به اجرای نما فکر می کنید؟ 3 دلیلی که چرا زمان توقف فرا رسیده است!

همان طور که اشاره شد، ملات سیمانی در این نوع نما با زیرساخت فولادی و دیتیل های فلزی از قبیل براکت آلومینیومی و غیره جایگزین میشود. قبل از نمای خشک متریال نما با ملات یا چسب سیمانی به سازه اصلی ساختمان فیکس می شد، در این روش نصب امکان استفاده از عایق کاری برای سازنده وجود نداشته و همچنین در ارتفاعات زیاد بار باد وارد شده به سازه باعث کاهش استحکام متریال نما و نهایتاً باعث سقوط آن شده که خطرات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. حکاکی این ابزار طبق ابعاد مورد سفارش مشتری ، توسط دست یا دستگاه بروی سنگ هایی همچون تراورتن و مرمریت قابل اجراست . درگذشته تمام ابزارهای سنگی به صورت دست ساز بود . خروجی مدلی دقیقا مشابه همان طرح ، بدون هیچ نقصی خواهد بود . یکی از عواملی که نیاز به وجود سیستم اجرای نمای خشک را ایجاد کرد، سخت بودن اجرا و مشکلات متعدد دیگری بود که در اجرای نمای سیستم سنتی مانند نمای ملاتی وجود داشت. نمای خارجی یک بنا بیان کننده هویت آن است و باید تمام جزئیات ، متریال و نوع طراحی متناسب و با دقت طراحی و اجرا شود .

نمای خشک فلزی

ستون های تخت به طور معمول با ضخامت ۴ سانتی متر ساخته می شوند اما برای ستون های گرد نیاز به استفاده از شمش هایی با ضخامت بیشتر است . اطلاق نام سرامیک خشک به دلیل قابلیت عدم جذب رطوبت توسط این پانل هاست که با حذف ملات از زیرسازی نما این امکان را فراهم آورده است که این نوع پانل ها را در ارتفاع های زیاد و حتی در برج ها با ارائه دفترچه محاسبات سازه ای توسط شرکت مجری مربوطه نصب نمود. تهیه این ابزار از سنگ های تراورتن ، مرمر و مرمریت با دستگاه CNC، مطابق با متراژ درخواستی و نقشه طراح نماست . ناگفته نماند که هنرمندان زبردستی وجود دارند که با مهارت بالای خود ، ابزارهای سنگی بی نظیری می سازند که قابل قیاس با هیچ دستگاهی نیست . قاب های پنجره یو پی وی سی محبوب تر و مرسومتر از آلومینیوم هستند و به صورت گسترده ای در دسترس قرار دارند. در این روش ابتدا بر قسمت پشت سرامیک ها توسط دستگاه اتوماتیک شیارزن، شیارهایی در دو جهت معکوس تعبیه می شود سپس کلیپس ها به وسیله برجستگی هایی که دارند توسط چسب مخصوص داخل این شیارها کاملا محکم می شوند و سرامیک ها از طریق کلیپس بر روی ریل مستقر شده و به وسیله پیچی که بر روی کلمپ تعبیه شده است در محل خود رگلاژ می شوند.

از طرفی زیبایی سیمان به مرور زمان ، به دلیل جذب گرد و غبار و آلودگی ، کم می شودو به رنگ تیره در می آید ، از این رو نگهداری سخت تری هم دارد . همچنین آجر و سیمان از متریال های ارزان قیمت بوده که می توانند به خوبی با دیگر متریال ها ترکیب شده و نمایی مدرن و ساده را خلق نمایند . شرکت تیام نمای پارسیان ، با داشتن کادری مجرب و بهره گیری بیش از 20 سال تجربه در زمینه مشاوره، طراحی و اجرای انواع نمای مدرن ساختمان شامل : نمای ترموود ، نمای کامپوزیت ، نماهای شیشه ای کرتین وال، فریم لس ، اسپایدر، سرامیک خشک پرسلانی و هندریل شیشه ای پیشرو در صنعت ساختمان ایران می باشد. در معماری مدرن ویلای شماره ۵۹۹ در سواحل مازندران که توسط نیما میرزا محمدی و امین فردوسی طراحی شده است، می توانید حضور قدرتمند و تاثیر گذار سنگ در نمای خارجی ساختمان را ببینید. بنابراین با توجه به مطالب ذکر شده نمای رومی سیمانی در مقایسه با سنگ از نظر اقتصادی مقرون بصرفه تر است و رنگ کاملا سفید و مات به ساختمان می دهد . این رنگها در هر منطقه و موقعیت جغرافیایی متفاوت است.

این ستون ها هم به صورت گرد و هم به شکل تخت تهیه می شوند . این ستون ها که به شکل چهارگوش و گرد به کار می روند ، می تواند به صورت شمش یا قوطی تهیه گردد . در اغلب موارد ستون های چهارگوش به صورت قوطی توخالی متقاضی بیشتری دارد ، چراکه هزینه تمام شده آن در مقایسه با شمش بسیارکمتر است . 2. برخلاف سیمان که رنگ و روی ماتی دارد؛ سنگ ساب پذیر است و ظاهری درخشان به ساختمان می دهد ؛ این ویژگی علاوه بر تاثیربصری ، موجب نظافت راحت تر سنگ می شود. درواقع هرچیزی که در گروه خطی قرا نگیرد جزء این دسته قرار می گیرد . نکته مهم دیگر در استفاده از سیمان این است که مناسب مناطق مرطوب نیست چرا که همچون اسفنج رطوبت را به خود می گیرد و موجب نم ساختمان می شود . ابزارهایی که برای قاب بندی و قوس های بالای پنجره ، قاب درب های ورودی ، قاب آینه و تابلوسنگ ها و کتیبه ها ، شومینه سنگی ، باند طبقات ( لبه بین طبقات ) ، لبه بالکن و بام ، فریم ( قاب بندی دور ) کلی نما و قرنیز مورد استفاده قرار می گیرد را ابزار طولی می گویند . This po​st was g​enerated by behsaznama C ontent Generat or Dem oversion​.

نحوه نشان دادن نصاب نمای سرامیک خشک Better Than Anybody Others

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با بهساز نما وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید