برخی از مردم اکسل در اجرای نمای خشک و چند نکنید – شما کدام یک هستید؟

نسبت به خود مصالح بیرونی نما و بخش سفت کاری موجود ، می بینیم که با گذشت زمان نه چندان طولانی، سنگها جدا شده و حتی اسکوپ های سیمی نیز از افتادن آنها جلوگیری نمی کند. با اندکی تأمل درمی یابیم که اجرای نما به روش خشک می تواند تا ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روشهای سنتی با امکان فعال نمودن چندین جبهه کاری بطور همزمان در بخشهای بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرا افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از اکیپ های آموزش دیده بجای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آموزش لازم در روشهای قدیمی و سنتی و همچنین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی در انجام کارها در روشهای مدرن ضمن تأثیر مستقیمی که بر زمان اجرا و جلوگیری از دوباره کاری های احتمالی خواهند داشت قطعاً در افزایش کیفیت اجرا نیز تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. Po᠎st w᠎as c reated by behsaznama Con tent ᠎Gene᠎rato r ​DEMO​!

اجرای نمای خشک

در این روش ها گیره های فلزی نگهدارنده بر روی پروفیل های فلزی قرار می گیرند, منبع اما پس از اتصال سنگ به گیره بر روی سطح کار نمایان می شوند. برای اتصال المان های مخصوصی که در این سیستم به کار میروند، از تجهیزات فلزی مانند ریل استفاده میشود صنعت نمای خشک امروزه زیبایی و نوع طراحی نماهای ساختمان نشان دهنده رتبه کاری، نوع فعالیت و حتی طرز فکر، ایده ها و نقطه نظرات مدیران آن مؤسسه و سازمان می باشد. نوع اتصال زیرسازی به نما باید کاملا کنترل گردد و از محکم بودن آن اطمینان حاصل کرد. قالب ها بار فرهنگی دارند وقتی شما قالبی را از برنامه ای بگیرید باید ملاحظات فرهنگی آن را داشته باشید و در نظر بگیرید، برنامه ای که قالب را از آن الهام گرفتیم از روی چه دیدگاهی شکل گرفته است و اگر در کشور ما پیاده شود، چه دیدگاهی را منعکس می کند. برای مثال سرامیک های پرسلانی، جذب آب بسیار پایینی و حداکثر تا 0.5 درصد دارند که به همین دلیل هم چسبندگی ملات ماسه سیمان به این نوع از مصالح در حد صفر است. نمای سنگ در ساختمان، از نماهای بسیار پر طرفدار و پر کاربرد می باشد. از مهم ترین و اصلی ترین مزایا و ویژگی هایی که سیستم نمای خشک می تواند برای ما به ارمغان بیاورد می توانیم به کاهش زمان اجرای کار نسبت به سایر انواع نما اشاره داشته باشیم. This  da᠎ta was c​reat​ed by behsaznama Content Gene​rator DE MO​.

فاوتون نیز در گروه سیستم های نمایان قرار دارد و اجرای آن برای سرامیک هایی با ضخامت 8 تا 12 سانتیمتر گزینه ایده آلی به شمار می رود. نماهای تر بعد از 10 تا 15 سال نیازمند تخریب و بازسازی هستند، اما عمر مفید انواع نمای خشک به 50 سال هم میرسد. شرکت زیباآشیان صنعت، پیشرو در صنعت نمای ساختمان، به منظورایجاد سهولت در دسترسی به پروفیل ها و یراق آلات مختلف در این صنعت و عرضه و توزیع آنها، اقدام به تولید انواع قطعات فلزی از جنس آلومینیوم، فولاد و گالوانیزه نموده است که مورد استفاده در اجرای انواع سیستم های نصب نمای خشک با متریال های مختلف از قبیل سنگ، سرامیک، شیشه، آجر، سفال و … این قطعات از جنس استیل 304 و ضد زنگ بوده و مقاومت بالایی در برابر فشار و همچنین تماس با مواد خورنده دارند. ۴- این نوع سرامیک خشک پرسلانی دارای قطعات مخصوص برای کنج ها ، کف پنجره ها و فلاشینگ های ساختمان است که ظرافت زیاد به نمای تمام شده و قابلیت رگلاژ و آب بندی بالا را به محصول می دهد.

چرا شما هرگز یک اجرای نمای خشک را نمی بینید که واقعا کار می کند

هماهنگی رفتار مصالح در مقابل تغییرات دمایی سال هاست که اجرای نما در داخل و خارج ساختمان توسط افراد فاقد آموزش های لازم با ملات ماسه و سیمان صورت می گیرد که جدای از تحمیل وزن بالایی به ساختمان که با توجه به اهمیت مقاوم بودن ساختمان ها در برابر نیروی زلزله و رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمان ها با توجه به متفاوت بودن ضریب انتقال حرارتی و همچنین متفاوت بودن میزان انبساط و انقباض بخش ملات پشت سنگ یا سرامیک و … نیروی زلزله خواهد داشت و اگر در ابتدای طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت نهایی نیز تأثیر کاهنده مهمی باقی خواهد گذاشت. برای اجرای نماهای دوغابی صرف می شود بعد از اتمام کار ساختمان، باید بصورت کامل آن را مستهلک شده تلقی کرد .

دیدگاهتان را بنویسید