به من 15 دقیقه فرصت دهید، من حقیقت نمای خشک را به شما خواهم گفت

بنابراین سنگی که برای طراحی نما استفاده می شود ، باید دارای ویژگی هایی از جمله مقاومت کششی و خمشی نسبتاً بالا و همچنین قابلیت صیقل و برش خوردن باشد . سپس پشت تایلهای سرامیک را با مته آندرکات (هر مته برای 100 سوراخ قابل استفاده است) سوراخ میکنند. اگر بخواهیم اجرای نما را به آشپزی تشبیه کنیم، استفاده از متریال مناسب در نما ساختمان دقیقا شبیه انتخاب محصولات تازه و با کیفیت برای آماده کردن یک غذاست. چرا که کاری زمان بر بوده و هزینه زیادی ایجاد می کند,برای نصب قطعات بزرگ سنگ هم نمی توان از ملات استفاده نمود چرا که تثبیت بالایی ندارد. ضربه های وارد شده به سنگ ، هنگام نصب روی نما ممکن است منجر به ایجاد ترک روی سطح آن شود. دلیل شیوع آن سهولت استفاده از آن است. از جمله گزینه هایی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد ، عایق پیوند خورده یا ملات چسب است. ​Data was c​re᠎ated with the he​lp ᠎of G​SA Con tent Generator  DE MO!

برای هر ساختمانی در هر شرایط محیطی اهمیت پیدا می کند.

شامل ۳ پوشه به تفکیک نوع نما با فایل های تمرین مجزا در اختیار دانش پژوهان عزیز قرار میگیرد. این سیستم اجرایی متفاوت با روش اجرایی نمایان (کلیپسی) اجرا میشود و اتصالات نگهدارندهی تایلهای سرامیک دیده نمیشوند و سطح نمای ساختمان به سطحی یکنواخت بدل میشود، به همین دلیل است که این روش در بین کارفرمایان از استقبال بیشتری برخوردار بوده. بین هر ۲ سرامیک فضای خالی حداقل ۲ میلی متر بگذارید. از این رو اجرای نما برای هر ساختمانی در هر شرایط محیطی اهمیت پیدا می کند. با توجه به تحول در صنعت ساختمان و لزوم صرفه جویی در منابع، هزینه و افزایش دقت اجرا نمای سرامیک، روش اجرای نمای سرامیک خشک با استقبال بالایی رو بروست. در سیستم فاوتون ابتدا ریل های آلومینیومی در زیر سازه تهیه شده و سپس سرامیک ها با کلیپس های مخصوص از جنس استیل ضد زنگ بر روی آنها قرار میگیرند. برای جلوگیری از شکم دادن قوطی ها ، قوطی های افقی را در دل قوطی های عمودی(مانند یک قاب) قرار می دهند. در این روش ابتدا قوطیهای افقی و در ادامه قوطیهای عمودی متصل میشوند و رانرهای افقی بر روی قوطیهای عمودی توسط براکت و نبشی نصب می شوند. Artic le has  been generat​ed by behsaznama Con tent Gener᠎at or D em oversion !

روش های اجرای نمای خشک

سپس رانر افقی یا کلمپ (clamp) را با پیچ و انکر به پشت تایلهای سرامیک متصل میسازند. پروفیل ها. این شامل یک سری از پایه های متصل به دیوار پشتیبان و نقاط لنگر است که پنل را بر روی پروفیل های نصب شده قبلی ثابت می کند. این هدف به طور کلی با به خدمت گرفتن ترکیبی از مواد و مصالح گوناگون و طراحی و توسعه جزئیات محقق میشود؛ عواملی که معماران و صاحبان بنا میتوانند با کمک آنها علاوه بر پیاده سازی دیدگاه ها و نقطه نظرات خود، اثری ماندگار بر جای بگذارند و در عین حال، یکپارچگی فیزیکی ساختمان را نیز به مخاطره نیندازند. مصالح اصلی ساختمان آجر نما قرمز است که در الگوهای مختلفی مرتب شده و با عناصر زرد (رنگ امضای شرکت) و همچنین اشیا flu فلورسنت که اهداف مختلفی دارند، تکمیل می شود. با توجه به بودجه کارفرما و قیمت مصالح ساختمانی و همچنین نقشه های معماری نمای ساختمان اقدام به ساخت نما میشود. چینی با بیان اینکه امروز اهمیت روش اجرایی نمای خشک بیش از پیش ضروری شده است، ادامه داد: در سال جاری آموزش روشهای اجرایی نمای خشک در کل کشور ارائه شده و پیش از برگزاری مسابقات نیز به مدت دو روز آموزشهایی داده میشود.

در این روش سرامیک داخل لبه نگهدارنده کلیپس قرار میگیرد و به همین دلیل استحکام بسیار بالایی دارد.سیستم ترک بسیارشبیه به سیستم فاوتون می باشد ولی نوع کلیپس های نگهدارنده سرامیک در آنها متفاوت بوده و به صورت کلی سیستم اکونومی تر و کم مقاومت تری نسبت به سایر سیستم های سرامیک خشک نمایان می باشد. پیچ انبساط را در سوراخ قرار دهید. اولین سرامیک را قرار دهید و پیچ و مهره ها را به درستی محکم کنید. سنگ های که از جنس گرانیت هستند از نوع سخت هستند و میزان جذب آب در آن کمتر است و در هر ۶۰ سانتی متر یک پیچ در آن به کار می رود. اجرای نمای سرامیک خیس که به عنوان روش چسبندگی مستقیم نیز شناخته می شود، متداول ترین روش برای نصب روکش سنگ طبیعی است. نمای سرامیک خشک دارای مزیت هایی است که می تواند علاوه بر زیبایی ساختمان مزایای دیگری داشته باشد که در ذیل به آنها اشاره می شود. این نمای مدرن با روش نصب خشک اجرا می شود و از مقاومت بالایی برخوردار است، علاوه بر این در اجرای نمای سرامیک خشک حداقل جذب آب انجام می شود.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت نمای خشک در ایران.

دیدگاهتان را بنویسید