اگر می خواهید برنده شوید، اکنون فلسفه اجرای نمای خشک خود را تغییر دهید!

امروزه اغلب از آجر نما نسوز در نمای ساختمان اجرا می شود که طراحی زیبایی دارد، ولی هزینه آن کمی بالاتر می رود. این نما همان گونه که از نام آن پیداست، دارای ظاهری ساده و معمولی است. ✔ دارای فریمهای باریک هستند که جلوی دید بیرون را نمیگیرد. از آنجایی که سرامیک و کامپوزیت، از جمله متریالهای مدرن و پرکاربرد در صنعت نماسازی هستند، در این مطلب قصد داریم که به معرفی این دو متریال بپردازیم و این دو را با هم مقایسه کنیم تا انتخاب را برای شما سادهتر کنیم. تیغه پلی آمید به عنوان یک نارسانا میان دو قسمت جدا شده قرار میگیره تا یک مانع حرارتی ایجاد کرده و انتقال حرارت رو کاهش بده. به دلیل داشتن سوراخ های موجود در بدنه سرامیک درصد قابل توجهی از حجم سرامیک خشک پرسلانی هوا می گیرد که این موضوع باعث کاهش وزن بخش پوشش نمای خشک می شود. از جمله مزایای نماهای شیشه می توان به ( کاهش بار مرده در ساختمان های بلند مرتبه، سرعت در اجرا، محدوده دید وسیع ) اشاره کرد.

اجرای نمای خشک شیراز

سرعت اجرا در نمای خشک بیشتر از روش سنتی است. روش نمایان یا ویزیبل و روش پنهان یا اینویزیبل که در ادامه با این دو روش آشنا میشویم. همین ویژگی سبب عدم جذب رطوبت توسط پانلها میشود؛ بنابراین با حذف ملات، امکان نصب پانلها با روشهای دیگری از جمله نصب کلیپس پنهان شیاری، روش نمایان، روش غیرنمایان، سیستم نصب انکری و غیره فراهم میگردد. این مراحل کلی نصب سرامیک بود، اما به صورت دقیقتر ما دو روش اجرای سرامیک خشک داریم. مراحل نصب سرامیک خشک به این صورت است که در مرحله اول ما یکسری قوطی آهنی داریم که برای شبکهبندی و شاسی کشی از آن استفاده میکنیم. همانطور که گفتیم، در اجرای نمای خشک به هیچ وجه از ملات استفاده نمیشود و اتصالات آن به صورت مکانیکی و فلزی است. در صورت استفاده از روش خشک ، دیگر این مشکل در نمای مدرن آجری وجود نخواهد داشت. معمولاً به صورت پایه آب می باشند که در ساختار خود دارای رنگدانه های مقاوم در برابر نور خورشید و کاملاً میکرونیزه شده است. بنابراین سنگی که برای طراحی نما استفاده می شود ، باید دارای ویژگی هایی از جمله مقاومت کششی و خمشی نسبتاً بالا و همچنین قابلیت صیقل و برش خوردن باشد .  Data was creat​ed by behsaznama Content Generator DEMO.

انواع نمای خشک

که دارای سبک معماری خاص خودشان هستند پرهیز شود. در این فایل بطور کامل معماری در اقلیم گرم و خشک بررسی می شود و در نهایت بعنوان مطالعه موردی، اقلیم و معماری یزد بررسی می شود. سبک متابولیسم یکی از سبک های معماری دوران مدرن است که برای بازسازی شهرها پس از جنگ جهانی دوم توسط معماران ژاپنی مطرح شد. این روش، مناسب نماهای مدرن و ساده است که مراحل اجرای این روش را در زیر میخوانید. در روش ویزیبل، هیچگونه شیاری در بدنه سرامیک ایجاد نمیشود و در نتیجه مطمئنتر است و سادهترین و ارزانترین روش اجرای سرامیک است. استفاده از سرامیک میتواند جلوهی ساختمان شما را چند برابر کند، اما این مصالح به جز جنبهی زیبایی، محاسن دیگری نیز دارد که در ادامه به آن میپردازیم، اما قبل از آن میخواهیم کمی با انواع و روشهای اجرای نمای سرامیک آشنا شویم. جالب اینکه قرارگیری موزه پارینه سنگی زاگرس و موزه خط و کتابت بر اهمیت این محل افزوده و بازدید از آن را در سفر به کرمانشاه اجتناب ناپذیر کرده اند.تکیه مزبور در گذشته مساحتی بالغ بر ۴۰۰۰ متر مربع داشت و فضای متعددی در چپ و راست در ورودی آن قرار گرفته بود.

روش ملاتی از روشهای رایجی است که از گذشته تا به امروز از آن برای ساختمانسازی استفاده میشده است؛ که میگفت معایب آن، باعث شده تا امروزه کمتر از این روش در ساختمانسازی استفاده شود. سرامیک خشک به روش اکستروژن تولید شده و از آن به عنوان یک مصالح نوین در صنعت ساخت و ساز استفاده میشود. برای آشنایی بیشتر با نمای سرامیک خشک، لازم است که آن را در قیاس با نمای ملاتی مورد بررسی قرار دهیم. در ساختمانسازی، نازککاری به منظور ایجاد عایق حرارتی، افزایش مقاومت در برابر هوازدگی و بهبود ظاهر سازه مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین نصب بسیار آسانی دارد اما بهتر است ، جهت افزایش زیبایی توسط متخصصان حفاظ نما انجام شود تا کار با کیفیتی را خدمت شما عزیزان ارائه کرده باشیم . علت اینکه توصیه میشود برای انتخاب سنگ برای این مناطق دقت بسیار شود، بارش بسیار و گاه بیوقفه در تمامی فصلهای سال مخصوصا در پاییز و زمستان است که این بارشها خود به همراه پوشش گیاهی و جنگلی وسیع باعث افزایش رطوبت و شرجیشدن هوا میشود. مقاومت بسیار بالایی در برابر خودرگی و دفرمه شدن دارند. روش اینویزیبل، تنها چیزی که شما در نمای ساختمان مشاهده میکنید، درزهای بین سرامیکها هستند؛ و سرامیک ۲ها بوسیلهی شیارهایی که در سطح آنها ایجاد شده، بر روی صفحات زیری خود نصب میشوند.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد بهساز نما لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید