همانطور که گفته شد، با شستن سطح بتن، سنگدانه های آن نمایان شده و بتن واش به دست می آید. در مورد آجر باید بگوئیم با اینکه یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد در امر ساخت و ساز هست اما همیشه هم مرقون بصرفه نبوده، ضمن اینکه نصب آن در مقایسه با سرامیک آجری هزینه بیشتر دارد. Conte nt w as g​enerat ed ​with behsaznama Cont ent  Ge nerator  DEMO​.

حال در ادامه به بررسی و معرفی هر یک نیز پرداختهایم، با ما همراه باشید تا انواع مختلف مدلهای نمای ساختمانی و آپارتمانی آشنا شوید. بازمصرف خلاقانه (Creative Reuse) سبکی در معماری پایدار فرهنگی است که کمک میکند تا به یک سازه موجود، برنامهای جدید داد و از آن دوباره استفاده کرد. بر خلاف سایر نماهای شیشه ای، که واحدهای شیشه ای را در اجزای سازه ای دیوار قرار می دهند، اجزای سیستم نمای کرتین وال مانند شیشه و استراکچر های آلومینیومی، بر روی عناصر ساختاری ساختمان معلق هستند، و پوشش را فراهم می کنند، اما از سازه هیچ پشتیبانی نمی کنند. در نتیجه پیش از آغاز طراحی بسیار مهم است که بودجه کارفرما برای طراحی و اجرای نمای ساختمان مشخص شود. یکی از ابزار هایی که برای نصب خشک استفاده میشود، سیستم نصب خشک TEKTA می باشد. روش اجرا به این صورت است که ابتدا شکاف هایی در پشت پنل ها ایجاد می شود و با استفاده از سیم های مفتولی که از پشت پنل ها بیرون زده است، قطعات را کنار هم چیده و سپس پشت آن ها ملات (به ضخامت 3 الی 5 سانت) ریخته می شود. 1- در روش شستن و برس کشیدن، روی لایه ی سطح بتن، با آب اسپری و لایه روبی می شود.

مخلوط ملات خشک به مقدار آب یا لاتکس تعیین شده توسط سازنده اضافه شود و اختلاط به صورت یکنواخت براي بدست آوردن ملات با رطوبتی یکنواخت از نظر بصری و کامل انجام شود. بتون اکسپوز به طور کلی به دو روش خشک و با استفاده از ملات قابل اجرا می باشد. در این روش، برای نصب پنل های بتون اکسپوز از ملات ماسه و سیمان و چسب بتن استفاده می شود. در سرامیک پرسلان به علت آماده سازی پیشرفته مواد اولیه و همچنین مخلوط کردن مواد اولیه متناسب با همدیگر برای ایجاد فازهای عالی تر جهت بالا بردن ویژگی های پرسلان،یک ترکیب کاملاً مخلوط شده در آسیاب های بالمین که باعث یکنواختی کلی خواهد شد تولید می گردد. به وسیله درب و پنجره های آلومینیومی، پنجره ها و درهایی را خواهید داشت که دارای استحکام، عایق بندی بسیار بالا و دوام تقریبا مادامالعمر هستند. سایه اندازی دیوار ها در طراحی پلان متراکم باعث ایجاد سایه شده و از تابش مستقیم خورشید به جداره ها جلوگیری می کند. همچنین برای جلوگیری از پایین آمدن کیفیت بتن، مواد اولیه پیش از ورود به خط کنترل می شوند تا از تغییر نکردن مواد اولیه اطمینان حاصل کنند. اما به طور کلی چند روش برای شستن سطح بتن وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد فروش تجهیزات نمای خشک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید