به نمای خشک فکر می کنید؟ ده دلیلی که چرا زمان توقف فرا رسیده است!

در اجرای نمای خشک به منظور اتصال پوشش نما به ساختمان به جای دوغاب و ملات سیمانی از اتصالات مکانیکی استفاده می کنند. درواقع، باید بافت شهری را در حین انتخاب نوع متریال در نظر گرفت و با توجه به موقعیت ساختمان نسبت به انتخاب نوع نمای بیرونی تصمیمگیری کرد. توجه به بافت خانه ها در مناطق مختلف نیز اهمیت نمای خشک در ساختمان زیادی دارد. تنوع رنگی، مقاوم در برابر آتش سوزی، قابلیت جدا حرکت کردن درهنگام زلزله، سرعت بالادراجرا ازویژگی های این نمااست. وی ادامه داد: ۱۷ میلیون متر مکعب گاز در ساختمانهای مسکونی استان اصفهان مصرف میشود که در زمستان سه برابر نیز میشود. این دیوار گسترش فضاهای مسکونی در داخل «چهار دیواری اختیاری» و بدون پنجره به فضای عمومی را به دنبال داشت. نکته بعدی درباره انتخاب متریال نمای بیرونی ساختمان این است که اگر ساختمان در یک منطقه پررفتوآمد بناشده باشد باید متریال خارجی آن در برابر صوت و حرارت عایق باشد. نکته بعدی اینکه، متریال نمای بیرونی ساختمان باید با توجه به شرایط محیطی و آب و هوایی منطقه انتخاب شود. مشاوران شرکت با توجه به نوع ساختمان و موقعیت آن و همینطور بودجه در نظر گرفتهشده بهترین متریال را به شما عزیزان معرفی میکنند. صاحبان ساختمان پیش از انتخاب نوع خاصی از نمای خشک می بایست به خیلی چیزها دقت نمایند. This has ᠎been gener ated with the he​lp of behsaznama Content Generator ᠎DEMO .

نمای خشک سرامیک پرسلانی

البته مواد ساختمانی دیگر نیز ممکن است برای زیرسازی و اجرای کرتین وال استفاده شوند از جمله، روکش آجر، بتن پیش ساخته، صفحات فلزی و سنگ نازک. همانطور که اشاره شد برخی از متریالهای ساختمانی مانند آجر، سیمانسفید و بایرامیکس از قیمت مناسبی برخوردار هستند و درعینحال کیفیت بالایی هم دارند. از طرفی با پیشرفتهای حاصل در تکنولوژی و رواج مدرنیته، مصالح جدیدی تولید شد امکان استفاده از آنها با روشهای سنتی و ملاتی وجود نداشت برای مثال مصالحی مانند کامپوزیت و سرامیک پرسلانی را نمیتوان به شیوه ملاتی اجرا نمود چرا که سرامیک پرسلانی جذب آب بسیار پایین و در نتیجه جسبندگی خیلی کمی با ملات و دوغاب دارد و این چسبتدگی به قدری کم است که میتوان آن را برابر صفر دانست. به جهت وجود حدود ۱۰۰۰ کارگاه تولید انگشتر و ۱۲۰۰ هنرمند انگشترساز در قم، با پیگیری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دفتر توسعه خوشه انگشتر، استان قم از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان شهر ملی انگشتر انتخاب شد و لوح آن در در دومین جلسه مراسم اعطای گواهینامه شهرها و روستاهای ملی صنایعدستی که صبح روز دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ در محل سالن آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد به استاندار قم اعطا گردید.  Da᠎ta h᠎as ​been gen​er᠎ated by GSA C᠎ontent Generator D​emov᠎er sion!

از زمانی که زیبایی ظاهری، آسایش دمایی و صوتی و ایمنی هر چه بیشتر محل زیست بشر و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی برای ویلا ها مد نظر قرار گرفت، ایجاد نما با مصالح و شیوه های اجرایی متفاوت و متنوع در دستور کار سازندگان قرار گرفته است. همچنین رطوبت هوا در محدوده منطقه آسایش تأثیر می گذارد. گذر از رودشور و صعود به تپه گندم بریان برنامه متفاوتی در حوزه طبیعت گردی محسوب میشود. متریال آجر یکی از قدیمیترین و مستحکمترین متریالی است که در نمای بیرونی ساختمان به کار گرفته میشود. باید متریالی برای نمای بیرونی ساختمان انتخاب کنید که با سایر ساختمانهای اطراف هماهنگی داشته باشد. همچنین باید بندکش یک متر مربع از گوشه کار را با رنگ های مختلف اجرا کند تا مطابق با سلیقه خودتان رنگ مناسب بندکشی را انتخاب کنید و همچنین ببینید که عملکرد بندکشی قابل قبول است یا خیر . قابلیت های مختلف رنگ نمای روناس از جمله قابلیت تنفس، کاربرد این پوشش را از مناطق گرم و خشک تا مناطق سرد، معتدل ومرطوب بویژه در شهرهای بزرگ و مناطق متراکم صنعتی با میزان آلودگی بالا، توسعه داده است. ایران یکی از کشورهای پیشرفته دنیا در زمینه معماری به شمار می رود و منطبق بودن با آخرین استانداردهای جهانی برای اجرای نمای خشک، باعث شده است تا بسیاری از ساختمان های حال حاضر به دنبال استفاده از سیستم نما باشند.

انواع نمای خشک

موارد مصرف و لایه های وابسته موارد مصرف این پوشش برای رنگ آمیزی تزئینی و حفاظت از سطوح بتونی، چوبی و سایر مصالح به ویژه درنمای ساختمان ها بکار برده می شود. این قرارگیری سبب طراحی ساختمان در هر دو فصل گرم و سرد جهت کاهش مصرف سوخت و طراحی بهینه می شود. به دلیل مزایای خوبی که دارد در صنعت ساخت و ساز نسبت به اجرای دوغابی و ملاتی مورد توجه زیادی قرار گرفته است. طراحی یک نمای شیک و مدرن نیاز به بودجه فراوانی دارد که معماران باید قبل از طراحی طرح و مدل مورد نظر خود به این نکته توجه داشته باشند. تمامی نماهای مدرن ساختمانی طراحی و اجرا شده توسط شرکت مهندسی زیبا از مرحله طراحی، تولید و اجرا بهصورت کاملاً بومیسازی شده انجام میشوند. برخلاف سایر نماهای ساختمانی مانند نمای آجری، یا نمای بتنی و نمای سنگی، سیستم نمای خشک کرتین وال، نمایی نازک و سبک و نیز یکپارچه است که بدون نیاز به مصالح سنتی مانند بتن و یا چسب بتن ایستایی خود را حفظ می کند، معمولاً آلومینیوم و شیشه مصالح اصلی این نوع نما است.

دیدگاهتان را بنویسید