بحث بر سر اجرای نمای خشک

مقایسه قیمت آجر نما با هزینه های مواد دیگر ساختمان می تواند در ابتدا گیج کننده به نظر برسد. بتن، مادهای حساس در مواجهه با مواد شیمیایی، نمکهای قلیایی یا چرخه ذوب و انجماد است. اجرای نمای ساختمان با استفاده از ملات: از جمله روش ­های سنتی و قدیمی اجرای نمای ساختمان است که در آن مصالح نما با استفاده از ملات به ساختمان نصب می­ شوند. نمای ساختمان مانند کارهای ساختمانی دیگر به صورت خشک و یا با استفاده از ملات اجرا می­شود. در غیر این صورت ممکن است نمای آجری ساختمان آسیب ببیند. چرا که اگر طراحی و اجرای نما به درستی صورت نگیرد، مقاومت زیادی نخواهد داشت و ممکن است باعث آسیب و خسارت شود. اگر به دنبال نمای ساختمان با طرح ­های سنتی هستید که نشانی از هویت ایرانی دارند، نمای آجری مناسب است. اجرای نمای ساختمان کاری تخصصی است که افراد حرفه ­ای را می طلبد. البته باید به این موضوع توجه داشت که هر چه مصالح رویه در ابعاد بزرگتری استفاده شود، میزان هزینه مصالح زیرسازی کاهش می یابد. به همین دلیل باید بدانید که میزان رطوبت هوا در این مناطق زیاد است. طراحی و اجرای نمای ساختمان با توجه به شرایط اقلیمی، فرهنگ منطقه، سلیقه کارفرما، متریال به کار رفته و میزان بودجه انتخاب می­ شود. This con᠎te nt h as been ​done with the help of ​GS᠎A  Co᠎nten t  Genera to r DEMO᠎.

بارش در این مناطق، در اکثر مواقع به صورت برف میباشد.

با وجود مزایا بیشماری که اجرای نمای خشک دارد، همه پروژه ها نمی توانند از سیستم های نمای خشک استفاده کنند، زیرا تجهیزات زیرساختی از مواد گران تری مانند آلومینیوم و فولاد ساخته شده اند که اجزای ساختمانی گران تری نسبت به مصالح ساختمانی مورد نیاز برای سایر نماها هستند. از آن­جا که دمای هوا و تابش آفتاب تواماً در شرایط گرمایی هوای داخل ساختمان تاثیر می گذارند، برای استفاده مطلوب از نور خورشید در ساختمان، باید تاثیر گرمایی نور خورشید مورد توجه قرار گرفته و تاثیر کلی از نظر تغییر دمای هوای داخل نسبت به منطقه آسایش در نظر گرفته شود. این روش هزینه کمتری نسبت به اجرای نمای ساختمان خشک دارد. این قطعات به صورت پیش ساخته و در اندازه، طرح و رنگ­های مختلف قابل سفارش و اجرا هستند. بارش در این مناطق، در اکثر مواقع به صورت برف میباشد. آجر نما نسوز از جمله مصالح پرکاربردی به شمار می رود که می تواند هم به صورت دستی یا سنتی و هم توسط خطوط تولید صنعتی در بازار فروش عرضه شود. همچنین مواد نسوز اساسی ، از جمله منیزیا ، دولوما و اسپینل ، اغلب با کربن و گرافیت ترکیب می شوند و در محیط های بسیار اساسی استفاده می شوند. Da ta w as c reat ed by behsaznama C᠎ontent Gene᠎rator ​DEMO!

وجه تمایز پنل بتن اکسپوز با محصولاتی مانند سرامیک های مخصوص نما در طبیعی بودن آن است. این نوع نمای ساختمان بیشتر برای دیوارهای کناری ساختمان استفاده می­ شود و اگر به دنبال زیبایی نمای روبروی ساختمان هستید، بهتر است به نمای دیگری فکر کنید. اگر به دنبال اجرای نمای ساختمان سبک هستید؛ این متریال می ­تواند مناسب باشد. همانطور که قبلا اشاره کردیم؛ نمای ساختمان علاوه بر زیبایی می ­تواند کارکرد عایق صدا و حرارت داشته باشد. عبور رودخانهای کوچک و وجود چشمههای پرآب، طراوت و زیبایی خاصی به این مسیر پرطرفدار طبیعتگردی بخشیده است. سبک هایی که تا این چند سال گذشته هم شاید کسی زیاد به آن نگاهی نداشت ولی با تغییرات عمده ای که روی این متریال رخ داده است امروزه متریال هایی وجود دارد که می تواند به عالی ترین شکل ممکن نمای محیط را زیبایی دو چندان به وجود بیاورد، چه برای آن شخصی که در محیط ویلا در حال زندگی کردن است، چه برای عابران و چه برای دوستان و اشنایانی که وارد این ویلا می شوند همه و همه برای حفظ ابرو و نیز بالا نگه داشتن زیبایی ویلا اقدامات لازم را انجام می دهند.

نمای ساختمان یکی از پررنگ ترین بخش های اجرایی برای احداث یک بنا می باشد که عوامل متعددی همچون شیکی ، مدرنیته ، آرامش ، عایق صوتی و حرارتی و ایمنی را در بر می گیرد و مانع از اتلاف انرژی در یک ساختمان می شود . همچنین یک محفظه هوا بین دیوار سازه و نما بوجود می آید که این هوا از ورود هوای خارجی به داخل ساختمان و بالعکس جلوگیری خواهد کرد. این روزها بتن در بخش­ های مختلف ساختمان کاربرد پیدا کرده است از ساخت پی و سازه تا نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی. پی وی سی را می ­توان یکی از متریال­ های نوین برای طراحی و اجرای نمای دانست. این نوع متریال، چندین سال است که برای انواع نماها به خصوص اجرای نمای ساختمان ویلایی مورد استفاده قرار می­ گیرد. از معروفترین انواع نمای کلاسیک نمای رومی ساختمان است که در طی چندین سال اخیر به دلیل وزن بالا، اجرای آن ممنوع شده است. قابل ذکر است نمای کامپوزیت دوام پایینی داشته و قیمت خرید بسیار بالایی را دارد. نورپردازی ساختمان با نمای کلاسیک این روزها بسیار متداول شده است. یکی از دلایل دیگر طراحی و اجرای نمای ساختمان این است که تاثیر زیادی بر فضا و مبلمان شهری مشهد دارد.

مرگ طراح و مجری نمای خشک و نحوه اجتناب از آن

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نمای خشک لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید