از نمای خشک استفاده کنید – این نکات را بخوانید نه

برخی از اقدام لازم برای اجرای بتن های اکسپوز و نما را می توان به این صورت برشمرد : استفاده از طرح اخلاط مناسب با کارآیی بالا، تراکم مناسب ، استفاده از قالب های سالم و نو به نحوی که سطح کار مختل نشده و شیره بتن فرار نکند. در واقع ساخت و اجرای این نوع بتن به صورت همزمان انجام می شود. مقابل میدان کهنه قم (خیابان آذر) گنبد و بارگاهی است که مرقد سه امامزاده از نوادگان موسی بن جعفر در آن واقع شدهاست. شاید خیلی از افراد به شما گفته باشند، که برای آنکه بتوانید هزینه تهیه مصالح بتن اکسپوز را کاهش دهید، باید از کیفیت آن بگذرید. به این منظور از سطح اجرای نما یک نقشه تصویری تهیه شده و نقشه نقطه گذاری می شود تا محل و تعداد دقیق بتن اکسپوز ها و ابعاد آن به طور کامل به دست بیاید. با توجه به علاقه ی افراد به استفاده از نمای خشک و سوالات متعددی که برای کاربران کالاساخت مطرح شده است، کارشناسان ما بر آن شده اند تا مقاله جامعی به منظور معرفی کامل این روش و پاسخ دهی به اکثر سوالات شما عزیزان در این بخش از مقالات سایت کالاساخت ارائه دهند.  Da ta has  been c re​ated  by behsaznama Content Gen​erator DEMO!

قیمت سنگ نمای خشک

در این روش پس از نصب تیغه ها (یا همان ریل ها) روی سطح ساختمان، تیغه هایی به بتن نصب شده و سپس تیغه های سنگ را به تیغه های روی ساختمان جوش می کنند. این نوع سرامیک جزء سرامیک های پیشرفته ی پرسلانی بوده و به روش اکستروژن تولید می شوند. به همین ترتیب تمام سطحی که لازم است با بتن اکسپوز پوشانده شود، مورد اجرا قرار می گیرد. در حالت کلی اگر مرتباً با فضای کمی برای پخت و پز درگیر هستید، میتوانید از این مدلهای ترکیبی بهره ببرید و در کنار آن یک محفظهی اضافی برای آشپزی در اختیار خود داشته باشید. به طور کلی نصب و اجرای این نوع سنگ ها به دو روش خشک و تر انجام می شود. به همین دلیل در اجرای بتن های اکسپوز باید راهکارهای مناسب به کار گرفته شود تا اشکالات اجرایی در این زمینه به وجود نیاید و باعث ظاهر بد در این بتن نشود. همانطور که می دانید برای نماسازی، علاوه بر متریالی مثل سرامیک و کاشی به پروفیل های آلومینیومی و گیره های نگهدارنده نیاز دارید. نمای کرتین وال ساختارش به گونه ای است که به عنوان یک عایق عمل مینماید.

مصالح نمای خشک

یکی از نمونههای سرامیک خشک پرسلانی “مجوف” است که به دلیل سوراخهایی که در خود دارد؛ میتواند در برابر هوای سرد یا گرم مانند عایق عمل مجموعه ها کند. این عایق به صورت مکانیکی و مستقل بین سازه و نما نصب میشود. سپس به محل پروژه فرستاده شده و با توجه به مسلح یا غیر مسلح بودن آن ها، اجرا می شوند. در انتهای پنل و در پشت سوراخ ها، پلیت هایی کار گذاشته شده که به شبکه مش درون پنل متصل می باشد. این متریال در کشور ما نیز تولید می شود و به همین خاطر، قیمت خوبی دارد. برای اجرای این روش حتما باید از پنل های سوراخ دار ( حفره بولت ) استفاده نمود، زیرسازی کار توسط قوطی های عمودی در امتداد سوراخ های پنل و روی دیوار اصلی انجام می گیرد، به شکلی که در پشت هر پنل دو قوطی عمودی قرار می گیرد. به باور اتحادیهٔ حرفهای یا کارگری قدمت برخی از پرچینهای کرنوالی بیش از ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد برمیگردد، اگر چه به نظر میرسد شواهد تاریخی کمی برای این ادعا وجود دارد. طراحی نمای سرامیک خشک می تواند بر ارزش ساختمان بیفزاید و برای سال ها دوام آورد.

جهت مشاهده جزئیات بر روی طراحی نقشه معماری کلیک کنید . در این روش چسب مخصوص بتن روی سطح قرار گرفته و سپس بتن روی آن نصب می شود. درسيستم نماي آجر خشک ابتدا يک عايق حرارتي به طور مستقل با اتصال مکانيکي يا چسب به بدنه ساختمان محکم مي شود سپس چهارچوب يا اسکلت نگه دارنده که از جنس چوب، فولاد يا آلومينيوم مي باشد به ساختمان متصل شده تا نماي خشک با رعايت فاصله از عايق حرارتي بر روي چهارچوب نگه دارنده قرار گيرد. معمولا از روش بتن ریزی در محل برای پروژه های بسیار بزرگ که طرحی تقریبا یکدست و یکپارچه دارند و نیازی به تهیه پنل های پیش ساخته ندارد، استفاده می شود. چنانچه امروزه در صنعت سد سازی برای پوشش دیواره های سد می توان از بتن نما استفاده کرد. اما اگر از بتن در پوشش نمای یک پروژه ساختمانی استفاده شود به آن بتن اکسپوز یا بتن نما گفته می شود. نمای بتن ساختمان اکسپوز ویژه نما به بتن هایی میگویند که به شکل دراز مدت یا کوتاه مدت بوده و سطح بتن لایه نهایی کار بوده و بر روی آن پوشش و یا متریال دیگری نصب نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید