بیش از حد نمای خارجی ساختمان

نمای ساختمان میتواند همانقدر که زیبا و درخشان است پس از بارش باران زشت و ناپسند شود. اگر پروژه در یک منطقه خشک و بدون بارش مکرر باران در حال اجرا است، می توانید زیرسازی را با اسکلت های چوبی بسازید که باید قبل از آن تحت فرآیند حرارتی قرار گیرند. توسعه روزافزون تولید محصولات مختلف، جهت استفاده در نمای ساختمان و استفاده طراحان از مصالح نوین در اجرای نما از طرفی و محدودیت های روش ملاتی اجرای نما از طرف دیگر، باعث شده نیاز به استفاده از اتصالات خشک در نمای ساختمان هر روز بیشتر از قبل احساس شود. چرا که اگر طراحی و اجرای نما به درستی صورت نگیرد، مقاومت زیادی نخواهد داشت و ممکن است باعث آسیب و خسارت شود. طراحی نما رومی سبکی الهام گرفته از معماری روم باشتان با ستون و المان های مجلل است. بتن اکسپوز یکی از مصالح پیش ساخته است که با سیستم خشک یا ملاتی جرا میشود. در اکثر پروژه های بزرگ ساخت و ساز, معماران و پیمانکاران برای داشتن یک نمای یکپارچه بتنی از بتن اکسپوز استفاده می کنند. ضد آتش بودن، عدم تغییر شکل، مقاومت در برابر ضربه و تغییرات دمای محیط، از مزیت های نمای سرامیکی است.

جنبه های مثبت نمای سرامیکی ساختمان چیست؟

شعارهای عدم استفاده از تزیین و بی پیرایگی مزید بر علت شده، پنجرههای سراسری را رواج داد. چهار چوب های نمای خشک از جنس چوب اشباع شده، فولاد یا آلومینیوم می باشد. مصالحی که برای نمای خشک استفاده می شود عبارتند از صفحات رزین اشباع شده، پشم معدنی فوق العاده فشرده، الیاف سلیکات کلسیم، ورق آلومینیوم، کاشی، آجرهای سفالی و … جنبه های مثبت نمای سرامیکی ساختمان چیست؟ در پروژه های انبوه ساختمان سازی، بزرگ ترین مشکل معمولا مربوط به نمای ساختمان ها می باشد. روکش های سرامیکی که کاملا از مواد طبیعی ساخته شده اند ، می توانند همانند نمای کرتنوال به گونه ای طراحی شوند که جلوه ای معاصر یا سنتی تر ارائه دهند که زیبایی طبیعی و ظاهر سنگ مانند گرانیت یا سنگ مرمر را به نمایش میگذارد. سنگ نمای رومی از سنگ مرمر، سنگ تراورتن و سنگ گرانیت انتخاب می شود که هرکدام زیبایی فوق العاده ای به ساختمان می بخشد. سنگهای مناسب را برای نمای بیرونی انتخاب کنید. نسبت به خود مصالح بیرونی نما و بخش سفت کاری موجود، ملاحظه میگردد که با گذشت زمان کمی، سنگها جدا شده و حتی اسکوپهای سیمی نیز از افتادن آنجلوگیری نمیکند. این بنا یکی از مراکز دیدنی در کیش بوده و مجموعهای از صنایعدستی را در خود جایداده است.

عایق حرارتی در زیر کار به وسیله ی چسب و یا اتصالات مکانیکی به صورت مستقل، به بنا محکم می شود. سرامیک آب بسیار کمی را به خود جذب می کند و به عنوان عایق رطوبت، مانع از ورود آب به داخل ساختمان می شود. جذب دی اکسید کربن که این امر برای محیط زیست بسیار مفید است . معمولا” پانل های عایق مورد استفاده در این نوع سیستم ها ضخامتی بین ۲٫۵ الی ۸ سانتیمتر داشته و مستقیما” بر روی جداره خارجی سازه توسط چسب و یا اجزای مکانیکی نصب می شود. با ایجاد فاصلهای که سطح بیرونی نما با بدنه اصلی ساختمان ایجاد میکند؛ ضمن آنکه وجود هوا در این فاصله نقش عایق صوتی وحرارتی را خواهد داشت، میتوان با محاسبات انجام شده نسبت به محل ساختن ساختمان از نظر آب و هوایی مطابق استانداردهای مربوطه (مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ایران) عایق حرارتی و صوتی مناسبی را در نظر گرفت و به راحتی نصب نمود و حتی از این فضا میتوان برای عبور سیستم تاسیسات مکانیکی و برقی نیز استفاده نمود. اما نکته مهم این است که مصرف انرژی این نوع منابع نوری کم باشد و در عین حال پخش نور مناسبی در فضا داشته باشند. سنگ بازالت برای کانتر آشپزخانه : این سنگ به دلیل مقاومت بالا گزینه خیلی خوبی برای کانتر آشپزخانه است و ضمن اینکه قیمت بسیار مناسبی هم دارد . Conte᠎nt was c reat᠎ed by behsaznama Conten​t  Gene​rator ​DE MO!

اجرای نمای خشک سرامیک

و اگر در اول کار طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمیکند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت تمام شده نیز تأثیر کاهنده چشم گیری باقی میگذارد. در مثالی دیگر میتوان به متوسط قیمت سیمان اشاره کرد. در رابطه با تعاونیهای مسکن نیز به دلیل وضعیت مالی ضعیف سازندگان و اینکه ساکنان و مالکان بهدنبال فروش ساختمان نیستند، ساختمان بدون انجام عملیات تکمیلی نظیر نماسازی مورد استفاده قرار میگیرند و یا با کمترین هزینه و بدون طراحی نما، حجم و کالبد ساختمان رها میشود. با تولید صنعتی مقاطع زیرسازی نما از جمله: پروفیلهای آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و استیل و همچنین مصالح رویه نما، به طور جد امکان خطای انسانی به ویژه در قسمتهایی مانند: درصد اختلاط ملات و… سادگی و خوانایی نما برای ساختمان های چند طبقه و بلند مرتبه از اصول طراحی نما است و باید در طراحی از ایجاد تنوع بیش از اندازه جلوگیری شود. این امر باعث می شود نمای خشک دارای گستردگی تنوع رنگ و بافت زیادی باشد .

نمای خارجی ساختمان

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این مطلب لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید