تاریخچه مخفی نمای خشک

کلمه نما در اصل از کلمه ایتالیایی “facciata” گرفته شده است و به عنوان نمای خارجی یا تمام نمای بیرونی یک ساختمان تعریف شده است. سپس سیستم با روکش یا روکش متناسب با زیبایی ویژگی خاتمه مییابد. اینها تنها برخی از دلایلی است که باعث میشود پوشش روکش صفحه باران (نمای تهویه شونده) کارآمدترین سیستم نمای خارجی موجود در حال حاضر باشد. این تغییر اندازه، گرچه ممکن است به نظر ناچیز بیاید. در این طبقه انواع مختلفی از نماها وجود دارند که بسته به نیازهای عایق حرارتی، ممکن است باربر یا خود نگهدارنده باشند و دارای محفظه هوا باشند یا نباشند. یکی از ویژگیهای استفاده از نمای خشک در طراحی نمای کلاسیک یا مدرن این است که می توان جهت اجرای آن از هر نوع مصالحی همچون سنگ ، آجر ، سرامیک ، چوب ترموود ، چوب پلاست ، کامپوزیت اچ پی ال و غیره به روش صنعتی استفاده کرد . آجر یکی از مصالحی است که از دیرباز در بناهای ایرانی حضور داشته و ازجمله مؤلفههای شناسایی بناهای ایرانی در جهان، آجر است. نوع و قیمت مصالح: میخواهید از چه مصالحی به عنوان مصالح نمای خشک استفاده کنید؟

نمای خشک سنگ

نما واسط بین فضای داخلی و محیط بیرونی است و به عنوان یک پوسته، نقش مهمی در گرما، نور و تبادل هوا دارد. مزایای اصلی این نوع نما سرعت و سهولت نصب و همچنین هزینه کمتر در مقایسه با سایر سیستمها است. در مقایسه با انواع دیگر نما، نمای سبک وزن عایق حرارتی و صوتی کمتری را ارائه میدهد و هزینههای نگهداری بالاتری در میان مدت و بلند مدت دارد. به همین دلیل، انتخاب یک متریال نما که در برابر این خطرات محافظت میکند بسیار مهم است، در حالی که به کاهش مصرف انرژی، کاهش هزینههای تعمیر و نگهداری و افزایش راحتی برای ساکنان کمک میکند. لایه محافظ روی دیوار و قسمت های ریز کار باید به دقت کنترل و بازبینی شود.نوع مصالح مورد استفاده و زیر سازی های موجود باید از نظر زیبایی شناختی بررسی شود و با یکدیگر تطابق داشته باشند، قیمتی مناسب داشته باشند و به آسانی و با سرعت بالایی اجرا شوند.حتماً پس از نصب کیفیت کل سازه نما مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد لذا در اجرای نماهـای خشـک، با توجـه به نصـب روش صنعتی، با گذشت زمان، نیـازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمیباشد و درصورتی که این نوع نما آسیب ببیند، هر یک از پلاکها قابل اصلاح و تعویض میباشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از طی شدن عمر مفـید آن (بالای ۵۰ سال) میتوان تمـامی مصالح مصرف شـده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نمود و هر کدام از این مصالح را در مکانها و جاهای دیگری با توجه به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدین معنی است که تمامی هزینـههایی که برای اجرای این نما صورت میگـیرد بعـد از پایان کار ساختمـان، با لـحاظ درصـد استانـداردی از استـهلاک مصـالح، به کارفرما باز خواهد گشت.

نمای خوشگل ساختمان

روکش پرده بارانی یا سیستم نمای تهویه شده از یک دیوار باربر، یک لایه عایق و مواد روکش ساخته شده است که با استفاده از یک ساختار نگهدارنده به ساختمان ثابت میشود. علاوه بر این، روکش پرده بارانی یک لایه اضافی محافظت در برابر تراکم و نفوذ آب ایجاد میکند و همچنین به کاهش شکاف و شکاف در ساختمان کمک میکند، زیرا تغییرات دمای کمتری را متحمل میشود. در ماههای تابستان، این پدیده همرفت طبیعی به معنی تجدید هوا است که از گرم شدن بیش از حد جلوگیری میکند. با کرتین وال، نما به طور مداوم از چارچوب ساختار عبور میکند، در حالی که با نمای پانل دار، چارچوب نما را قطع میکند. بنابراین، این گزینهای است که سطح خوبی از کارایی را برای قیمت آن فراهم میکند، زیرا هیچ هزینهای از سیستم چارچوب ناشی نمیشود. همانطور که از نام آن مشخص است، این نوع نما از مواد ساختمانی با وزن قابل توجه تشکیل شده است. Po᠎st was g enerat ed  by G᠎SA Content Gen​erat or D᠎emov ersion.

طرح نمای خشک

این شرکت با توجه به اجرای پروژه های شاخص در کوتاه ترین زمان و با بالاترین کیفیت موفق به کسب نمایندگی از شرکت های رتبه اول صنعت نما از جمله شرکت تولیدی ونوس شیشه و شرکت تولیدی نماکاران هزاره سوم گردید است. روش طراحی اجرا به گونهای میباشد که کاملا پروژه محور بوده و هر نوع ساختار معماری با انواع چیدمان و ابعاد متفاوت آجری، با توجه به اینکه نمای ساختمان در مقابل عوامل جوی قرار دارد، نمای اجرا شده به روش خشک در مقابل این عوامل مقاوم بوده و نیز دارای زیبایی لازم و همچنین با نمای ساختمانهای مجاور هماهنگی داشته باشد، توسط مهندسین مجرب این شرکت طراحی و قابل اجرا میباشد. اغلب چسبهایی که برای ساخت این متریال استفاده میشود از نوع مصنوعی است و ویژگیهای آن تنوع رنگی بالا و سهولت در نصب میباشد. سرامیک سایز بزرگ را باید ساخته دست بشر نامید و باید اذعان کرد که نسبت به مصالح طبیعی از تنوع رنگی بسیار بیشتری برخوردار است. خرید از اپال نما عملا به حذف واسطه ها و به دست آوردن قیمت بهتر و تخفیف بیشتر انجامیده و فاکتورهای دیگری همچون گارانتی اصالت، ضمانت بازگشت وجه و مرجوعی، ارسال در سریع ترین زمان و شرکت در قرعه کشی های دوره ای از مزایای خرید از اپال نما می باشد.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد شرکت های نمای خشک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید