اجرای نما خود را به ماشینی با عملکرد بالا تبدیل کنید

8. روش اجرای نما به صورت خشک به عنوان نوعی عایق صوتی نیز عمل میکند. اما رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی ، این کار به صورت ماشینی انجام گرفت . بنابراین در نمای سیمانی باید از این زیبایی چشم پوشی کرد . همچنین درصورت کدرشدن و بروز مشکل ، به دلیل امکان آب بندی و ساب پذیری مجدد ، می توان آن را به روزهای اولش بازگرداند که این خود مزیتی بزرگ است .ازآنجایی که نمای سیمانی از ترکیب موادی همچون آهک ، سیلیس ، رس و اکسیدهای معدنی تشکیل شده است ؛ به لحاظ مقاومت و دوام ، به هیچ عنوان قابل قیاس با سنگ نیست . یک استادکار ماهر باید : انواع سیمان ، موارد استفاده هرکدام ، ترکیب صحیح و ساخت ملات مناسب ، تشخیص اشکال هندسی و نقشه خوانی ، کروم بندی ، آسترکشی ، لیسه کشی ، انبار کردن اصولی مصالح ، سیمان کاری در قسمت های تنگ و ارتفاعات را بداند و به تمام فوت و فن های کار مسلط باشد . ترکیب های تیره و روشن نیز باعث ایجاد یک تضاد رنگی مناسب می شود. C​onte​nt h as been cre ated by G SA Con te nt Gene​rator ​DEMO.

پنج گزینه‌های جایگزین به نحوه نصب نمای خشک

اما برای یافتن پاسخی روشن تر ، فکر می کنم پرداختن به مزایا و معایب نمای رومی سیمانی از طریق مقایسه با رقیب سرسختش یعنی سنگ ، بد نباشد . 2. برخلاف سیمان که رنگ و روی ماتی دارد؛ سنگ ساب پذیر است و ظاهری درخشان به ساختمان می دهد ؛ این ویژگی علاوه بر تاثیربصری ، موجب نظافت راحت تر سنگ می شود. بنابراین طراحان، معماران و سازندگان بایستی این نکته را مد نظر داشته باشند که از مصالحی در نمای ساختمان استفاده کنند که علاوه بر داشتن جلوه های بصری شیک و چشم نواز، دارای مقاومت و ماندگاری کافی بوده و در اثر مجاورت با آب و هوای یک منطقه دچار تخریب نشود. چوب علاوه بر زیبایی بصری به لحاظ روحی و روانی نیز حس خوبی در بیشتر افراد ایجاد می کند. اما هزینه این کار درمقایسه با نمونه ماشینی خیلی بیشتر است و نیاز به صرف زمان بیشتری دارد اتصالات نمای خشک . در حالی که فاکتورهای بسیاری وجود دارد که در نمای ساختمان نیاز به توجه دارد، یکی از حساس ترین و مهم ترین آنها، انتخاب مواد مناسب است و در مورد انتخاب جنس متریال نمای ساختمان باید طیف وسیعی از عوامل را در نظر داشت. متراژ و ارتفاع ساختمان ، المان ها و جزئیات طرح نما و سطح مورد نظر برای اجرا از دیگر مواردی است که بر مدت زمان اجرا تاثیرگذار است . Th is conte nt w᠎as created by G​SA C​on᠎tent ᠎Genera to r  DEMO .

تولید کننده نمای خشک

البته برای رفع این مشکل ترفندهایی همچون استفاده از رنگ های نانو و توجه به دمای محیط ( حداقل دمای محیطی در زمان اجرا ، ۵ درجه سانتی گراد یا بیشتر باشد تا از یخ زدگی و فساد سیمان جلوگیری شود ) وجود دارد که تا حد امکان مانع از بروز این مشکل گردد . مواد نانو را میتوان تسط پیستوله اسپری کرد و بر تمام سطح بصورت یکدست اجرا کرد. سنگ نما برخلاف سیمان ، به طور مطلق یکدست نیست و بازه رنگی آن هرچقدرهم که محدود باشد اما به نما رنگ و روی تازه می بخشد و چشم را از یکنواختی نجات می دهد . در صورتی که سیمان رنگ سفید یکدست و مصنوعی دارد. طبیعتا سنگ جزء مصالح بادوامی است که حتی با گذشت سالیان طولانی استوار باقی می ماند و مراقبت راحت تری دارد . چون این نما بعد از اجرا و به عنوان مرحله پایانی با آب شسته می شود، به اسم نمای شسته رایج است.

این کار باعث می شود بتن اکسپوز به آرامی خشک شود و سطح آن قبل از خشک شدن از آسیب های نور خورشید در امان ماند. 2. بعد از اجرای اندودسیمانی به منظور عمل آوری بتن ، روزانه ۲ الی ۳ مرتبه به اندود سیمانی باید آب داده شود . 5. تاثیر مهارت سیمان کار در اجرای نما: از مهم ترین مواردی که در نمای سیمانی باید به آن توجه کرد ، سپردن کار به تیم متخصص و باتجربه است . نکته مهم دیگر در استفاده از سیمان این است که مناسب مناطق مرطوب نیست چرا که همچون اسفنج رطوبت را به خود می گیرد و موجب نم ساختمان می شود . 4. مورد مهم دیگر که جدای از نوع سبک همیشه مطرح بوده است ؛ طول عمر و دوام نماست . یکی از موارد بسیار تاثیرگذار در ایجاد نمایی مناسب استفاده از ترفندها و عناصری است که نور طبیعی مورد نیاز ساکنین را به خوبی فراهم نماید. همچنین سرعت کار بیشتر است و زمان کمتری برای اتمام کار نیاز است . تنها نیاز است که الگوی موردنظر را در نرم افزاری همچون اتوکد ، طراحی کرده و به دستگاه متصل کنید . استفاده از این ملات در نماسازی استحکام بنا را زیاد کرده و به دوام و پایداری ساختمان کمک می کند در نتیجه سیمان باعث افزایش عمر ساختمان نیز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید