برای اطلاع از اجرای بتن اکسپوز چه کاری باید انجام دهید قبل از اینکه پشت سر بمانید

نمای خشک در واقع قرار دادن مواد خشک بر روی دیوار ساختمان به منظور ایجاد نما می باشد. البته باید به این نکته توجه داشت که انتخاب نوع سنگ بستگی به بودجه اجرایی و ساختمانسازی دارد. در طراحی نما و اجرای نمای خشک به اصطلاح دست شما در انتخاب مصالح باز می باشد و می توانید هر نوع مصالحی قابل استفاده برای طراحی نما و طراحی داخلی بنا را در هر اندازه و ابعادی از ضخامت ۵ تا ۵۰ میلیمتر استفاده نمایید از مصالح پرکاربرد و رایج در اجرای این نما می توان به ورق کامپوزیت ، سرامیک خشک پرسلانی و غیره اشاره کرد . همچنین ظاهر موج دار زیبایی به ساختمان بخشیده است. نوع سیستم مکانیکی مورد نیاز بدلیل بالا بودن رطوبت هوا و بدلیل گرمای شدید و هوا کولر گازی یا سیستم تهویه مطبوع و در سایر زیر گروههای این پهنه اقلیمی کولر آبی است.در هر صورت بهرهگیری از انرژی خورشیدی ، کاهش اتلاف حرارت ساختمان و جلوگیری از تاثیر هوای گرم خارج و تابش شدید آفتاب بر ساختمان از اهداف عمده طراحی اقلیمی در این پهنه اقلیمی است. یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در انتخاب نوع نما، میزان بودجه است. با توجه به اینکه نمای ساختمان در مقابل عوامل جوی قرار می گیرد در انتخاب مصالح برای نما سازی باید دقت شود تا نمای ساخته شده در مقابل عوامل جوی مقاوم بوده و زیبایی لازم را داشته باشد.  Post has ᠎been generated by G​SA  Cont ent  Genera tor DEMO!

اجرای نمای خشک سنگ چیست؟}

با توجه به اینکه در شهرهای گرمسیری میزان تابش نور خورشید بسیار شدید است، انتقال گرما و حرارت از بیرون به داخل ساختمان به سرعت انجام میشود. سیستم نمای خشک نمایان: در سیستم نمای خشک مشهود یا نمایان قسمتی از بست هایی که برای نگه داشتن سرامیک استفاده می شوند، از بیرون ساختمان هم قابل مشاهده هستند. همچنین نمای ساختمان در مناطق سردسیر به لحاظ میزان مقاومت در برابر یخزدگی یا عایق بودن نسبت به سرما و گرما با نمای قابل کاربرد در مناطق گرمسیر متفاوت میباشد. طبق بررسیهای انجام شده رنگ سنگ نما تا میزان قابل توجهی در جذب گرمای نور خورشید تاثیر دارد. این تنوع اقلیم و شرایط آبوهوایی تاثیر مستقیم در سبک زندگی ساکنین مناطق گذاشته است. البته این نیاز معمولا تحت الشعاع تاثیر باد و سرمای ناشی از وزش آن بر ساختمان قرار می گیرد و در مجموع سعی شده سطح خارجی در حدافل ممکن نگه داشته شود.

آجرها در حالت یخ زده ظاهر می شوند، که بعد دیگری به نمای خارجی ساختمان می بخشد. که مربوط به پوسته خارجی می باشد، متوجه خود ساختمان نمی شود. ترکیبات آن ها دارای ماده ی چسبنده ای به نام پلیمر آکریلیک است و پس از آنکه روی سطح مورد نظر خشک شدند یک فیلم (film) یا لایه ی نسبتاً ضخیم و استانداردی را تشکیل می دهند که از لایه های زیرین در برابر بارش های مکرر باران محافظت می کنند. بنابراین نمای مدرن کرتین وال غیر سازه ای هستند و فقط برای محافظت از ساختمان در برابر عناصر محیطی کار می کنند. تمامی این مزایا باعث صرفه جویی در هزینه هایی چون خدمات و غیره می شود، بنابراین نماهای بتنی یکی از ارزان ترین نما ها به حساب می آیند. در بخش بعدی با اجرای بتن اکسپوز با ملات رو به رو می شویم به این معنی که در بعضی از پروژه ها مخصوصا نما کاری باید حتما از ترکیب ملات با هم استفاده شود چرا که ما افتاب را در طول روز داریم در فصل زمستان باد و برف را داریم که سایش روی کار ایجاد خواهد کرد و همچنین در شهرهای صنعتی ما شاهده بارش باران اسیدی هستیم بنابراین این اجرای بتن اکسپوز با ملات را در این بخش به شدت تاکید میکنیم.

روش دیگر این است که سنگ را به صورت خشک و مکانیکی بدون ملات سنگ به ساختمان پیچ و بلاک کنیم. فاصله سنگ از دیوار ۳ سانتی متر و ملات مصرفی ماسه سیمان است. 5. برای دوغاب این نوع نما، باید از ماسه شسته استفاده کرد. شما میتوانید بهترین سنگ برای نمای ساختمان را با توجه به سبک نما، سلیقه و بودجه شخصی از این مجموعه خریداری کنید. طراحی نمای ساختمان یک طبقه شامل ویلایی روستایی ایرانی در سبک های کلاسیک و مدرن به همراه عکس از نمای ساختمان های یک طبقه. یکی از مهمترین ویژگیهایی که در سبک معماری مناطق گرمسیر دیده میشود، ساخت بناهایی با قابلیت حفظ سرمای داخل ساختمان است. عموما برای ساختمانهای مناطق گرمسیر سنگهایی را انتخاب میکنند که یک عایق قوی در برابر نفوذ گرما و نور خورشید به داخل باشد. با توجه به شدت تشعشات نور خورشید باید سنگهایی را انتخاب کنید که به مرور زمان دچار رنگ پریدگی و آسیب نشوند. یکی از مهمترین نکاتی که در انتخاب بهترین سنگ نما برای مناطق گرمسیر باید در نظر داشته باشیم رنگ سنگ و مصالح است.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد شرکتهای نمای خشک در تهران بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید