تاریخچه نمای سرامیک خشک رد شد

از آن جایی که در روش نصب خشک سرامیک پرسلانی هوا در پشت آن جریان دارد، نیازی به پر کردن بندهای مابین سرامیکها نیست اما در اقلیمهایی با بارش باران کج و یا در پروژههایی که در آن عایق رطوبتی مناسب اجرا نشده است میتوان از مواد بندکشی پایه پلی یورتان که در قبال اشعه UV مقاوم هستند استفاده نمود. از آنجایی که روش نصب خشک سرامیک پرسلانی را Ventilated System می نامند و هوا در پشت آن در جریان است، لزومی به پر کردن بندهای مابین سرامیک ها نیست؛ فقط در اقلیم هایی که دارای کج باران هستند مانند شهر رشت و همچنین اگر در بستر کار عایق رطوبتی مناسبی اجرا نشده باشد می توان از مواد بندکشی پایه پلی یورتان که در قبال اشعه UV مقاوم هستند استفاده نمود. در نمای خشک از هیچ ملاتی یا مایعی برای نگه داشتن مواد استفاده نمی شود و به صورت کلی با استفاده از موادی همچون نبشی های فولادی یا آلومینیومی یک چهارچوب ایجاد می کنند وسپس مصالح مورد نظر را بر روی آن قرار می دهند. بنابراین وجوه پشت و جلوی ساختمان از یک طرف دارای نمود اجتماعی و از طرف دیگر نمود مشخص ساکنان است بنابراین نمای هر ساختمان باید هم با فضای عمومیهمبستگی داشته باشد و هم بتواند حجم داخلی ساختمان را بیان کند.

اجرای نمای خشک سرامیک

دراجرای نمای خشک امکان طراحی و سفارش مصالح مورد استفاده وجود داشته بنابراین از تولید ضایعات جلوگیری می شود. در سال های اخیر به دلیل پیشرفت در علم و تکنولوژی و به کار بردن دستیافت های علمی در زمینه های مختلف، همواره شاهد ایجاد و به کارگیری روش های جدیدی در عرصه های مختلف هستیم، البته در مواردی استفاده از این دستیافت های جدید می تواند در صورت اجرای نامناسب معایبی به همراه داشته باشد، از جمله نمای خشک را می توان اشاره کرد که امروزه مرسوم شده است. بازدید از این بنای قدیمی شما را با زندگی گذشتگان آشنا میکند. • تغییرات متغیر آب و هوایی تاثیری بر بتن اکسپوز نمی گذارد, به همین دلیل با استفاده از این نوع بتن می توان در تمام فصول سال عملیات نماکاری انجام داد. این بتن ها به دلیل سطح صاف, یکدست و صیقلی خود در نماکاری و زیباسازی ساختمان کاربرد دارند و برای معماران این امکان را فراهم می کند که به راحتی برنامه های مربوط به دکوراسیون داخلی نظیر رنگ آمیزی را بر روی آنها اجرا نمایند. به دلیل استفاده از عایق حرارتی در سیستم نمای خشک می توان اعلام کرد که این نما جلوی اتلاف انرژی ساختمان را گرفته و باعث کاهش هزینه ها می شود.

اتصالات نمای خشک

البته نکته مهم در این مورد این است که طراح از مهارت بالایی برخوردار باشد و بتواند اثری زیبا از ترکیب بتن اکسپوز و متریال های دیگر خلق کند. زیرسازی بهصورت شبکهای و متناسب با ابعاد سرامیک درنهایت دقت در ایجاد فاصله مناسب بین سرامیکها در جهت جلوگیری از شکستن آنها به علت انقباض و انبساطهای همیشگی این عناصر از نکاتی است که باید در هنگام نصب دقت فراوان شود. به صورت کلی مهمترین عیبی که مربوط به استفاده از نمای خشک برای ساختمان می باشد، عدم استفاده از مواد و متریال مناسب و رعایت نکردن استانداردهای موجود در این زمینه می باشد. به عنوان مثال استفاده از کامپوزیت جهت اجرا در نمای بیرونی مناسب نیست. باعث حفظ تعادل دما در تمام سطح می شود و از مشکلات ناشی از ایجاد پل های حرارتی و قطع شدگی عایق حرارتی در اطراف ستون ها و تیرها و محل اتصال آنها به یکدیگر که در دیوارهای معمولی به وجود می آید را نخواهد داشت. در این روش ابتدا یک سازه که عمدتا قوطی آهنی بوده ( به عنوان مثال قوطی ۸×۴) را روی نما و با اتصال گرفتن از سقفها ایجاد مینمایند، همچنین یک نوع پروفایل بصورت عمودی به نام Runner وجود دارد که حالتی کشویی داشته و کلیپسهای نگهدارنده سرامیک در آن قرار میگیرد و لبه دیگر کلیپس سرامیک را در جای خود نگاه میدارد.

برای اینکه شما برای رسیدن به موفقیت به نمای سرامیک خشک, اینجا 5 چیز ارزشمند برای دانستن

در صورتی که کیفیت اجرا مناسب نباشد اما قیمت اجرای نمای سرامیک خشک پایین باشد، پس از مدتی امکان دارد نما با مشکلاتی از قبیل عدم آببندی مناسب مواجه شود. همچنین استفاده از شیشه های ۲ یا ۳ جداره یک لایه عایق صوتی و حرارتی بسیار مناسب را ایجاد میکند. هر دوی این سرامیک های پرسلانی برای کاربردهای اداری، تجاری و مسکونی مناسب می باشند. یکی دیگر از مزیت های بسیار مهم نمای سرامیک خشک مقاومت شیمیایی بالا می باشد. این نوع سبک معمولاً در ایران بسیار کم بوده و کمتر مورد توجه ساختمان سازان قرار گرفته ولی مطمئنا با توجه به سبک زیبایی که دارد در آینده ما می توانیم نمونه های متعددی را از این سبک ها مشاهده کنیم. V2 : (تفاوت متوسط کم) در این حالت سرامیک پس از نصب دارای ظاهری متعادل است و تفاوت کمی بین قطعات وجود دارد. V4 : (تفاوت تصادفی) در این حالت سرامیک پس از نصب دارای ظاهری با رنگ های متفاوت است. V3 : (تفاوت بالا) در این حالت سرامیک پس از نصب دارای ظاهری با رنگ های یکسان است اما دارای طرح های متفاوتی میباشد. در این روش برای جلوگیری از وارد شدن استرس به سرامیک فعالیتهایی مانند شیار یا سوراخ در بدنه سرامیک انجام نمیشود .  Po st w᠎as gener᠎at​ed by behsaznama Con​tent G en erator  DEMO᠎.

نمای خارجی ساختمان

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت کلیک.

دیدگاهتان را بنویسید