به‌هیچ‌وجه تحمل از اجرای نما یک بار دیگر

رابطه بین مدل ساختمان و نما کاملا مشهود است. انتخاب متریال جدید و بروز، به ساختمان شما ارزش و اعتبار می بخشد. متاسفانه شاید در برخی از کارخانجات برش سنگ عملیات سورت، صیقل و برش سنگ به دقت انجام نشود و بعد از مدتی هزینههای ناشی از تعمیرات یا تعویض سنگ نما به شما تحمیل شود. شاید ویژگیهایی مانند رنگ، استحکام و مقاومت و میزان انتقال حرارت در سنگ نمای شهرهای گرم و بیابانی مهم باشد. برای مثال نمای یک ساختمان در شهرهای گرم و کویری که معرف ویژگیهای ظاهری و داخلی و کیفیت آن بنا است باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟ از دیگر مشکلات ایجاد شده در اثر تابش مستقیم بر نمای بیرونی یک ساختمان، خشک شدن گل موجود در آجرها و سنگهای استفاده شده در آن و همچنین آب موجود در ملاتی است که در هنگام متصل نمودن آنها به نمای ساختمان استفاده شده است، که نتیجهی این امر ریزش مصالح ساختمانی و بروز خسارات جانی و مالی خواهد بود. اگر می خواهید ساختمان شما در بین ساختمان های اطراف تک باشد، برای اجرای نمای لوکس از سنگ رومی استفاده کنید.

متریال نمای خشک

Th is po᠎st was  done ​with the ᠎help ᠎of behsaznama C ontent Gen erator Dem oversi​on.

نمای خشک فایبرسمنت

چوب پلاست: این متریال یکی از جدیدترین مصالحی است که در نمای ساختمان ها به کار می رود. بنابراین بهتر است از بروزترین و جدیدترین مصالح در نمای ساختمان استفاده کنید. توصیه ما در زمینه طراحی نمای ساختمان مشورت با طراحان حرفه ایی ست. همانطور که میدانید در طراحی و ساخت یک ساختمان، نمای آن بسیار حائز اهمیت است. با توجه به اینکه در شهرهای گرمسیری میزان تابش نور خورشید بسیار شدید است، انتقال گرما و حرارت از بیرون به داخل ساختمان به سرعت انجام میشود. یکی از مهمترین ویژگیهایی که در سبک معماری مناطق گرمسیر دیده میشود، ساخت بناهایی با قابلیت حفظ سرمای داخل ساختمان است. در داخل خانه چند طبقه، از طریق حیاط های باز و کف شیشه به هم متصل می شوند. اما درب و پنجره ی استفاده از ترمال بریک، به عنوان یک مانع عمل کرده و باعث کاهش رسانش گرما از طریق قاب آلومینیومی میشود. تنپوش آنان در گذشته شامل پیراهن دورچین (پاچین)، پیراهن راسته، شلوار قردار، شلیته، جلیقه، آرخالق و تمون بود که از پارچههای ساده و گاه گلدار برای تهیه آنها استفاده میشد. همچنین باید سنگهایی را تهیه کنید که در برابر انقباض و انبساط ناشی از تغیر دما در طول شبانهروز مقاوم باشد.

Th is po st has ᠎be en  do​ne  wi th the help of behsaznama  Con᠎tent Gener​ator ᠎DE​MO.

اما نکته مهمتر تهیه سنگ باکیفیت از کارخانجات معتبر است. در هنگام خرید همچنین می توان به این نکته توجه کرد و سنگی را برای نما انتخاب کرد که نیازی به اسکوپ گذاری نداشته باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی این نکته بپردازیم که چرا طراحی نما از اهمیت بسیار بالایی در روند ساخت یک ساختمان برخوردار است و مانند طراحی داخلی، باید به آن توجه شود. خوشبختانه این رنگها به اندازه کافی زیبایی دارند و با رعایت استاندارد ابعاد سنگ نما، باعث از بین رفتن جلوه نمای ساختمان نمیشوند. برای انتخاب ابعاد مناسب باید به زیبایی شناسی طرح، عرض دیوار، تناسب چیدمان سقف و کف با دیوار توجه کرد. طی سالهای اخیر اجرای نمای سرامیک خشک در چرخه معماری پیشرفته مورد توجه قرار گرفت. سنگ نما باید فاقد شیار، ترک، درزهای باز، حفره یا دیگر نقصهایی که احتمال دارد به انسجام ساختاري آن در زمینه استفاده مورد نظر آسیب وارد کند، باشد. با توجه به شدت تشعشات نور خورشید باید سنگهایی را انتخاب کنید که به مرور زمان دچار رنگ پریدگی و آسیب نشوند. البته توجه داشته باشید برخی از مصالح خیلی زود دمده شده و جذابیت خود را از دست می دهد. در مطلب بعدی بتن با ما همراه باشید تا راه کار های ارزان تر استفاده از آن را در منزلتان بیاموزید.

سنگ مرمر جزو سنگهای گرانقیمت ساختمانسازی محسوب میشود و به همین دلیل همه معماران از آن استفاده نمیکنند. همچنین وجود خلل و فرج درون سنگهای تراورتن باعث میشود تا در انقباضات و انبساط هوایی دچار ترک و شکستگی نشوند. استفاده از برخی از سنگهای طبیعی مانند انواع سنگ مرمر در نمای ساختمان باعث میشود تا خانههای شهرهای گرم کمتر به سیستمهای سرمایشی نیاز داشته باشند. استفاده از متریال های ضد حریق مثل ورق های کامپوزیت و بتن اکسپوز می تواند به ضد حریق شدن نمای ساختمان کمک کند. بهتر است در زمان انتخاب نوع مصالح، از مصالحی استفاده کنید که علاوه بر بروز بودن خیلی زود جذابیت خود را از دست ندهد. سرامیک از زمان های گذشته در ساخت لوازم و کف پوش استفاده می شد. استفاده از مصالحی با وزن کمتر میتواند در مقاوم سازی ساختمان در مقابل زلزله تاثیر گذار باشد. در ساختمان های تجاری و ساختمان های چند طبقه و ساختمان های استراتژیک توجه به این موضوع دارای اهمیت است.

ده راه‌های موثر برای دریافت بیشتر از مصالح نمای خشک

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه اجرای نمای سرامیک خشک لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید