اجرای نما مبانی توضیح داده شده است

برای اجرای نمای شیشه ای مستلزم چارچوبی برای نگهداری از نما می باشد که صفحه های شیشه ای را در بر بگیرد. در واقع این دو فرآیند یکی برای ترکیب مواد خشک و یکی برای ترکیب مواد تر به صورت جداگانه انجام می شوند. امکان ترکیب طراحی نمای سرامیک خشک با انواع نورپردازی وجود دارد. منظور سیستم نمای خشک است که با تکنولوژی به روز تولید شده تا نماهای ساختمان های ما ظاهری زیبا و با کیفیت داشته باشند. پس از آن، در بین سال های 1950 تا 1955 میلادی، استفاده از بتن نما در کشور بلژیک، به دلایل مختلفی اعم از: تضمین ماندگاری و دوام بالای بتن، ظاهری زیبا و با کیفیت و همچنین قیمت مناسب رایج شد. به همین دلیل روش های گوناگون و متنوعی وجود دارند که میتوانند به شما کمک کنند تا ظاهر ساختمان خود را زیباتر کنید. نمای آجری اغلب در مناطقی با اقلیم گرم و خشک اجرا می شود چرا که مناطق مرطوب بارندگی های زیادی را به خود اختصاص می دهد و این بارندگی ها می تواند موجبات شوره زدن آجرها را فراهم کند.  Th is post h as ᠎been c re ated  by GSA Conte᠎nt​ G ener᠎ator Dem​ov​ersi on .

نمای خشک بتنی

نماهای آجری به دو صورت خشک و تر یا به عبارتی با ملات اجرا می شود که سعی کردم هر دو نمونه را با تفکیک اتصالات مورد نیاز برای هر بخش و مدلسازی دقیق مهاربندی ها با جزئیات فازدو آموزش دهم. به همین دلیل در هر فصلی از سال می توان از آن استفاده کرد. به طور کلی با افزودن مواد متفاوت به طرح اختلاط بتن معمولی در زمان خاص، همچنین با استفاده از روش های مختلف درمانی و تقویتی، پس از سخت شدن بتن، می توان آن را به بتون اکسپوز تبدیل کرد. اما به طور کلی باید ازعان داشت که استفاده از بتون اکسپوز در مقیاس وسیع و در نمای ساختمان برای اولین بار در آمریکا به ثبت رسیده است. اما در نما های داخلی ساختمان، زیبایی و یکپارچه بودن سطح بتن اکسپوز و قابلیت رنگ آمیزی بتن اهمیت بیشتری دارد. به همین دلیل، این بتن، هزینه های اجرای نازک کاری در پروژه ها را کاهش خواهد داد.

یا بتن اکسپوز پیش ساخته گفته می شود.

پس شرکت های ساختمانی و غیره حتما در طراحی نما بخصوص اجرای نمای رومی در مشهد این اصول و موارد رعایت کنید . در طراحی نسل جدید پنجره های ترمال بریک با قرار دادن یک ماده عایق حرارتی از جنس پلیمر در فریم های پنجره باعث میشود دمای خارج به داخل منتقل نشود. این لایه مستحکم از ورود آب به دیوار و لایههای بتنی جلوگیری میکند و مانع تأثیرپذیری آن میشود. به پنل های بتنی که به صورت پیش ساخته و برای استفاده در محل مورد استفاده قرار می گیرند، بتن نما یا بتن اکسپوز پیش ساخته گفته می شود. برای اینکه پنل ها به خوبی به سطح مورد نظر نصب شوند، شرایط مناسب را برای آن سطح ایجاد کنید. بدین معنی که پس از نصب این پنل از پوشش یا مصالح دیگری بر روی آن استفاده نمی شود. به دلیل اینکه قالب های آن مانند بلوک معمولی هستند، نصب آن با سرعت بالایی انجام می شود. پنل هایی که برای سطوح خارجی مورد استفاده قرار می گیرند می بایست از مقاومت بالایی در برار عوامل مختلف برخوردار باشند. 11. برای حل مشکل فوق، لازم است تا تمام سنگ های گرانیت و مرمریت اسکوپ شوند و در مورد سنگ تراورتن در جایی که سنگ ها در هم قفل و بست نشده و پیوسته نیست و یک قطعه سنگ به صورت تکی اجرا می شود مانند قاب دور پنجره ها حتما از اسکوپ استفاده شود.

هم اکنون نیز، استفاده از این متریال در جهان و ایران در سیر صعودی کاربرد و استفاده می باشد. این خصوصیت مخصوصاً در شهرهای با رطوبت بالا مانند شهرهای شمالی ایران بسیار مطلوب است و از این رو استفاده از آجر نما نسوز کد AP42 آذرخش در شهرهای شمالی ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. علاوه بر زیبایی نمای ساختمان، فاکتورهای مهم دیگری نیز وجود دارد که در هنگام ساختمان سازی باید مورد توجه قرار گیرد. یکی از خطرات ساختمان در زلزله سقوط قطعات نما بر روی عابران و ساکنین میباشد. همانطور که گفته شد یکی از روش های استفاده از بتن، استفاده از قطعات پیش ساخته در کارخانه می باشد که در ابعاد و اندازه های مختلف و با کیفیت بالایی تولید می شوند. در ساخته قطعات بتنی پیش ساخته نمایان باید به امکان چسباندن قطعات در سطوح مورد نیاز توجه شود. لذا کیفیت و سطح ظاهری بتنی که به عنوان پنل نهایی نصب می شود از اهمیت زیادی برخوردار است. این پنل ها به صورت پیش ساخته تولید می شوند بنابراین از کیفیت بالایی برخوردارند. بنابراین استفاده داز بتن اکسپوز، در پروژه های بزرگ، انتخاب و الویت اول بوده و صرفه اقتصادی بالایی دارد.

نمای خشک به انگلیسی

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد انواع روش های نمای خشک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید