به‌هیچ‌وجه تحمل از نمای خشک یک بار دیگر

در نما به شیوه خشک از اجزا و متریال مختلفی استفاده میشود. در روش مرحله ای که بیشتر برای ساختمان های با ارتفاع زیاد کاربرد دارد، سطح نما به بخش های مختلفی تقسیم می شود. با قالب بندی بتن اکسپوز می توان طرح های متنوع و مدرن و اشکال و نقوش مختلفی ایجاد کرد و به این ترتیب جلوه زیبا و خاصی به آن بخشید. توانایی آن در قالب، برش و مشت تقریباً به هر شکلی، توانایی ایجاد فضاهای کاربردی و زیبا را به معماران و مهندسان می دهد. به منظور دستیابی به طرح های مختلف از بتن اکسپوز ، باید قالب های آن را در طرح های مد نظر نمای سنگ ساخت. این مسئله به خصوص هنگام استفاده از آن در نما اهمیت ویژه ای دارد. ممکن است برای بسیاری این حالت خوشایند باشد اما عده ای هم سلیقه متفاوتی داشته باشند. برای ایجاد راه پله با آن می توان هم از قطعات پیش ساخته بتنی استفاده نمود و هم در محل پروژه اقدام به بتن ریزی کرد. در واقع به دلیل اینکه از این نوع بتن برای نما استفاده می شود ترکیبات آن تا حدودی با بتن معمولی متفاوت است.

نمای خشک فلزی

به دلیل وجود سوراخ در ضخامت سرامیک، خاصیت عایق بندی بهتری دارند. این در حالی است که رنگ های روشن این مزیت را دارند که به بازتاب حرارت خورشید از سطح ساختمان کمک بسیاری کنند و یا حداقل جاذب خوبی برای این نور نباشند. در روش قالب پیش ساخته ، در محل کارگاه یا کارخانه بتن ، قطعات بتون اکسپوز در ابعاد و طرح های استاندارد تهیه و سپس به محل پروژه انتقال می یابد. در کانسپت این پروژه سعی شده از خانه های اسکیمویی که نمونه بارزی از ساختمان ایده آل یک کودک است ایده گرفته شود. سپس در محل پروژه با استفاده از ملات مناسب، این تایل یا پنل ها نصب می گردند. بتون اکسپوز در برابر حریق و یخ زدگی مقاوم است. مقاوم نبوده و دچار تغییر رنگ میشن. امروزه سنگ های مصنوعی نیز وجود دارند که هیچ تفاوتی به لحاظ طرح و رنگ با سنگ های مصنوعی ندارند و چه بسا در نگاه اول شما نتوانید تشخیص دهید نمای مقابل از سنگ طبیعی است یا از سنگ مصنوعی. برای ساخت بتن اکسپوز مقدار معینی از سیمان ، آب ، دانه های سنگ و برخی الیاف طبیعی یا پلیمری جهت افزایش استحکام بتون ترکیب می گردد.

مورد علاقه نمای خشک منابع برای 2023

پس از ساخت قالب اقدام به بتن ریزی می نمایند. در طی سال های پیش در صنعت ساخت کاشی و سرامیک، پیشرفت های زیادی حاصل شده است. سنگ های مرمریت با ساب و براقیت فوق العاده در سطح خود می تواند در کنار سنگ پله یا کف فرش مشابه در داخل ساختمان یک ترکیب زیبا را خلق کند و یا با استفاده از سنگ گرانیت یکی از محکم ترین و ماندگارترین مصالح جهان هستی را برای زیبا سازی ساختمان خود از آن خود کنیم. خلل موجود در سطح سنگ برای نصب بسیار مناسب می باشد، زیرا ملات ماسه سیمان پشت سنگ به داخل این سوراخ ها نفوذ نموده و مانع جدا شدن آن از نما میگردد. 3. پانلهاي سرامیکی با ابعاد استاندارد که توسط بستها مهار میشوند بستهای آلومینیومی در حفرههای قطعات قائم آلومینیومی کار گذاشته میشود و از درز بند برای جلوگیری نفوذ هوا به پشت سرامیکها استفاده میشود. علاوه بر این باید از نفوذ آب به لایه های زیرین جلوگیری نمایند. برای اجرای بتن اکسپوز کف معمولاً از تایل های به شکل مربعی به ضلع ۲۰ سانتی متر و با سطح غیر صاف برای سهولت پیاده روی استفاده می شود. سنگی که در اجرای نمای خشک به کار برده می شود بایستی ضخامت بیشتری نسبت به سنگ های اجرا شده به روش با ملات (تر)داشته باشد.

حداکثر ابعاد ساخت نمای خشک به صورت پنلی

لذا پس از بررسی، مطالعات و شبیه سازی های انجام شده نشان داد که پوسته ی نمای چنین ساختمان هایی به داشتن مشکلاتی از قبیل آسایش حرارتی، تهویه طبیعی و خیرگی شناخته می شوند. ظاهر این بتن بسیار مهم است، چون پس از نصب پنل های این بتن ، از پوشش یا مصالح دیگری استفاده نمی شود. علاوه بر طرح های پیش ساخته می توان از قالب های با طرح های خلاقانه برای ایجاد فضایی مجلل و مدرن استفاده کرد. ابعاد قالب های مربعی در ابعاد ۲۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰، ۷۰، ۸۰، ۹۰، ۱۰۰ و ۱۲۰ سانتی متر موجود می باشد. سرامیک ها که ساخته دست انسان ها هست دارای تنوع رنگ های متنوعی است و اغلب به صورت رنگ های یکدست و ترکیب آنها در یک نما، زیبایی خود را به رخ می کشند. در هر صورت طرح اختلاط بتن عملیاتی است فنی، محاسباتی، آزمایشگاهی و کارگاهی که تجربه، بسیار در آن تاثیر دارد.

نمای اقلیم گرم و خشک

Conte nt w᠎as cre᠎ated ​by G​SA Con᠎tent Generat​or DE MO᠎.

دیدگاهتان را بنویسید