از انواع سیستم های نمای خشک Impact شنیده اید؟ همینجا هست

گرم بودن طیف رنگی نما می تواند سردی محیط در اقلیم مناطق کوهستانی را خنثی کند. برخی از انواع سنگ نما تراوتن قابلیت استفاده در تمامی شرایط آب و هوایی را دارند و میتوان از سردترین منطقه تا گرم ترین نقطه از آن ها بهره گیری نمود. بهره گیری از تهویه ی طبیعی به ویژه هنگام تابستان، از استفاده ی بی رویه ی سیستم های تهویه مطبوع در ساختمان می کاهد، به طوری که آسایش ساکنین را بدون اتلاف انرژی تامین می نماید. از دیدگاه زیبایی شناسی در معماری و همچنین اصول فنی، نکات مهمی باید در هنگام طراحی نما مورد توجه قرار گیرد. همچنین طراحی پنجره های کوچک در نما در مناطق سردسیر مرسوم می باشد. با وجود اینکه نماهای دو پوسته به عنوان یک راهکار در اقلیم سرد توسعه یافتند، در حال حاضر گرایش به استفاده از این نوع نما به سمت دامنه وسیعتری از اقلیمهای سرد تا مناطق مدیترانهای و همچنین گرم و خشک رو به گسترش است. وجود سایه بان و طراحی ایوان های طاق دارد در نمای منازل گرم و خشک به دلیل مقابله با نور خورشید است. This da​ta w᠎as gener᠎at ed by G SA  C on​tent G᠎en er ator Demov᠎er​si on!

ساخت پنجره های ترمال بریک

رهبر معظم انقلاب، ایجاد انرژی و انگیزه برای ایجاد و توسعه کسب و کارهای فعلی و دوام آوردن در برابر سختی ها در فضای کسب و کار و زیست بوم کارآفرینی کشور است. چینی خاطرنشان کرد: متأسفانه مصرف انرژی واحدهای مسکونی ایران بیش از ۲.۵ برابر میانگین جهانی است. در صورت استفاده از نمای تر، به میزان 10 الی 15 سال پس از نصب باید تخریب و یا بازسازی مجددی صورت بگیرد تا عمر ساختمان افزایش پیدا کند اما این در صورتی است که عمر مفید نماهای خشک به بیش از 50 سال می رسد. این المان برای هدایت باد به درون ساختمان تعبیه می شود و زیبایی چشمگیری به نما می بخشد. برای ویلاهای مستقر در محوطهٔ سبز، نماهای شیشهای میتوانست رابط مناسبی مبان درون و بیرون باشد ولی این نماهای شیشهای برای مجتمعهای مسکونی آپارتمانی غیرقابل استفاده بود زیرا نمای شیشهای صرفاً رابطهٔ بصری را تأمین میکرد و مشکل تهویه فضاهای درونی تنها با کمک ابزارها و دستگاههای پیچیده فنی حل میشد.

در نمای سرامیک و سنگ خشک جریان هوای طبیعی در درون یک ساختمان به دلیل اختلاف فشار در دریچههای ورودی و خروجی هوا اتفاق میافتد. اغلب بناها در این اقلیم دارای پنجره های متعدی جهت کوران یافتن جریان هوا در منزل می باشند. نمای سرامیک و سنگ خشک به عنوان یک نمای دو پوسته و راهکار مناسب برای رسیدن به این هدف، قابل توجه میباشد. در کنار تمامی موارد فوق، این نما دارای مزایای قابل توجه ای است که نصب آن را از سایر نماها کاملا ممتاز و متمایز می سازد. از مهم ترین مزایای استفاده از نمای خشک این است که شما به راحتی می توانید طراحی دقیقی از نما داشته باشید یا به صورت کامل امکان سفارش مصالح وجود دارد که در این صورت می توان شاهد افزایش میزان کیفیت و کارایی آن بود. سنگ های مورد استفاده در نما در این منطقه بایستی در برابر بارندگی و خوردگی مقاومت کافی را داشته باشند. یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از نمای خشک ساختمانی، مقاومت بسیار بالای آن در مقایسه با سایر نماهای دیگر است.

ید که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

اکو آرک، در زمینه طراحی، مهندسی، ساخت، مونتاژ و نصب انواع سیستم های نمای خشک و سرامیک خشک و کامپوزیت و کرتین وال، متخصص است. اما مسئله گرمایش بیش از حد در حفرهی بین دو پوسته در ماههای گرم سال، از چالشهای استفاده از این سیستم در اقلیم گرم و خشک میباشد. الگوی باززنده سازی منظر باغهای تاریخی ایرانی در مناطق گرم و خشک بر مبنای اصول خشک منظر سازی. تاثیراتی که آب و هوا میتواند بر نما داشته باشد، طراحان و سازندگان را ملزم به استفاده از برخی مصالح و شیوه های طراحی می نماید که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت. مقایسه تطبیقی اثر جریان هوا بر دوگونه ی بادگیر یزدی و کرمانی. در فصل تابستان با بازکردن دریچههای نما جریان هوا در حفره در اثر نیروی شناوری فعال میگردد و هوا با دمای بالا در فضای حفره، همراه با جریان هوا خارج میشود. با استفاده از طراحی مناسب این جدارهها و به کارگیری مناسب راهکارهای ارائه شده مثل استفاده از نمای سرامیم و سنگ خشک، دمای داخل حفره را به صورت میانگین تا 18.8 درجه سانتیگراد در ماههای گرم سال میتوان کاهش داد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه اجرای نمای سنگ خشک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید