برخی از افراد با نمای خشک آجری اکسل می کنند و برخی نه – شما کدام یک هستید؟

تا حدودی همه شما با سبک های مختلف در طراحی نما ساختمان آشنا هستید، اما برای این که هریک از این سبک ها را همراه با ویژگی ها و عناصر و المان هایشان دقیق تر بشناسید، در ادامه به طور خلاصه هر یک از این سبک ها را شرح خواهیم داد. معماری زیستتقلید (Biomimetics) از فرمهای انسانی و حیوانی در معماری بهره میبرد که نمونه شاخص آن ساختمان Hemisfèric در والنسیای اسپانیا با طراحی سانتیاگو کالاتراوا به شکل یک چشم غولپیکر است. سبک معماری ارگانیک از فرمهای طبیعی الگو میگیرد و به دنبال استفاده از مصالح هر چه طبیعیتر و مبلمان دستساخته است. هر چند از میانه قرن بیستم سبک ارگانیک فرمهای خاصتری پیدا کرد. طراحی مدرن با وجود این که خاص است، اما محدودیتی خیلی زیادی در آن وجود ندارد و به همین دلیل امکان ندارد که ویلاهای طراحی شده بر اساس این سبک ظاهرهای خیلی شبیه به هم پیدا کنند.

سرامیک خشک دقیقا همین ویژگی را دارد. درباره اجرای نما بپرسید|راز اجرای نما در سهگام ساده آشکار شد.|8 روز تا افزایش روشی که شما اجرای نما}

کاهش زمان اجرا: اجرای نمای خشک ساختمان مانند نمای خشک آجری به دلیل عدم استفاده از ملات، فعالیت همزمان چند گروه نصاب و استفاده از ابزارهای پیشرفته و صنعتی تا 50% کاهش پیدا میکند. این نوع معماری به دنبال شکستن یکنواختی خطوط نماهای کلاسیک از طریق عدم تقارن و فرم های منحنی و آزاد است. نمای سرامیک خشک امروزه به عنوان جدیدترین نمای ساختمان ها شناخته می شود و سرامیک خشک از آن دست مصالح جدید و نوینی می باشد که در صنعت سازه و ساختمان ظهور کرده و زمینه ساز تحولی عظیم در صنعت سازه و ساختمان شده است. سرامیک خشک دقیقا همین ویژگی را دارد. آجر قابلیت جذب آب بالایی دارد و در هنگام نصب بر روی نما نیز به دلیل ترکیب آب با ملات سیمان نمک را به خود جذب میکند و باعث ایجاد شوره و سفیدک بر روی سطح میشوند. آجرهای استفاده شده در مناطق شمالی و مرطوب باید کمترین میزان جذب آب را داشته باشند تا دچار آسیب های ثانویه ساختمان نشوند، بنابراین بهترین نمونه آجر نسوز در مناطق معتدل باید ویژگی های خاص و منحصر به فرد خودش را داشته باشد.

این مجموعه در راستای ارائه بهترین خدمات ساختمانی و بازسازی ساختمان، تیمی با تجربه و با دانش از مهندسین را در اختیار دارد. یکی از بهترین روشهای جلوگیری از هدر رفت انرژی و کاهش مصرف گاز، استفاده از روشهای علمی در ساخت ساختمانها است. ۲- تولید انرژی بدون کربن: در سبک معماری پایدار از روشهایی مانند پنلهای فتوولتاییک و توربینهای بادی برای تولید انرژی الکتریکی و گرمایی بدون کربن استفاده میشود. سبک متابولیسم رویکرد مکانیکی به طراحی شهری را نمیپسندد و به دنبال انعطاف بیشتری و قابلیت جابجایی واحدهای ساختمانی است. ۱- پس از طراحی المان های نما، بر اساس طرح به دست آمده براکت ها به وسیله بست های مکانیکی به دیوار پشتیبان متصل می شوند. شرکت آلوم کاردینه (آلوکد) با بهره گیری از مهندسان و مجریان کارآزموده و ماهرآماده همکاری و خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. در صورت اصولی اجرا نشدن این نما، می تواند با وارد شدن نیروی کمی حوادث و زیان های جبران ناپذیری را به بار آورد؛ به همین منظور به نیروی ماهر و باتجربه در این زمینه نیاز است که به دلیل جدید بودن این روش افراد با تجربه در این زمینه محدود می باشند و حتما باید با شرکت های معتبر مشاوره صورت پذیرد. ​C​ontent was created wi th behsaznama Content  Gener ator ​DE​MO !

تجهیزات نمای خشک

از واژۀ facade مشتق شده خود به معنای “صورت” یا “نما” است. روش کار به این صورت است که با استفاده از ابر یا اسفنج سطح شیشه را به طور کامل با مواد شوینده شستشو می کنیم و با تی لاستیکی و قسمت ابرویی شیشه پا کن آب باقی مانده روی شیشه را پاک می کنیم. ۵- در مناطق معتدل، قسمت های غربی ساختمان باید ازمصالح سنگین باظرفیت حرارتی زیاد ساخته شود تا ازانتقال حرارت ناشی از تابش آفتاب بعد از ظهر به داخل ساختمان جلوگیری کنند. اگر به ساختمان های در سطح شهر با دقت نگاه کنید، خواهید دید که هر یک از آن ها در عین یکپارچه بودن داری طرح و سبک متفاوتی می باشند. از نمونههای موفق این سبک نمای متحرک و هوشمند برجهای Al Bahar Towers در نحوه نصب نمای خشک ابوظبی هستند. دراجرای نمای خشک امکان طراحی و سفارش مصالح مورد استفاده وجود داشته بنابراین از تولید ضایعات جلوگیری می شود. بر خلاف نماهای خشک که گفتیم شرکتهایی هستند که مسئولیت طراحی تا اجرای این نماها را برعهده گرفته و تقریباً در این نماها جای نگرانی نداریم، در نمای تر با توجه به مشخص نبودن وزن نما که یکی از آیتم های مهم در طراحی شاسی این نماهاست ، مهندسین طراح سازه به این بخش ورود نکرده و دتایل خاصی را همراه طرح نمای مصوب ارائه نمی کنند .

دیدگاهتان را بنویسید