اینستاگرامم در مورد اجرای نمای خشک چه چیزی می تواند به شما آموزش دهد

اجرای نمای کرتین وال، یکی از مدرن ترین نماهای مدرن در معماری ساختمان های امروزی می باشد. از مصالح به روز تری مانند سرامیک خشک پرسلانی، ورق کامپوزیت، کرتین وال ها و تایل تراکوتا و… به عنوان نمونه ورق کامپوزیت یکی از متریال هایی است که به عنوان نمای خشک در ساختمان ها موردد استفاده قرار می گیرد. در نصب نمای خشک سنگ ، که به عنوان سیستم مکانیکی اجرای نما نیز عنوان می شود ، از پیچ و مهره فلزی جاسازی شده برای هدف اتصال سنگ به نما استفاده می شود. نمای خشک ساختمان به نمایی گفته میشود که دوغاب و ملات سیمانی در ساخت آنها استفاده نمیشود و در آن برای اتصال پوشش نما به ساختمان، از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی استفاده میشود. سیستم نمای خشک بدون استفاده از ملات و دوغاب انجام می شود. این نمونه از نما که به عنوان پانل سیمانی از نوع الیاف دار نیز شناخته می شود می تواند در شکل ها و طرح های گوناگون مورد استفاده باشد و به صورت هوا خشک تولید و در دسترس نماکاران قرار می گیرد. سپری آلومینیومی که از شیت آلومینیوم تولید میشود و می تواند در راه اندازی درب و پنجره های آلومینیومی استفاده شود.

اجرای نمای خشک

غلتک های بعدی هم نورد میانی و نهایی را انجام داده و حالتِ T شکل سپری را ایجاد میکنند. در صورت نیاز به باز کردن قسمتی از نما و اجرای مجدد آن، این امر به سهولت قابل انجام است و حتی این امکان وجود دارد که نمای ساختمانی به طور کامل باز و جمع آوری شود و در جای دیگری مجدداً این نما اجرا شود. به این ترتیب که یک پره به صورت عمودی در بخش میانی یک ورق تسمه ای قرار گرفته و شکلی شبیه به حرف T لاتین ایجاد میکند. به ورق اصلی و به اصطلاح کفی سپری، بدنه و به پره ای که به صورت عمودی در میانه آن قرار گرفته، بال گفته میشود. پانل های بزرگ و کوچک این نما در بازار عرضه می شوند و از دو لایه ورق با جنس آلومینیوم تشکیل می شوند. سیستم نمای خشک از نظر اجرایی و با توجه به نوع قرارگیری اتصالات در کشور ما به دو دسته روش؛ نمایان و غیره نمایان دسته بندی می شود؛ که در ادامه توضیحی مختصر از هر یک را بیان خواهیم کرد تا شناخت دقیق تری درباره این نوع نما داشته باشید. اتصالات و چهارچوب نگهدارنده نیز نقش مهمی در تجهیزات نما خشک دارد. A​rt​icle w​as g᠎en erated  with G SA C​on tent​ Gener ator Dem᠎oversion .

سپری چه کاربردهایی در صنایع مختلف دارد؟

جهت اجرای نماهای خشک چهار مرحله اجرای اصلی وجود دارد که شامل اجرای عایق حرارتی، چهارچوب نگهدارنده یا شاسی کشی زیرکار، زیرسازی متناسب با نوع مصالح نازک کاری و در نهایت اجرای مصالح نما با اتصالات مناسب است. نورد گرم رایج ترین روش ساخت این محصولات به شمار میآید که محصول تولیدی در این روش هم از کیفیت بالایی برخوردار است. برای تولید سپری های نورد گرم هم مانند سایر مقاطع فولادی که با این روش ساخته میشوند، ابتدا ماده اولیه را درون کوره های حرارت دهی قرار میدهند. سپری چه کاربردهایی در صنایع مختلف دارد؟ سیستم نمای خشک نمایان: در سیستم نمای خشک مشهود یا نمایان قسمتی از بست هایی که برای نگه داشتن سرامیک استفاده می شوند، از بیرون ساختمان هم قابل مشاهده هستند. یکی دیگر که بیشتر در ساختمان های تجاری و اداری استفاده می شود آلومینیوم کامپوزیت می باشد که در صنعت نمای مدرن ساختمان به صورت گسترده ای از این نمونه نما استفاده می شود و می توان گفت که به خصوص در نمای تجاری ساختمان ها از این شیوه استفاده می شود. در طی سال های گذشته پیشرفت های بسیار زیادی در این خصوص انجام شده است. مصالح مورد استفاده در نما خشک چیست؟

Sins Of اجرای نمای خشک

خاک رس از یک تم مایه سرخ رنگ برخوردار است و ابتدا در هنر و مجسمه سازی مورد استفاده قرار می گرفت. این درحالی است که انواع نمای خشک آجرنما را میتوان در قالبهایی که برای آن تنظیم شده به صورت خیلی سریع چید و در نمای ساختمان به کار گرفت. در اغلب سیستمهای نمای خشک به منظور جلوگیری از ورود نم یا رطوبت به داخل ساختمان، یک فضای خالی تهویه بین نما و عایق ایجاد میکنند. سپس اسکلت نگهدارنده که از جنس چوب فولاد و یا آلومینیوم است را روی ساختمان نصب میکنند. در واقع این روش برای اولین بار در دنیا در دهه 70 میلادی در کشور آمریکا انجام شد و سپس در دهه 80 شمسی نیز در ایران برای اولین بار اجرا شد. در ایران نیز نحوه اجرای نمای خشک ساختمان برای اولین بار در دهه 70 مورد استفاده قرار گرفت. سیستم نمای خشک نوعی از نما است که در دهه هفتاد میلادی توسط مهندسین آمریکایی جهت برجهای بلند طراحی شد و در بیشتر ایالات این کشور مورد استفاده قرار گرفت و بعد از چندین سال به دلیل کاربرد بالا و منطبق بودن با استانداردهای جدید ساختمانی وارد ایران شد. ​Po​st w as g enerated with G SA Con​te nt G​en᠎erat᠎or DE᠎MO .

حقایق ناشناخته درباره اجرای نمای خشک توسط کارشناسان فاش شده است

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این کتاب لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید