این است یک سریع وسیله حل کردن یک مشکل با نمای خارجی ساختمان

این از راههای مختلفی به دست میآید مانند رویکردهای طراحی، پوستهای حفره و پنجرههای مکانیکی. شعارهای عدم استفاده از تزیین و بی پیرایگی مزید بر علت شده، پنجرههای سراسری را رواج داد… گسترش روز افزون استفاده از انواع مختلف نماهای ساختمانی و خطرات قابل توجه ناشی از عدم طراحی و اجرای مناسب این نماها باعث شده است تا تدوین ضوابط مرتبط، بیش از پیش اهمیت یابد. یادآور میشویم پیش از این در یک نشست خبری در تاریخ ۱۱ بهمن سال گذشته علیرضا جعفری سرپرست عمران شهرهای جدید، از تعیین متری ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به عنوان هزینههای ساخت و ساز نهضت ملی مسکن خبر داده بود که به نظر میرسد ارقام جدید اعلام شده از سوی سازمان نظام های ساختمانی کشور به ارقام تعیین شده توسط دولت نزدیکتر میشود. تقریبا یک تونل ۱۰۰۰ متری در داخل ساختمان این مکان وجود دارد که پر از تار عنکبوت بوده و شما باید با یک چراغقوه کل مسیر را طی کنید. به طور مثال برای ساختمان ­هایی که در بافت تاریخی شهری کویری قرار گرفته­اند بهتر است متریال سنتی مانند آجر که همخوانی بیشتری با بستر فضا دارد انتخاب شود.

چگونه نمای خارجی ساختمان بدست آوریم

چوبهای نرم ترموود شده، بافت زیبایی دارند. مصالحی که در نماهای شهرهای بزرگ و صنعتی که آلایندگی بالایی دارند، به کار میروند در مقایسه با مصالح کاربردی برای نمای شهرهای کوچک که هوای پاک دارند متفاوت است. بتن اکسپوز و پیش ساخته که به شکل پنل­ هایی صیقلی و زیبا طراحی می­ شوند؛ در اجرای نمای ساختمان کاربرد دارند نمای بتنی برای ساختمان­های مدرن بسیار مناسب است. از جمله ساختمان ها می توان به ساختمان های مسکونی، ساختمان های ویلایی، ساختمان های تجاری و اداری اشاره کرد که در ادامه در مورد نمای این نوع ساحتمان ها نیز صحبت خواهیم کرد. با توجه به تنوع اقلیمی و قرارگیری بخش قابل توجهی از کشور در مناطق دارای خطر لرزه ای بالا و باد شدید، طراحی نمای خارجی ساختمان ها برای انواع ترکیب های بارگذاری شامل باد و زلزله الزامی است. اجرای نمای ساختمان با استفاده از ملات: از جمله روش ­های سنتی و قدیمی اجرای نمای ساختمان است که در آن مصالح نما با استفاده از ملات به ساختمان نصب می­ شوند. تمام این موارد باعث شده تا سنگ ها به صورت گسترده در طراحی نما استفاده شوند. برخی از انواع ساختمان­ های ظاهری ساده و مینیمال دارند، با استفاده از متریالی مانند بتن و یا کامپوزیت می­توان نمای ساختمان را به صورت مینیمال طراحی کرد.

یکی از ویژگی­ های نمای ساختمان که در اولین قدم­ های طراحی و اجرا باید به آن توجه شود سبک طراحی نمای ساختمان است. هر یک از انواع طراحی سبک­ های نمای ساختمان بر اساس شکل و فرم و مصالح به کار رفته شناخته می­ شوند. دلیل علاقه مندی بیشتر افراد در بکارگیری هنر برق کاری در نمای ساختمان خود، به تاثیر شگفت انگیز برقکاری نما بر روی زیبایی و جلوه ساختمان و حتی منحصر به فرد شدن محله بر می گردد. آگاهی از ضوابط نمای ساختمان جزو ضروری ­ترین موارد برای هر طراح نما است. بایرامیکس بعد از اجرا بر روی نمای ساختمان و خشک شدن؛ ظاهری مانند سنگ تزئینی به خود می­ گیرد. این جزیره به دلیل آبوهوای گرمی که دارد در برخی از فصول سال گردشگران بیشتری را به خود جذب کرده و به دلیل تعداد زیاد گردشگران روزبهروز به اماکن تفریحی و دیدنی خود اضافه میکند. اما از سوی دیگر و مهمتر از آن، نمای هر ساختمان بسته به شرایط محیطی از جمله آب و هوا و بارهای مختلف وارد بر آن از جمله باد، طوفان، زلزله، سیل و ضربه شرایط ویژه ای را تجربه کرده و لازم است در برابر این شرایط پایدار بماند.

نمای خشک سرامیک

᠎Th​is article w as creat ed  by behsaznama C᠎ontent Gener at or DEMO.

همانطور که قبلا اشاره کردیم؛ نمای ساختمان علاوه بر زیبایی می ­تواند کارکرد عایق صدا و حرارت داشته باشد. نمای اتیکس که مخفف عبارت (External Thermal Insulation Composite System) است نوعی نمای عایق حرارت است. رنگهای نمای عایق رطوبت بیشتر مناسب آبوهوای مرطوب شمال کشور هستند. این نما اولینبار در کشور آلمان ابداع شد و بخاطر مزایا و کیفیت چشمگیر خود، مورد استقبال جهانی قرار گرفت. همچنین در کنار تدوین ضوابط طراحی، ارائه جزئیات اجرایی لازم نیز می تواند نقش قابل توجهی در ارتقای کیفیت ساخت و ساز کشور داشته باشد. دفتر معماری پلان کده بر آن است که کلیه ی طراحی ها را از مرحله ی طراحی پلان مسکونی”تجاری” اداری، طراحی نما به سبک مدرن و کلاسیک، طراحی دکوراسیون داخلی مسکونی “اداری” تجاری، طراحی پلان و نمای ویلا، بصورت اصولی طبق قواعد و ارکان صحیح معماری در “اسرع وقت با هزینه های مناسب توسط بهترین طراحان” به کارفرمایان بصورت حضوری و آنلاین در کلیه ی شهرهای ایران ارائه دهد، در این مقاله برآنیم که قبل از بررسی طراحی نمای رومی با تاریخچه و تعاریف معنایی در رابطه با نمای ساختمان آشنا شویم… نمای ساختمان مثل جعبه کادو می ماند درست مانند اولین نمایی که از یک چیز مهم دیده می شود.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از این مطلب ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید