اجرای نما مهم است در. Read این جستجوی} چرا

در طراحی نما چه عواملی تاثیر مستقیم دارند؟ خدمات این بخش شامل طراحی نقشه معماری پروژه های مسکونی ، اداری ، تجاری ، خانه دوبلکس ، طراحی ویلا و سایر پروژه های معماری است . با یک تصویر سازی ساده میتوان نما ساختمان را به آسانترین حالت ممکن توضیح داد؛ فرض کنید که ساختمان یک حجم بسته است و به آن بخش از بنای ساختمان که با فضای باز مشترک است، نمای ساختمان میگویند. نمای آلومینیوم کامپوزیت یکی از مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان ها و از جنس ورق آلومینیوم بوده که به صورت پنل های مشخص و با ابعادی که توسط طراح نما تعیین گردیده اجرا می شود. در زمان نصب ، سرامیک ها را در فاصله 3-2 میلی متری از هم قرار می دهند . برای طراحی نمای ساختمان ها می توان از متریال های متفاوتی استفاده نمود که این متریال ها هر کدام مختص اقلیم و سبک خاصی از معماری می باشند . This artic le h as be᠎en creat​ed  by G​SA Co​ntent ᠎Ge ne rato᠎r DE​MO​.

یک راه حل آسان برای اجرای نما خود می خواهید؟ این را بخوان!

شرکت های فوق در واقع محصولی را تولید می کنند که بسیار جدید بوده و برای نمای ساختمان استفاده میشود. برای اپلای در معماری چه کنیم؟ اضافه نمودن پیگمنت های معدنی و آلی در بتن به مرور زمان رنگ خود را تا حد معمولی از دست می دهد. این موارد باعث ترکخوردگی و یا تخریب بتن میشوند. استفاده از قدرت باربری بالای سازههای طاقی باعث شد که معماران رومی بتوانند ساختمانهایی عظیم همچون کولوسئوم در رم را بر پا کنند. ۲- وجود سیمان، دوغاب و ملاتی که به کار میرود ممکن است در صورت عدم دقت باعث کثیف شدن نمای ساختمان شود. متداول ترین سنگ نما مرمریت که در اجرای نمای خارجی ساختمان مورد بهره گیری قرار می گیرد، سنگ مرمریت لاشتر میباشد که نمونه کاربری آن را میتوان در میدان نقش جهان اصفهان مشاهده نمود. علاوه بر طراحی، این مجموعه با بهره گرفتن از مجریان حرفه ای و متخصص، اجرای نمای ساختمان ها را نیز بر عهده می گیرند. با استفاده از سنگ ساختمانی می توان علاوه بر اینکه دوام بالایی به ساختمان داد، بحث های عایق بند حرارتی و صوتی را نیز بهبود بخشید.عموما سنگ تراورتن برای نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد که علاوه بر چسبندگی بالا نوع رنگی فوق العاده زیبایی دارد.

نمای خشکه چین

فرهنگ و اقلیم مصر بهترین شرایط را برای ساخت سازههای عظیم و فرمگرا (مونومنتال) را داشت. معماری اسلامی گسترهای از خاورمیانه تا آفریقای شمالی، آسیای مرکزی و اروپای جنوبی دارد و در هر منطقه از فرهنگ و اقلیم آن مرز و بوم تاثیر گرفته است. سبک رومانسک ترکیبی از سنتهای مدیترانهای و فرهنگ یونانی و مسیحیت را با روشهای نوین ساختوساز رومی بود. کانستراکتیویسم جنبشی آوانگارد (پیشرو) بود و بناهای طراحی شده در این سبک، دارای پرداختی ساده و بدون تزیینات و سازهای هندسی با ایدهبرداری از سازههای مهندسی هستند. نمونهای از سبک صنعتی در جنبش کانستراکتیویسم روسیه قابل مشاهده است. این بتن تنوع گستردهای در شکل ظاهری دارد. ۱. زیبایی و تنوع رنگ. در سبک هایتک انعطاف و تنوع در کاربری فضا بسیار مورد توجه است و به عملکرد بیش از جنبه هنری توجه میشود. شعارهای «فرم تابع عملکرد است» و «خانه ماشینی برای زندگی» از سردمداران سبک معماری مدرن، به خوبی عملکردگرایی و صنعتیسازی را به ذهن میآورد. سبک معماری گوتیک در قرون وسطی در اروپای شمالی پدیدار شد و برای معماری بناهای شاخص مذهبی همچون کاتدرالها استفاده میشد.

ساخت پنجره های ترمال بریک

بناهای شاخص سبک اسلامی شامل مساجد، مقبرهها و دیگر بناهای مذهبی هستند. دوغاب شامل ماسه، سیمان سیاه، سفید و چسب بتن و آب است. عناصر سازهای همچون قوس، طاق و گنبد و مصالح تازهای مانند بتن از دوران اوج تمدن رومی به معماری غرب معرفی شدند. بناهای شاخص سبک بیزانس اکثرا بناهای مذهبی خصوصا کلیساها بودند که نمونه مطرح آنها مسجد ایاصوفیه است که با گنبد چشمگیر به ارتفاع ۳۲ متر از نمونههای ماندگار این سبک معماری است. با پیشرفت سبک معماری یونانی، بناهای این سبک از نظر تناسبات و تزئینات به سه دسته دوریک، یونیک و کورنتین تقسیم شدند. ساختمانهای سبک رومانسک بناهای شاخصی با فرم خالص، پلان متقارن و پشتبندهای بزرگ هستند. اتصال درست چهارچوب ساختمان با نما هم بسیار مهم است و تمام ایمنی نما بر برقراری درست این اتصال استوار است. نمای بیرونی ساختمان اگر دارای طراحی مناسب و ایده آل باشد،علاوه بر تاثیر بسیار مثبت در قیمت و ارزش ساختمان بر روی ساکنین ساختمان نیز تاثیرات مثبت فراوانی می گذارد. در این مرتریال از رزین های طبیعی یا مصنوعی استفاده می شود. همچنین در اقلیم گرم برای صرفهجویی در مصرف سوختهای فسیلی از روشهای تهویه طبیعی غیرفعال استفاده میشود.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد سرامیک نمای خشک بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید