اگر اکنون انواع نمای خشک را نزنید، بعداً از خود متنفر خواهید شد

ضرورت پیش بینی تدابیری همچون آبچکان برای بام، به نحوی که از لغزش آب بر روی نما و ایجاد لکه جلوگیری شود. ارزیابی آسایش حرارتی انسان با استفاده از شاخص جهانی اقلیم حرارتی، مطالعه موردی: استان کردستان. بررسی های انجام شده مربوط به اقلیم و معماری، نتایج بسیاری را به دست داده که ما در اینجا تنها به مواردی که در خصوص معماری داخلی مناطق گرم و خشک اشاره خواهیم کرد. سازه های شیشه ای با توجه به پیشرفت تکنولوژی و مدرنیته شدن جامعه در میان جوامع مختلف گسترده شده و مورد توجه و پسند بسیاری از مخاطبان و کارفرمایان واقع شده است. استفاده از سرامیک خشک: جهت عایق شدن دیوارهای خارجی می توان از فضای مجوف موجود میان سرامیک ها و دیوارهای خارجی جهت نصب مواد عایق صوتی و حرارتی استفاده کرد. انواع نمای خشک تنها نمایی است که قابلیت استفاده از مصالح گوناگونی را دارد. چنانچه هدف از طراحی نمای ساختمان مجتمع تجاری، القای حس تجمل باشد، میتوان از طراحی نمای کلاسیک بهره گرفت. قابل ذکر است که از این نوع بتن برای زیر ساختهای اصلی یک ساختمان نیز میتوان استفاده نمود. ۳- در مناطق گرم و مرطوب که میزان نوسان دمای روزانه ی هوا کم است، مصالحی با مقاومت حرارتی زیاد و بدون ظرفیت حرارتی، مناسب ترین نوع مصالح ساختمانی است. ​Da᠎ta has  been g᠎enerated ​with t᠎he he lp of G᠎SA C ontent Gen​erat or​ Dem over si​on.

نمای خشک تراکوتا

۱ – در مناطق مرطوب استوایی بهتر است مصالح ساختمانی مورد استفاده از نوع سبک بوده،مقاومت حرارتی کمی داشته باشد. اگر شستشوی نمای ساختمان کنیتکسی به تاخیر بی افتد ممکن است که آلودگی ها به خورد سطوح نفوذ کنند و جای جرم ها برای همیشه بر روی سطوح ماندگار بماند و شما ناچار به اجرای دوباره کنیتکس بر روی سطوح باشید. این نوع بافت هم در طراحی داخلی و هم در نمای خارجی ساختمانها مورد استفاده قرار میگیرد. ستونها هم در دوران باستان و هم دوران بعد از این المان نقش ایستایی و پایداری در نما را تداعی میکند.. در حالی که دیوار سایر قسمتها باید از مصالحی با مقاومت حرارتی کافی ساخته شود. این نوع کاغذ دیواری قابلیت تمیزکاری و قابلیت کندن از سطح دیوار را دارد و نسبت به کاغذ معمولی (بدون پوشش) از مقاومت بالاتری نسبت به رطوبت برخوردار است. در هر صورت،با بریدن قسمتی از این مکعب و پرکردن حفره ایجاد شده با مواردی نظیر (سایه دیوار، درخت، پیچک و چفته مو) و هوای خنک شده به وسیله تبخیر آب سطح چمن،برگ درختان، حوض و فواره می توان فضای نسبتا مناسبی در ساختمان ایجاد کرد.

در مناطقی که در طول سال فقط یک فصل بحرانی وجود دارد و شرایط حرارتی هوای سایر فصل ها در محدوده ی منطقه آسایش است، ویژگی مصالح باید براساس فصل بحرانی تعیین شود.ولی وقتی در منطقه ای دو فصل بحرانی وجود دارد ( مثلا زمستان های بسیارسرد و تابستان های بسیارگرم)، مقاومت وظرفیت حرارتی مصالح باید بگونه ای باشدکه نیازهای هر دو فصل راتامین کند. بنابراین پس از بررسی راه حل های مختلف، چرخش 180 درجه ای ساختمان مد نظر قرار گرفت بطوریکه نمای شیشه ای سمت جنوب که دارای وضعیت نامطلوبیست به سمت شمال که فاقد تابش خورشید است، انتقال داده شود. پلان مربع بهترین فرم ساختمان محسوب می شود.زیرا با وجودبیشتریت حجم،کمترین سطح خارجی را دارد البته این مسئله در مورد ساختمان های قدیمی که معمولا پنجره های کوچکی دارد و به همین دلیل می توان نفوذ بسیارکم آفتاب درداخل آنها را نادیده انگاشت،صدق می کند، ولی در مورد ساختمان های امروزی که دارای قسمت های شیشه خوربزرگی است، این مسئله صادق نیست. دستگاه واترجت از جمله ابزار های نظافتی و پاک کننده کاربردی و تاثیر گذار در نظافت نما میباشد که با پاشش آب شهری با فشار خروجی 200 بار از نازل بر روی سطح نما توانایی زدودا هرگونه چربی یا الودگی و جرم کثیفی دارا مس باشد. ​Post h᠎as  been g en er​ated by behsaznama Content​ Generator D​emov er sion!

ی سنگی حتما باید وزن بالای سنگ را مورد توجه قرار داد.

استفاده از بتن اکسپوز در کف ساختمان و یا پلهها نیز یکی از کاربردهای مهم در دکوراسیون داخلی به حساب میآید. نمای آلومینیوم کامپوزیت یکی از مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان ها و از جنس ورق آلومینیوم بوده که به صورت پنل های مشخص و با ابعادی که توسط طراح نما تعیین گردیده اجرا می شود. نمای کامپوزیت با استفاده از ورق های کامپوزیت ساخته می شود که ورق های کامپوزیتی متشکل از دو لایه ورق آلومینیوم و یک لایه پلی اتیلن است که در ورق های کامپوزیت آلومینیوم ضخامت کلی 4 میلی متر دارند. پسازاینکه طراحی نمای ساختمان انجام پذیرفت، زیرسازی نمای ساختمان یا همان نبشی کشی ساختمان باید انجام شود. طراحی نمای سرامیک خشک می تواند بر ارزش ساختمان بیفزاید و برای سال نحوه اجرای نمای سنگ خشک ها دوام آورد. در شاسی کشی نمای سنگی حتما باید وزن بالای سنگ را مورد توجه قرار داد. 2. با این روش به میزان قابل توجهی از وزن نما کاسته میشود. یعنی اگر مقدارحرارت انتقال یافته از اضلاع یک ساختمان با اندازه اضلاع آن رابطه معکوس داشته باشد،فر م ساختمان مطلوب خواهد بود به عبارت ساده تر،در یک فرم مطلوب،اضلاعی که بیشتر در معرض تاثیرتابش آفتاب و دمای هوا قراردارند،کوچک ترند.

دیدگاهتان را بنویسید