به من 15 دقیقه فرصت دهید، من حقیقت اتصالات نمای خشک را به شما خواهم گفت

و در نهایت در انتخاب نوع خاصی از سیستم نمای ساختمان شرایط آب و هوای بوم، شرایط و قوانین و اولویت های افراد نقش مهمی ایفا می کند. یکی از ابتکارات مهمی که در این مسیر پیدا شده, اجرای نمای خشک است. اگر اجرای این سنگ ها بر روی نما به شکل دقیق صورت بگیرد، یک نمای کاملا صاف و یکدست ایجاد می گردد. پس از مشخص شدن نوع نما و مصالح آن، مهندسین طراح باید اقدام به تهیه نقشه های فاز2 شاسی کشی نمایند که این مرحله باید با توجه به جزئیات اجرایی سازه و با برداشت دقیق از شرایط موجود صورت پذیرد. با توجه به میزان بار اضافه که نماهای سنتی به ساختمان ها تحمیل می کنند، مهندسین در پی پیدا کردن راه حلی برای جلوگیری از این وزن اضافه و اجرای ایمن تر نمای ساختمان بوده اند. ۲- به دلیل سوراخ های موجود دربدنه سرامیک درصد قابل توجهی از حجم سرامیک خشک پرسلانی شامل هوا خواهد بود که این موضوع باعث کاهش وزن بخش پوشش نمای خشک یا ( cladding ) می گردد.

نمای سرامیک خشک

Po st has  be en c reat​ed by behsaznama Content Gener ator DE MO​.

وزن و حجم فوندانسیون را پایین می آورد. به همین دلیل اکثر مدیران سعی دارند نمای ساختمان محل کار خود را به گونه ای طراحی نمایند که نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد . نوع ارتباط چهارچوب با سازه از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که کاری زمان بر بوده و هزینه زیادی ایجاد می کند,برای نصب قطعات بزرگ سنگ هم نمی توان از ملات استفاده نمود چرا که تثبیت بالایی ندارد. نوع مصالح مورد استفاده و زیر سازی های موجود باید از نظر زیبایی شناختی بررسی شود و با یکدیگر تطابق داشته باشند، قیمتی مناسب داشته باشند و به آسانی و با سرعت بالایی اجرا شوند. نمای خشک به نمایی گفته می شود که در ساخت آن از ملات و دوغاب استفاده نشده باشد .علاوه بر نکات فنی که در اجرای نمای خشک باید مد نظر قرار گیرد، این اجرا باید زیبایی نما و آسانی و سرعت و قیمت مناسب را هم شامل بشود.

برای ساختمان های بلند به راحتی اجرا می شود.

طراحی نما با استفاده از مصالح متنوع جدید و سنتی و ترکیب آنها با هم، مصالحی مانند سنگ ساختمانی، کامپوزیت، آجر، چوب، بتن، پانچ متال، شیشه و … مصالح را با توجه به نوع اتصالی که با بدنه ساختمان ما دارند، در جای خودشان محکم می نماییم. معمولاً در نمای خشک مصالحی که قرار است پوسته ساختمان را تشکیل دهند, منبع باید از دیواره اصلی فاصله داشته باشند. مرحله سوم یا مرحله نهایی نصب سنگ است که باید دقیقا محل سوراخ بر روی سنگ و دیوار مشخص گردد. قیمت اجرای نمای سنگ خشک در اصفهان به عوامل زیادی از جمله نحوه نصب و متراژ کار ارتباط پیدا می کند. بهتر است برای اجرای دقیق از گوشه سمت چپ یا راست دیوار آغاز به سوراخ کردن نمایید. برای ساختمان های بلند به راحتی اجرا می شود. درنهایت خوب است بدانید که این رنگ زودتر از سایر رنگها برای کودکان تکراری میشود. این فناوری جزء فناوریهای تأیید شده مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی است. بهترین راه حل برای اجرای نمای سنگ, روش خشک است که در مقایسه با روش های دوغابی ایمنی بالاتری دارد. همچنین در صورتی که جنس آنها با کیفیت نباشد و به درستی نصب نشوند امکان سقوط و شکستن آن ها وجود دارد که از دیگر معایب نمای سرامیک است.

ضخامت و سیستم های زیرسازی که این نما دارد را شما می توانید به بهترین نحو ممکن در هر یک از بخش های ساختمانی خود اجرا نمایید. برای مشاهده نمونه آجر و پروژه های مختلف با آجر نما سنتی روی لینک کلیک کنید. ۶. سرعت اجرا: در نمای آجر معمولی بدلیل استفاده از ملات سرعت اجرا پایین است ولی سیستم اجرای نمای خشک به دلیل عدم استفاده از ملات، درقسمتهای مرتفع ساختمان بسیار سریعتر و آسانتر از سایر نماها مانند نمای آجر میباشد. با توجه به نوع گیره هایی که در هنگام نصب سنگ ها مورد استفاده قرار می گیرند، می توان نحوه اجرای نما را به دو گروه کلی تقسیم کرد. در صورتیکه در نمای دوغابی این اتفاق رخ می دهد و همین الزامات فنی در نمای خشک باعث کاهش تلفات انسانی و بقیه خسارات ناشی از سقوط نما خواهد شد. نمای شیشهای بسیار مسحور کننده است. سیستم های خشک واجد مزایای بسیار زیادی است که به تفصیل در ادامه در مورد آنها بحث خواهد شد طی سالهای اخیر یکی از دلایل استفاده از اجرای نمای سرامیک خشک در ساخت و سازها این است که توسط اتصالات نمای خشک و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال می شود که این امر باعث طولانی تر شدن عمر نما می شود، همچنین استفاده از این روش باعث دو پوسته شدن نمای ساختمان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید