اجرای نما Blueprint – شستشو و تکرار

نما ساختمان به عنوان پوسته بیرونی سازه از اهمیت بالایی در این صنعت برخوردار است و نمای خشک به جهت سهولت اجرا و مزایای بیشمار بیشترین کاربری را در این صنعت داراست. همانطور که که پوشش افراد مختلف و دقت در انتخاب رنگ و جنسیت و هارمونی آنها، معرف برخی از خصوصیات شخصیتی آن فرد میباشد، خانه یا محل کار نیز می تواند معرف خصوصیات شخصیتی و مقام اجتماعی ساکنین باشد. از این نما می توان برای مصارف مختلفی مانند اداری، تجاری، مسکونی، داخل ساختمان، ایستگاه مترو، ترمینال و … ۳- اگر دنبال طراحی مدرن و زیبا هستید میتوانید با استفاده از ترکیب چمن مصنوعی و پنل های بتن اکسپوز به آن برسید. در طراحی نما و اجرای نمای خشک به اصطلاح دست شما در انتخاب مصالح باز می باشد و می توانید هر نوع مصالحی قابل استفاده برای طراحی نما و طراحی داخلی بنا را در هر اندازه و ابعادی از ضخامت ۵ تا ۵۰ میلیمتر استفاده نمایید از مصالح پرکاربرد و رایج در اجرای این نما می توان به ورق کامپوزیت ، سرامیک خشک پرسلانی و غیره اشاره کرد . از رسیدن آب و رطوبت به ملات پشت آجر جلوگیری می کند و باعث می شود نمای آجری دچار یخ زدگی و فرسودگی نشود.

شرکت اجرای نمای سرامیک خشک

᠎Th is po᠎st was written wi᠎th the he lp of GSA C᠎ontent G en er᠎ator D em ov ersion .

ظاهر نمای سرامیک خشک متنوع و بهروز است که با ویژگیهای مکانیکی و مقاومتی خوب همراه شده است. ظاهر نمای سرامیک بسیار متنوع و مدرن است که با ویژگی های مکانیکی و مقاومتی خوبی همراه است. همچنین امکان تولید سرامیک خشک در اندازهها و طرحهای مختلف و رنگهای متنوع وجود دارد. همچنین اگر مصالح آنها کیفیت مناسبی نداشته باشد و به درستی نصب نشود، احتمال ریزش و شکستگی وجود دارد که این یکی دیگر از معایب نماهای سرامیکی است. عایق حرارتی یکی از اجزا سیستم نمای خشک می­ باشد که به صورت مستقل و با اتصال مکانیکی توسط چسب به زیر کار (دیوار اصلی ساختمان) متصل می­شود. بهکاربردن نمای سرامیک خشک در نمای خارجی ساختمان علاوه بر شیک بودن و زیبایی ظاهری و مدرن آن مقرونبهصرفه نیز هست. از این متریال علاوه بر نمای بیرونی، برای فضای داخلی اماکن مانند مغازه، حیاط و بالکن نیز استفاده می شود. روکشهای سرامیکی که کاملاً از مواد طبیعی ساخته شدهاند، میتوانند به گونهای طراحی شوند که ظاهری معاصر یا سنتیتر ارائه دهند که زیبایی و ظاهر طبیعی سنگهایی مانند گرانیت یا مرمر را به نمایش بگذارد. جهت نصب آن هم میتوان بروش خشک استفاده کرد ، و هم میتوان از چسب مخصوص و نصب سرامیکهای پرسلان در نما استفاده نمود ، توجه بفرمایید که نصب انواع سنگهای طبیعی که جذب آب کمی دارند ، (مثل گرانیتها )و نصب سرامیک پرسلان با ملات ماسه و سیمان موجب سقوط و افتادن سرامیک از بدنه ساختمان خواهد شد.

دتایل اجرای نمای سنگ خشک

هرتایل سرامیک خشک، یکپارچگی کامل صدا و سازگاری طراحی را با رنگ، طرح و دانهبندی از طریق بدنه به نمایش میگذارد و زیبایی آن بهمرورزمان دستخوش تغییر نمیشود. هر پانل با پوشش سرامیکی یکپارچگی صوتی و سازگاری کامل با طراحی را با رنگ، طرح و دانه در سراسر بدن ارائه می دهد و زیبایی آن در طول زمان تغییر نمی کند. استفاده از این نوع سرامیک در نمای ساختمان علاوه بر کاهش هزینه ها باعث زیبایی نمای بیرونی ساختمان می شود. معمولاً از سنگهای تراورتن جهت نما استفاده میکنند. همانطور که قبلاً بیان شد، کاهش وزن ساختمان رابطه مستقیمی بر کاهش نیروی زلزله بر ساختمان ها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰ ) و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد. ​Th is article h᠎as been done wi​th the  help of GS A  Co​ntent ​Generator DEMO .

نوع نصب سرامیک ها می تواند تاثیر زیادی روی مزایا و معایب داشته باشد برای مثال در هنگام نصب به صورت خشک ابتدا نما را آهن کشی می کنند سپس سرامیک را با نگهدارنده های مخصوصی به زیر ساز وصل می کنند، برای جلوگیری از شکستن و سقوط سرامیک باید از لایه های توری پلاستیکی یا فلزی استفاده کنند. در نسخه قابل مشاهده، قطعات با گیره های همرنگ سرامیک روی راهنماها و ریل ها قرار می گیرند. پنجره های Thermal break(شکست حرارتی) از انواع پنجره های عایق در برابر حرارت می شرکتهای نمای خشک در تهران باشند. هم چنین الیاف طبیعی و الیاف پلیمری که در ترکیبات بتن اکسپوز به کار میرود، هم بر کیفیت آن تأثیرگذار میگذارد و آن را از بتن های معمولی متمایز می کند. نماهای سرامیک خشکی که مواد اولیه کاملاً طبیعی دارند، میتوانند همانند نمای کردن وال بهگونهای طراحی شوند که جلوهای معاصر یا سنتیتر، بسته به انتخاب شما از میان انواع نمای سرامیک خشک، ارائه دهند که زیبایی طبیعی و ظاهر سنگ مانند گرانیت یا سنگ مرمر را به نمایش میگذارد. کز جود طبیعی همه تن لطف و نمائی.خاقانی. طراحی نمای سرامیک خشک با خاصیت ضد آب بودن، برای بسیاری از افراد مناسب و کارآمد خواهد بود. مزایای اجرای نمای سرامیک خشک برای منزلهای شما بیشمار هستند.  Th is post w​as written ᠎wi᠎th t᠎he help ​of G​SA Con tent  Gen erat​or ᠎DEMO᠎.

دیدگاهتان را بنویسید