اگر می‌خواهید برنده شوید، اکنون فلسفه اجرای نما خود را تغییر دهید!

کارفرمایان می توانند سلایق خود را تا حدی که به ماهیت نما و اصالت آن خدشه وارد نشود، در طراحی نما دخیل کنند. برای استفاده از این دو راهکار، لازم است ابزارهای مورد نیاز آنان را فراهم کنید و از اهالی فن برای نصب و اجرای نمای سنگی کمک بگیرید. محدودیت ها، موانع و همچنین خطرات مربوط به اجرا از طریق ملات موجب شده تا مهندسین از تکنیک خشک برای اجرای نماهای سنگی استفاده کنند. 5. جذب آب در نماهای سنگی استاندارد در حد قابل قبول است. برای نمونه، اگر شرایط آب و هوایی یک منطقه ناپایدار است و در آنجا بارش باران زیادی اتفاق میافتد باید متریال انتخابشده مقاومت بالایی داشته باشد تا به جلوه ساختمان آسیبی وارد نشود و بافت ساختمان تا سالها پابرجا باقی بماند. در این روش از هیچ ملات و ماده چسبنده ای برای نصب سنگ بر دیوار نما استفاده نمی شود. با توجه به ظرافت و مصنوعی بودن این نوع از سنگ ها شیوه خاص و مهارت خود را می طلبد. A rtic᠎le h as been g enerated  by behsaznama Content Gener​at​or D emover si᠎on​.

مهندسی نمای خشک

در ادامه تصاویری از انواع نمای ساختمان را با همدیگر ببینیم. از آنجایی که سنگ از جمله مقاوم ترین و با دوام ترین متریال های موجود در بازار است، استفاده از آن دوام و ماندگاری نما را تضمین می کند. انواع مختلف سنگ های نما متناسب با بودجه و سلیقه شما در بازار فروش موجود است. قرار گیری این نوع آجر در قسمت های فوقانی یا پایین بناهای مختلف با اشراف و تسلط بر رنگ بندی آن می تواند تلفیقی از هنر و تابلوی بی نظیری از زیباترین آجر نسوز را به نمایش بگذارد. امروزه با ارائه طرح های مختلف نماکاری داخلی و خارجی ساختمان, استفاده از نوعی بتن به نام بتن نما یا بتن اکسپوز رایج شده است. در محل پروژه انجام می شود و به همین علت به آن بتن درجا می گویند. در ابتدای قرن بیستم استفاده از شیشه وارد دوره جدیدی شد که به آن معماری مدرن می گویند.

در این روش از یک ملات چسبنده برای اتصال سنگ به جداره خارجی ساختمان استفاده می شود. در شرکت نگین تجارت فردوس با استفاده از انواع اپوکسی مخصوص سنگ و محصولات مگاپوکسی بهترین نما ها و پروژه ها را ساخته و تحویل صاحبان پروژه می دهد. شرکت نگین تجارت از بهترین شرکت ها در زمینه مصالح ساختمانی و مگاپوکسی و اپوکسی در ایران می باشد. ساختمان بورس تهران یکی از پروژههای نمای خشکی است که قصد داریم آن را معرفی کنیم. تنها کافیست یکبار به بورس فروش سنگ نما مراجعه کنید تا با تنوع گسترده این متریال آشنا شوید. انتخاب سنگ های قیمتی و طراحی نماهای کلاسیک قیمت طراحی نمای ساختمانی را افزایش می دهد. نمای بایرامیکس از جمله نماهای دکوراتیو است که به صورت ملات و متشکل از سنگدانه ها، رنگ، رزین های طبیعی و مصنوعی و افزودنی های دیگر می باشد. وجود تخلخل و پله در بتن ، از اختلال هایی است که در صورت بی توجهی ممکن است رخ بدهند. در اجرای بتن اکسپوز به صورت پیچی سنگ درون ریل هایی که روی نما نصب شده اند، قرار گرفته و با پیچ روی این بستر محکم می شوند.

بتن اکسپوز در برابر حریق و یخ زدگی مقاوم است. 7. سنگ نماهای با کیفیت قادرند در برابر رطوبت، گردوغبار، خمش، کشش، ضربه و آتش سوزی مقاومت خوبی نشان دهند. از روش های نصب سنگ می توان به روش های نصب سنگ با استفاده از لقمه سنگ ها، نصب سنگ نما توسط سنگ کار با استفاده از خشکه چینی نما و یا همان شاسی کشی، نصب سنگ با استفاده از قلاپ اسکوپ و نصب سنگ با استفاده از مفتول و سیم نام برد. هر یک از این راهکار در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. در آخر نهایت تایلهای سرامیک که رانر پشت آنها نصب شده روی رانرهای متصل به زیرسازی سوار میشوند و پس از تست شاقولی هر دو رانر افقی که در درون هم قرار گرفتهاند توسط پیچ قلاویز محکم و تثبیت میشوند. سیستم های نصب خشک نما چطور اجرا میشوند؟ گروه نصاب سنگ آنتیک و اجر نما با بهره گیری از شیوه های نوین در نصب سنگ انتیک امورات محوله را با تضمین و تجربه کافی در اختیار قرار می دهد. برای طراحی نما با سرامیک، می توان از ترکیب سرامیک آجری و سرامیک ساده یا طرح سنگ استفاده کرد.

اجرای نمای خشک سنگ

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با قطعات نمای خشک وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید