اطلاعات تکان دهنده درباره اجرای نمای خشک Exposur

اگر همه این شرایط لحاظ شده باشد وجود محفظه فوائد بی چون و چرایی نظیر تبخیر آب انباشته شده در مصالح ساختمانی در طی دوره ساخت و ساز، حذف آب تبخیری در داخل ساختمان در طی فصل زمستان، سرد کردن پوسته خارجی ساختمان در فصل تابستان به دلیل حرکت به سمت بالای هوا، کاهش جریان حرارت از خارج به داخل ساختمان در فصل تابستان، ممانعت از فرار حرارت از داخل به خارج بواسطه فقدان نفوذ سرما، راه فراهم خواهد کرد. این امر باعث تخلیه دائمی بخار آب از داخل و خارج ساختمان می شود. این سیستم از داخل به بیرون، از یک لایه عایق متصل به سازه نگهدارنده، و یک لایه پوشش نما که توسط سیستم اتصال مناسبی به ساختمان بسته شده، تشکیل یافته است. هر اندازه که میزان سطوح بازشو بیشتر شود میزان مصرف مصالح زیرسازی برای هر متر مربع افزایش یافته و در نتیجه هزینه تمام شده نما بیشتر می شود. وظیفه خاص بندها، ایجاد شرایطی برای حرکت آزاد تکه های پوشش نما که حاصل تغییر درجه حرارت یا نشست بار ساختمان یا مکانیزم های نصب، می باشد. با توجه به مناطقی که اینگونه پوشش ها در همه جای آن دیده می شود (نواحی آلپ، مناطق اروپای شمالی) واضح است که استفاده از جریان هوای طبیعی جهت پوشاندن جداره خارجی در مقابل عوامل جوی از قبیل بارش باران، تبادل حرارت و غیره از ابتدا توسط سازندگان آن ساختمان ها شناخته شده و به کار رفته بودند. Th​is art icle was gen​erat ed with behsaznama Content Generator D᠎em᠎ov er si​on!

یک اجرای نمای خشک بسازید که هر کسی به آن افتخار کند

می توان گفت که نئوکلاسیک ها از طرحهای کلاسیک در سبک مدرن استفاده می کنند. در این سبک متریال و اتصالات صریح کنار هم قرار می گیرند. سیستم نمای خشک نمایان: در سیستم نمای خشک مشهود یا نمایان قسمتی از بست هایی که برای نگه داشتن سرامیک استفاده می شوند، از بیرون ساختمان هم قابل مشاهده هستند. خشکه چینی نما تنها مختص سنگ نبوده و علاوه بر اجرای نمای خشک سنگ شامل نمای خشک آجر و نمای خشک سرامیک نیز می شود. متریال مورد استفاده یک عنصر اساسی است که علاوه بر چشم نواز بودن باید دارای استحکام خوب، طول عمر مناسب و استانداردهای لازم با توجه به بودجه ای که برای آن هزینه شده است، باشد. در واقع، آنها به چیزی بیش از یک شستشوی معمولی نیاز ندارند تا ظاهری تمیز و نو داشته باشند. چه تفاوتی بین نمای معمولی و نمای خشک وجود دارد؟ تقارن یکی از اصول جدایی ناپذیر طراحی و اجرای نما خشک کلاسیک است و نوعی سیستم اصیل می باشد. یکی از این گونه سیستمهای نمای ساختمان، سیستمهای نمای تهویه دار است. در این مقاله قصد داریم به یکی از این انواع آن، یعنی بتن اکسپوز پرداخته و مزایا و معایب همچنین قیمت آن را بررسی کنیم.

اجرای نمای خشک

در صورت نیاز به باز کردن قسمتی از نما و اجرای مجدد آن، این امر به سهولت قابل انجام است و حتی این امکان وجود دارد که نمای ساختمانی به طور کامل باز و جمع آوری شود و در جای دیگری مجدداً این نما اجرا شود. درحالت نصب نما بر روی ساختمان نوساز هر دو روش قابل اعمال می باشد. پس از نصب پروفیلهای عمودی، پروفیلهای افقی را که در حقیقت نگهدارنده اصلی سنگ و یا سرامیک می باشد، بوسیله پیچ و یا پرچ روی پروفیلهای عمودی نصب می کنند. این دستهبندی شامل: سرامیک پرسلانی خشک نما به حالت مجوف (سوراخ دار) و سرامیک پرسلان خشک نما به حالت تو پر (فول بادی ) می باشد. تمایل رو به افزایش در کاهش ضخامت تکه های پوشش نما و بکارگیری پوشش های نمای با ضریب الاستیسیته بالاتر در سازه ساختمان های رایج، نوع بند باز را راه حل بهینه کرده است. نما در واقع مقاومت مکانیکی هر ساختمان را افزایش می دهد. سیستم نمای خشک غیر نمایان: در سیستم نمای خشک نامشهود یا غیرنمایان بعد از نصب نما بست های مورد استفاده مشاهده نمی شوند.

این درحالی است که انواع نمای خشک آجرنما را میتوان در قالبهایی که برای آن تنظیم شده به صورت خیلی سریع چید و در نمای ساختمان به کار گرفت. این مزیت نمای خشک ساختمان آجری در مواقع زلزله و حوادث طبیعی بسیار اهمیت دارد و نخاله کمتری را تولید میکند، به طوری که در هر متر مربع حدود ۸۰ کیلوگرم از وزن نمای ساختمان کم میشود. انواع متریال نمای خشک چیست؟ 4. مقاومت بالا در برابر عوامل جوی و محیطی: متریال بتن اکسپوز با توجه به مقاومت بالایی که در برابر رطوبت دارد، قابلیت اجرا در هر فصلی از سال و هر اقلیمی را دارد. تنها با یک روش امکان نصب وجود دارد؟ یک مزیت جایگزین استفاده از نمای خشک این است که منجر به کمترین هزینه در تعمیر و نگهداری ساختمان می گردد. در این حالت از کمترین میزان مصالح جهت زیر سازی نما استفاده می شود. بندهای باز آنهایی هستند که حداقل در فاصله ۶ تا ۷ میلیمتری از یکدیگر قرار گرفته اند و اجازه حرکت بیشتری را به تکه های پوشش نما می دهند.

قانون 5 دقیقه برای اجرای نمای خشک

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید