انتخاب های برتر اجرای نما

نباید از بازشوهای نامانوس در نما استفاده شود. به طور کلی، طراحی نمای کلاسیک در مجتمعهای تجاری که ارتفاع زیادی دارند، جلوه چندانی ندارد و بیشتر در ساختمانهای کوتاه تر مورد استفاده قرار میگیرد. در مقابل این مسئله، رنگهای تیره قرار میگیرند در واقع رنگهای تیره بیشتر مناسب متراژ بالا هستند و در صورت استفاده از این دسته از رنگ­ها در متراژ بالا، چیزی از ابهت ساختمان کم نمیشود. کامپوزیت یکی از متریال های به روز در طراحی نما می باشد که اغلب برای ساختمان های ویلایی و یا تجاری مورد استفاده قرار می گیرد . الویت ما سریال و فیلم جدید خارجی است که در سریعترین زمان ممکن فیلم جدید دوبله فارسی را در اختیار شما کاربران فیلم نما قرار دهیم. ایمنی نما به لحاظ پایداری مصالح ساختمانی، در ساختمان­های بلند بسیار اهمیت دارد و سست بودن مصالح نما، جان عابران را به خطر می­اندازد. بسیاری از ساختمان­های اداری، در روز مورد استفاده قرار میگیرند از این رو انتخاب رنگ متریال نما مسئله بسیار مهمیبه حساب سرامیک پرسلانی میآید.

نمای خشک با آجر

یکی از محصولات زیبایی که میتوان از آن برای نما یا کف ساختمان استفاده کرد “پرسلان” است که بهعنوان؛ یکی از تکنولوژیهای جدید در زمینه صنعت سرامیک مورد استفاده قرار میگیرد. یکی دیگر از سبکهای رایج در طراحی نما ویلا، سبک روستایی یا روستیک است. در واقع باید هنر و دانش را در طراحی نمای خارجی ساختمان به گونهای به کار گرفت تا این طراحی از هر فاصلهای نظر مخاطب را جلب نماید. طراح میتواند نما را به عالیترین حد ترکیب معماری برساند و یا آنرا تا حد یک سطح بدون طراحی و فکر رها کند. بعنوان مثال اینکه طراحی ویلا شما دوبلکس باشد یا فلت، طبیعتا متراژهای نمای ویلا متفاوت خواهد بود و به تبع هزینه آن نیز فرق خواهد کرد. به دلیل عدم نیاز به انتقال ملات های ساختمانی به ارتفاعات تا حدود زیادی شاهد افزایش چشمگیر در سرعت اجرا و همچنبن سهولت اجرای نما خواهیم بود. در طراحی نمای سبز ساختمان و برآورد هزینه آن بسته به متریالی که انتخاب میکنید متفاوت خواهد بود و مدت زمان طراحی و اجرای آن نیز بسته به این عوامل متفاوت است. نما در واقع یک سطح صاف و تخت نیست بلکه آن سطح انتقالی بین فضای داخل و خارج است که با عقب نشستگی و پیش آمدگی، تراس و غیره با فضای داخل مسکن ارتباط پیدا میکند.

آیا می تواند اجرای نما را بفروشد؟

هرگاه ساختمانی عقبتر از حریم در نظر گرفته شده ساخته شود، از فضای بیرونی آن به عنوان حیاط استفاده میگردد. در این سبک طراح سعی در استفاده از مصالح جدید، به روز و تولید شده با روشهای نوین در نماسازی دارد و در طراحی از عناصر و المانهای تزئینی استفاده نمیکند. ویژگی اصلی نمای کلاسیک استفاده از عناصر تزئینی مانند ستونها و مجسمهها، قابها و قرنیزها استفاده میگردد. مصالح ساختمانی در طراحی و اجرای نمای ساختمان اداری، الزاما نباید از سنگ باشد و بر اساس حدود مجاز ضوابط طراحی نمای ساختمان میتوان از شیشه، فلز و کامپوزیت استفاده کرد. طراحی نمای اداری با نمای مسکونی دارای تفاوت­هایی است و مهندسین معماری باید در عین حال که ضوابط طراحی نما را رعایت میکنند، خلاقیت هم داشته باشند. استفاده از فرم ها و اشکال نامتعارف در نمای ساختمان ممنوع است. نکتهی حائز اهمیت در این مورد استفاده از شدت و رنگ نور مناسب است. اگر به بالاترین نقطه نما نگاه کنید، در یک خط دیوارههای نما تمام و آسمان نمایان میشود. در ساختمانهای مسکونی علاوه بر قسمت جلویی ساختمان، به قسمت بام و شیروانی نیز نما گفته میشود و سازندگان این ساختمانها از هر عنصری در جهت زیبا نمودن هرچه بیشتر این قسمت بهره میجویند.

طبقه همکف باید در محدوده قد افراد کشش لازم را بر عابر پیاده و بیننده ایجاد کند. در این روش با استفاده از دستگاه مخصوص شیارزن در پشت سرامیک شیار هایی با زاویه ی ۴۵ درجه ایجاد میگردد و سپس قطعات کلیپس از جنس آلومینیوم در محل شیار ها به صورت کشویی نصب و سرامیک ها به صورت هنگ (آویزان) بر روی پروفیل ساپورت های طولی آلومینیومی آن نصب میشوند. اما در شرایطی که این موارد عنوان نشده باشد، باز هم پیروی از حفظ هویت بومیو منطقه ای، مزایایی را به همراه دارد که مهم ترین آن به لحاظ بصری و زیبایی شناسی، ایجاد احساس خوب در مخاطبان است. ضوابط طراحی نمای ساختمان در برخی از شهرهای کشور با تاکید بر حفظ هویت بومیو منطقه ای تدوین شده است و مهندسین معماری که کار طراحی و اجرای نما انجام میدهند، باید بر اساس این ضوابط کارشان را پیش ببرند. بازاری که در آن طراحی با حداقل میزان ریسک ممکن صورت میگیرد از ویژگی های خاص امریکایی ها به شمار می آید؛ در چنین بازاری، مشاوران به طور عمده در جستجوی تجربه های واکنشی (منفعل) هستند نه ابتکار عمل هایی که ممکن است ریسک زیادی را با خود به همراه داشته باشند.  Da᠎ta h᠎as  be​en gener ated with t he  he lp  of behsaznama C᠎onte nt G​ener ator Demoversion.

دیدگاهتان را بنویسید