از اجرای نما Effect شنیده اید؟ اینجا این است

شاید امروزه اسم رومی با نام معماران معروف ایران زمین گره خورد باشید و همه این سبک از معماری و اجرای نما را بیشتر با این معمار می شناسند. پله ای شدن بتن نما از جمله معایب شایع در اجرای این نوع بتن به شمار می رود که برای رفع و ترمیم آن از ساب خوردن استفاده نمود. باید ساخت ساختمان ها در این مناطق را با اصول مشخص شده ای انجام دهید. در روش نصب سرامیک شیاری ابتدا در قسمت پشت سرامیک توسط مجری نمای سرامیک خشک و دستگاه اتوماتیک شیارزن، شیارهایی تعبیه می شود، سپس کلمپ ها به وسیلۀ برجستگی هایی که دارند با چسب مخصوص داخل شیارها کاملاً محکم می شوند، بعد سرامیک ها از طریق کلمپ بر روی ریل مستقر شده و بوسیلۀ پیچی که بر روی کلمپ تعبیه شده است در محل رگلاژ می شوند. معمولاً با توجه به چسب مصرفی تا نیم ساعت امکان جابجایی و تغییرات می باشد .

مصالح نمای خشک

Th᠎is artic le w᠎as do ne by G​SA C ontent G​ener ator Dem᠎oversion!

اجرای نمای فریم لس آهنی

در بسیاری از موارد شاهد آن هستیم که یک کارفرما یا سازنده نمایی را از ساختمانی دیگر بدون توجه به شرایط معماری آن ساختمان کپی می کند که این امر باعث ایجاد مشکلات بسیاری نیز می شود . در کل سنگ های ساختمانی از جمله متریال هایی هستند که از گذشته تا به امروز نقش به سزایی در اجرا قسمت های مختلف یک سازه ایفا نموده اند و در حال حاضر نیز به دلیل ویژگی های مثبت فراوان و تنوع بالا جایگاه خود را در صنعت ساخت و ساز حفظ نموده اند. دارای یک شیار لوبیایی برای تنظیم اندازه است، نبشی از یک طرف توسط پیچ به مهره پشت بتن اتصال پیدا میکند. نکته: کلیه محصولات بتن اکسپوز چه رنگی و ساده دارای قابلیت برش کاری و سوراخ کاری می باشد. نکته: در صورت نیاز به بندکشی نشدن بین سنگ ها از ملات های رنگی و یا خمیر بند کشی بوسیله دست از جلوی سطح محصول استفاده نمائید. نکته: در صورتیکه دوغاب زیر محصول به اندازه کافی نبود ، بعد از اتمام کار ، بین درز موزائیک ها و کفپوش ها را با استفاده از مخلوط پودر سنگ و سیمان خشک بپوشانید تا ذرات پودر سنگ به داخل درزها نفوذ کند و با اولین رطوبت ایجاد شده سخت گردد و درزها پر شوند.

که ضخامت دوغاب میبایست حداقل 3cm و حداکثر 5cm باشد. در این روش بر اساس تقاضای مشتری و طراح تایلها با ضخامت کمتر و وزن کمتر تولید میشود و به کارگاه حمل و همانند سایر تایلهای رایج مورد استفاده در نمای بتن اکسپوز ، اعمال میگردد. قطعات اسکوپ در شیارهای ایجاد شده در ضخامت سنگ قرار می گیرند و سپس اسکوپ های گالونیزه با استفاده از پیچ به نبشی زیرسازی نصب می شوند. مورد اول این است که به دلیل وزن زیاد آجر و استفاده تعداد زیاد آجر در نما، وزن نما زیاد میشود و به همین دلیل از نمای آجری به ندرت در ساختمانهای بلند استفاده میشود و مورد دوم این است که بعد از گذشت زمان به علت وجود حفره های ریز، آلودگی در حفره ها جمع و موجب خوردگی و تیرگی نما میشود. اگر نمای ساختمان شما شیشه ای می باشد شما باید در بازه های زمانی مختلفی نما را شسشتو دهید تا از نفود آلودگی ها به خورد شیشه و مات شدن آنها جلوگیری شود. بتن اکسپوز به علت وجود سیمان که خاصیت چسبندگی بسیار قوی ای دارد می تواند برای نمای ساختمان که در مجاورت تغییرات جوی و محیطی قرار دارد، محصولی مستحکم و قوی باشد.

بتن اکسپوز در ترجمه به بتن نمایان اطلاق میشود که ظاهری بتنی در فینیشینگ نما میدهد. چرا بتن اکسپوز به سرعت جایگزین محصولات مشابه خود می شود؟ سپس تایلهای بتن اکسپوز بوسیله چهار عدد پیچ سرمته و واشر به قوطیها پیچ میشوند. به طوری که نیاز به رگلاژ کردن تایل بتن اکسپوز نباشد و با چسباندن تایل بتن اکسپوز به دیوار سطح اجرا شده دارای صافی و شاقولی قابل قبولی باشد . سطح ظاهری غیر قابل کنترل و غیر اصولی به دلیل عدم ویبره مناسب در پای کار. غیر قابل کنترل بودن کیفیت نما بر اساس شرایط جوی محیطی که نما اجرا میشود. در این روش در کارخانه تایلها در ابعاد مدولار و استاندارد و در شرایط کاملا کنترل شده تولید میشود. جهت نصب با این روش ابتدا باید سطح آجر و یا بلوک دیوار را با استفاده از سیمان کاری مسطح نمود ، سپس با استفاده از کاردک آجدار مخصوص نصب کاشی چسب را روی دیوار و پشت محصول بمالید و عمل نصب را با دقت انجام دهید. سپس چسب کاشی BK2F شیمی ساختمان را پشت تایل در 5 یا 6 نقطه میمالیم و و به دیوار میچسبانیم. فاصله آکس به آکس قوطیهای افقی باید با فاصله آکس به آکس مهرههای پشت تایل بتن اکسپوز یکسان باشد.

10 راه‌های جذاب برای بهبود نمای خشک مهارت‌های شما

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد اجرای نمای خشک در ایران بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید